Max S pisze:radios24 pisze:Beier pisze:Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz

Gdzieś słyszałem, że do spaliny potrzebny jest siódmy kanał, do sterowania czegoś tam, czego nie ma w elektryku
Spalina wymaga tyle samo kanalow co elektryk servo gaznika jest podlaczone do kanalu gazu moze ci chodzi o extra sterowanie mieszanka paliwa
Nie. W spalinach zwykle 7 kanał jest używany do aktywacji/ustawiania governora lub revlimitera. Niemniej można spaliny używać z apką 6-kanałową na kilka sposobów:
1. Silnik nie jest sterowany governorem/revlimiterem tylko "normalnie" krzywą gazu (warto zrobić "V" żeby przy zerowych kątach się nie rozkręcał. Pełna kontrola żyra.
2. Silnik jest sterowany z gova/reva a żyro z osobnego "regulatora" np testera serw podpiętego to wejścia wzmocnienia lub z własnego potencjometru - upierdliwa regulacja żyra ale możliwa
3. Silnik jest sterowany z gova CSM (jak Beier) - wtedy prędkość silnika nie jest sterowana z apy tylko "ręcznie". Pełna kontrola żyra
A za mieszankę odpowiada CarbSmart (lub inna mutacja) - mierzy temperature silnika i odpowiednie zubaża lub wzbogaca mieszankę. Jednak ktoś na WHF (Waldorf Heli Forum) meldował że CS ma za dużą bezwładność i że go wywalił... Ja CS mam ale jeszcze nie założyłem - latam "na ząbki" czyli ręcznie ustawiam mieszankę: +/- 2 ząbki zależnie od temperatury powietrza i jak na razie (jak nie zapomnę) się sprawdza.