Ładowanie - akumulatora w aucie

Wtyczki, kable, ładowanie pakietów, teorie prądowe i inne elektro-zagwostki.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 11 lis 2015, o 22:43

Przynajmniej daj jeszcze taśmy wzdłuż akumulatora samochodu.
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16316
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1782 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 12 lis 2015, o 12:31

Jazz pisze:Bardzo podoba mi się ta koncepcja i sam rozważam na małą skalę czyli 1 akumulator (gratuluje rozmachu Paweł :-) )
Dla mnie problemem jest to że nie mam do dyspozycji garażu , więc aby ładować akumulator musiałbym go zanieść do miejsca gdzie mógłbym go naładować.
Ile waży taki powiedzmy 12v około 240AH ?


Oj tam, pod latarnie bys sie podlaczyl...
:vhappy:

Ja pierdziele, ale czad...
:)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 lis 2015, o 12:58

Kruku pisze:Ponoć do kratki akumulatory mają z przodu 2cm, a taśmy b. mocno dociskają ale konstrukcji na żywo jeszcze nie widziałem i też mam trochę obawy. Wykonawca "daje sobie ręce uciąc", że "panie Pawle one na piczy kłak nie drgną!!!". No ale coś mnie to nie uspokaja do końca. Prawda jest też taka, że gość wytwarzał to co na zdj prawie 2 miesiące więc rozważam zmianę DJa na resztę projektu.

Co do wytrzymałości taśm to wbrew pozorom mogą przenieść b. dużo. To ten sam typ taśm, który jest stosowany do mocowania samochodów na przyczepach. Ale czy utrzymałyby przy dachowaniu?! nie mam pojęcia :dk: Liczę, że przy jakimś mocnym dzwonie kratka mnie uratuje


IMO sama taśma raczej wytrzyma... Ale jeśli coś tam się wyrwie to prędzej te płaskowniki razem z kawałkiem podłogi karoserii. Nie wiem jak jest w Jeepie, ale mój Grand Caravan ma w podłodze usztywnienia podłużne z dwóch belek a resztę załatwia tłoczenie blach. Punktowo wzmocnione są tylko mocowania tylnych kanap, one wypadają właśnie w miejscu belek. A tu na fotkach widzę płaskowniki poprzykręcane śrubami w poprzek dość równomiernie czyli raczej do blachy...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2990
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 195 razy

Postautor: Jazz » 12 lis 2015, o 13:02

Przy zalożeniu że zasilam z akumulatora o napięciu 12v ładowarke która ładuje lipo napięciem 24v / 6A przez godzine, mozna przyjąć ze wyciągne z akumulatora 12A ?
Drugie pytanie - jesli podaja ze akumulator ma powiedzmy 100AH to tyle można z niego wyciągnąć bez nadmiernego rozładowania go, czy tylko jakis % ?
I trzecie - wiem ze ladowac je powinno sie prade 0,1C pojemnosci, ale jak przeliczyc max ciagly prad rozladowania ? (nie to co podaja zazwyczaj czyli max prad rozruchu).
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 93 razy

Postautor: Kruku » 12 lis 2015, o 17:27

Artja pisze:A tu na fotkach widzę płaskowniki poprzykręcane śrubami w poprzek dość równomiernie czyli raczej do blachy...


Część śrub jest do blachy ale część jest do podłogi i płaskowniki są w praktyce połączone z podłągą. Niektóre śruby są tylko do blachy aby zapewnić przyleganie do niej na całej długości.

Robiłem dziś test w terenie i przy dość agresywnej jeździe po wertepach, faktycznie trzyma się solidnie. Ale mimo wszystko dam tam płaskownik również z przodu. Pas wzdłuż byłby na tym etapie dużym zachodem. Jeszcze się zastanawiam czy te pasy nie przetrą się od drgań. Są mocno napięte i tam gdzie są dookoła płaskowników (dość ostre krawędzie), czuję że może być problem. Dlatego być może dam coś między pasy i płaskowniki w tych newralgicznych punktach.

Jazz pisze:Przy zalożeniu że zasilam z akumulatora o napięciu 12v ładowarke która ładuje lipo napięciem 24v / 6A przez godzine, mozna przyjąć ze wyciągne z akumulatora 12A ?


12Ah - tyle byś wyciągnął z akumulatora w idealnych warunkach i bez strat ładowarki. Producent podaje pojemność akumulatora zwykle przy założeniu, że rozładowujesz go takim prądem aby całkowite rozładowanie nastąpiło w czasie 20 godzin. To w warunkach ładowania na polu jest dużo więc pewnie z 30% trzeba doliczyć na różnego rodzaju straty.

Jazz pisze:Drugie pytanie - jesli podaja ze akumulator ma powiedzmy 100AH to tyle można z niego wyciągnąć bez nadmiernego rozładowania go, czy tylko jakis % ?


Dla max żywotności zalecają rozładowywać do 40%-50%, okazjonalnie do 10%. Powiedzmy, że wyciągniesz 90Ah ale biorąc pod uwagę, że będziesz go szybciej rozładowywał niż w 20h to wyciągniesz pewnie z 30% mniej.

Jazz pisze:I trzecie - wiem ze ladowac je powinno sie prade 0,1C pojemnosci, ale jak przeliczyc max ciagly prad rozladowania ? (nie to co podaja zazwyczaj czyli max prad rozruchu).


Wszystkie te dane są dostępne w specyfikacji technicznej akumulatora (możesz zobaczyć ile czasu jesteś w stanie go rozładowywać przy różnych C). Zasadniczo do tego typu operacji dużo lepiej nadają się akumulatory nie samochodowe (rozruchowe) ale takie do wózków widłowych, jachtów, jako zasilacze UPS (nazywane albo marine albo do głębokiego rozładowywania). Najlepiej typu AGM - takie można ładować więcej niż 0.1C. Np te moje mogą być ładowane 0.3C

Zasadniczo pojemność jaką będziesz realnie dysponował na pewno będzie sporo mniejsza niż to co podaje producent. Dokładnie nie wiem ile bo jeszcze nie testowałem ale moim zdaniem trzeba liczyć 50%
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 93 razy

Postautor: Kruku » 12 lis 2015, o 19:36

Zrobiłem kabel do podłączania auta do prądu w garażu. Na ścianie jest skrzynka z gniazdem, a wtyczka ma wyłącznik z diodą świecącą. Nie trzeba wyjmować kabla z gniazda, a sama skrzynka służy do jego przechowywania. Można wyprowadzić kabel na zewnątrz przy zamkniętej skrzynce.

Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz czeka mnie trudniejsza część projektu bo oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia i jak już zacząłem to planować elektrycznie to zdałem sobie sprawę, że przydałoby się móc autem przewozić również inne rzeczy typu składany stolik (np http://allegro.pl/stol-skladany-ogrodow ... 56695.html), krzesło, jakieś części do heli, narzędzia. W tym rozpędzaniu doszedłem nawet do małej elektrycznej lodówki turystycznej na 24V :plask:

Teraz żeby to wszystko tam z tyłu zmieścić to trzeba będzie się sporo nagimnastykować. Na pewno będzie półka w połowie wysokości i do niej być może druga tak, żeby była szczelina na stolik. Jakieś szuflady na głębokość min. 800mm by się przydały. Ale jak szuflady to musiałyby mieć jakiś mechanizm zamykania sprytny, żeby się nie otwierały podczas przyspieszania... Jak to finalnie wyjdzie?

:dk:
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 12 lis 2015, o 20:29

Poszukaj elementów do szafek do przyczep kempingowych.
One tam mają sprytne systemy żeby się same nie otwierały.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 12 lis 2015, o 20:31

albo w ikei :D
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 12 lis 2015, o 20:33

Pawczu - zobacz jakie tutaj robią zabudowy:
http://www.barczakcases.pl/index.php/co ... ,allitems/

:)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 lis 2015, o 20:45

Akumulatory, ładowarki, modele, meble z Ikei... trochę tu niewyraźne widać, ale czy to jest Kruku w drodze na lotnisko? ;)

Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 93 razy

Postautor: Kruku » 12 lis 2015, o 21:06

Dzięki donia, telemaniak za trop. Te zabudowy wyglądają faktycznie nieźle tyle, że to jest pod Wrocławiem. Poszukam najpierw blisko Wawy ale zasadniczo to jest coś czego szukam. Tylko tam robią skrzynie, a mi bardziej chodzi o szuflady w zabudowie.

@Artja - mam nadzieję, że chociaż ja to ten w środku :vhappy:
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 12 lis 2015, o 21:20

Zawsze to jakiś pretekst się spotkać u nas na polu :)
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 12 lis 2015, o 22:13

Szuflady też mają i to nie jeden rodzaj. Możesz pooglądać inne realizacje i to da Ci pogląd na mnogość tych wszystkich okuć, zamków, zawiasów i wszelakich systemów. I to jest wszystko bardzo solidne, bo głównym przeznaczeniem jest zabezpieczenie i transport z reguły potwornie drogiego i ciężkiego sprzętu. A pod Warszawą pewnie też znajdziesz bo takich firm jest trochę w kraju, tylko może nie każda jest na tyle duża i rozwinięta że robi również zabudowy do samochodów. Barczak cases akurat znam i sam co nieco tam zamawiałem i jest to bardzo solidna i profesjonalna firma. Nie wiem tylko jak cenowo wychodzą takie zabudowy :)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 93 razy

Postautor: Kruku » 28 lis 2015, o 01:22

Znalazłem w Wawie firmę, która robi takie zabudowy (wyprawa4x4) i projekt rozrósł się mocno poza wersję podstawową (elektrownie).

Zadałem sobie pytanie co bym mógł tam chcieć oprócz samego ładowania i wyszło mi, że:

- wnękę na rozkładany stolik o wymiarach mniej więcej 150cm x 75cm x 70cm
- wnęki na 2 składane krzesła
- miejsce na narzędzia samochodowe
- miejsce na mały grill przenośny (gazowy na naboje) i lodówkę 24V
- przetwornica AC (np. do lutownicy >100W)
- gaśnica
- duża szeroka szuflada na narzędzia i części heli o gł 800-900mm aby weszły najdłuższe elementy
- 4 szuflady na półki 12S5000mAh ze złączami w przedniej ścianie (najlepiej metalowe)
- pleksi przegroda około 30cm za kratką tak aby mieć dodatkowy bagażnik z obu stron przez drzwi 3 i 4

Obecny projekt:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Ładowarki są ciemno czerwone i planuję je podpinać pod szuflady z prawej. W środku szuflady rozgałęzienie na 2 pakiety 6S. Poniżej ładowarek umieściłbym walizkę na pakiety 6S1250mAh do heli z łopatami 360.

Rozpoczęcie "meblowej" częśći zabudowy planuje zacząć na pocz stycznia i mam nadzieję, że do końca lutego się wyrobię :)
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 28 lis 2015, o 08:18

Idziesz po :-)
A przewidziałeś miejsce na same helikoptery ? :D
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 93 razy

Postautor: Kruku » 28 lis 2015, o 12:30

Właśnie zdałem sobie sprawę, że pomyślałem o grillu a nie pomyślałem o apce :rotfl2:

Hm... wejdzie do szuflady heli albo może nad przetwornicą AC jeszcze jedną szufladę się da. Pewnie będzie tak, że w trakcie zabudowy koncepcja będzie ewoluować w zależności od tego jakie dokładnie wyjdą wymiary.

Helikoptery? Nano cpx powinien jakoś wejść hmm

Jedno z podstawowych pytań to ile dać prześwitu na górnej półce czyli ile max może wynosić wysokość 700-ty... Założyłem, że dam 48cm (w tym 2cm zajmie szyna czyli dla heli zostanie 46cm) ale nie wiem czy nie za mało. Za dużo też nie chcę bo miejsce piętro niżej cenne hehe.
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 28 lis 2015, o 17:07

Kruku - jeśli potrzebujesz rozwiązań, które będą pozwalały puścić wodze fantazji w kwestii miejsca, to poszukaj wśród takich marek jak Neoplan, Solaris czy ewentualnie Scania, Wielton... Zmieści się jeszcze z półtora Goblina i skrzynia na egzemplarze po zbyt mocnym przyziemieniu. hmm Może nawet hamak? hmm I piwniczka na miodowe :grin2: A na antresoli barek i system radarowy. I taką kulę dyskotekową :shock:
Z niecierpliwością czekam na efekty dalszych, niebanalnych poczynań. :approve:

BTW - Pewnie przyda się trochę miejsca na laptoka. Czasem trzeba ponoć podpiąć te Brainy i inne Nazy do kompa. Może jakiś zmyślny system zjeżdżający z sufitu? hmm Taki, który da się złożyć i nie przeszkadza jak nie jest potrzebny?
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16316
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1782 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 28 lis 2015, o 19:06

Setra. Moje ulubione autobusy.
Taka, o, na przyklad:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 28 lis 2015, o 19:27

Czad. Setra jest w dechę. Nawet kierowca wygląda, jakby przed chwilą zaliczył chmurę. :shock:
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 93 razy

Postautor: Kruku » 16 gru 2015, o 15:22

Zrobiłem ulepszenia w mocowaniach akumulatorów. Ograniczniki nie tylko z tyłu i z przodu ale także przyspawane do konstrukcji bolce pozycjonujące aku lewo/prawo. Teraz nie ma bata, nie drgną.

Doszła też blacha na część kratki. Z jednej strony do rejestracji auta jako ciężarowe aby móc odliczać cały VAT, a z drugiej przydała się do mocowania ładowarki do aku. Ładowarka będzie nad półką i przez boczne drzwi będzie można zobaczyć diody pokazujące stan naładowania aku. Oprócz tego doszła metalowa listwa na końcu bagażnika aby docisnąć krawędź dolnej blachy na całej długości.

Ładowarka jest już elektrycznie podłączona z gniazdem w błotniku. Teraz w planach podłączenie kabli między ładowarką i aku.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam,
Paweł

Wróć do „Prądownia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron