miruuu pisze:Dlaczego przy konwersji wymienia się również okucia ogona na dłuższe? Nie wystarczy jak wymieni się łopatki? Czy chodzi o to, że większe łopatki nie mieszczą się w standardowe okucia?
Łopatki mocowanie mają takie same.
Chodzi o konstrukcje okuć. Standardowe w 450Pro nie maja łożysk oporowych, a jedynie takie zwykłe. Nawet przed streachem łatwo łożyska siadały w locie (czasami nawet po 2-3 lotach, dużo zależało od jakości wykonania huba wirnika ogonowego), co owocowało stopniowo zwiększającymi oporami w działaniu ogona i narastającymi problemami z trzymaniem.
Te "wydłużone" - z 450L mają już dodatkowo łożyska oporowe, tak jak w okuciach na głowicy i problem kruchości łożysk znika. A w przypadku większej długości (masy?) łopatek, obstawiam, że awaryjność byłaby jeszcze większa.
miruuu pisze:I pytanie z d... Jak zmieniłoby się zachowanie heli, przy wyłącznie wydłużeniu ogona?
Nieprobowałem, ale obstawiam że bez dłuższych łopatek pojawiły by się problemy z trzymaniem ogona na skutek nie wystarczającej jego wydolności.
W przypadku tych samych okuć zapewne jeszcze częstsze awarie.