Czy ktos pamieta czy w chwili kreta moj protos byl na brzuchu czy na plecach?
W chwili kiedy zmielil sie w powietrzu w sensie.
Jesli byl na plecach to nie mam zadnych watpliwosci co do tego, ze spadniety za luzny pasek zblokowal kolo, lopaty zlozyly sie w okuciach, boomstrike i dalej juz z gory na dol.
Jesli byl na brzuchu to ta teoria ma tylko jeden slaby punkt: lopaty pracujace na dodatnich kątach, w chwli zblokowania sie kola glownego, skladając sie w okuciach idą w góre, a nie w dol... Wiec nie powinno byc boomstrika. Nie robilem tic-tocow - tyle wiem na pewno - strzelenie kątami - malo prawdopodobne (ale nie wykluczone).
Poza tym wszystko wskazuje na to, ze to bylo to.
Wszystkie lozyska w rolkach pracuja idealnie. Nie ma absolutnie zadnego innego powodu dla ktorego pasek moglby spasc.
Teraz lista czesci ktore musze wymienic z powodu kreta:
1. lopaty
2. glowica (calosc, łącznie z hubem - nie bede ryzykowal, ze jest krzywy, a oberwalo to tak, ze az sie kawalek odlupal).
3. wal, szpindel.
4. popychacze tarcza - okucia
5. podpory belki ogonowej.
6. belka ogonowa.
7. mocowanie podpor belki ogonowej (obejma na belce).
8. mechanizm sterowania skokiem lopatek ogonowych.
7. pasek
8. Tarcza sterujaca - tu znak zapytania: Chrobocze... ale dostalo sie do niej sporo piachu, prawdopodobnie piach siedzi w lozysku. Jak ja dokladnie wyplucze w benzynie i nasmaruje to moze bedzie OK.
Lista czesci ktore musze wymienic z powodu zużycia:
1. pinionek - zeby zrobily sie ostre.
2. rolka odbierajaca na ogonie - jak wyzej.
3. kolo glowne - tu sie jeszcze zastanawiam - widac slad od paska, ale nie jest zle, nie mozna wyczuc progu pod palcem.
4. lozyska walu glownego - chrobocza.
5. lozyska walka ogonowego - jedno pracowalo na wale i pojawila sie tam rdza.
6. walek ogonowy - w miejscu gdzie pracowalo jedno z lozysk zrobil sie cienszy.
Widac dobitnie jak bardzo ten Protos potrzebowal juz porzadnego przegladu... Nie doczekal sie
