Odświeżę trochę..
Tak sobie patrzę w internetach, a tu widze, ze producent nieco odświeżył mojego Bladego 300X . Został on zastąpiony nowszą wersją:
Blade 300 CFXhttp://www.horizonhobby.com/products/30 ... ic-BLH4650Krótka prezentacja video:


Powyższe fotki pokazują , jak na wstępie dolozono elementów do nowego modelu
Sporo aluminiowych części (oczywiście i u mnie moge przejść na aluminium , ja np. dałem aluminiowe......mocowanie statecznika

) , no i węglowe łopaty juz na starcie. Zmieniono też montaż serw tarczy. Cała konstrukcja z włokna jest i jeszcze tam parę innych rozwiązań dali widzę. Ogólnie elektronika jest taka sama jak u mnie (czyli nadal serwa chu...e), tylko podzespoły lepsze, no i konstrukcja helika - odeszli od plastikowej masy

Z pewnością , jest to dużo bardziej precyzyjne, a wymieniając serwa na inne (ew. licząc, że te obecne dadzą radę, mamy helika za
400 $ - dokładamy nasz nadajnik i aku - heja w przestworza

. Cena to
80 $ wiecej od poprzednika , którego posiadam. Tak zrobilem rozeznanie i jeśli chciałałbym podrasować swój model, wymieniając łopaty i inne elementy na opcjonalne (a zastosowane własnie w nowej odsłonie modelu), to musiałym dać 94 dolce (a to i tak tylko różnica w cenie pomiedzy plastikiem i aluminium - a nie cenazakupu wszystkich nowych elementów), więc już widać, że jeśli już kupować to TYLKO NOWĄ WERSJĘ!
A jak sprawa wyglada w Polsce...?
Na szybko : 2 sklepy internetowe posiadające w swej ofercic obie generacje Bladego 300:
Od 1373-1460 za Blade 300 X
Od 1627-1730 za Blade 300 CFX
Bazując na swoim krótkim, bo krótkim, ale jakimś tam doświadczeniu z tym modem poprzedniej generacji, to po zastosowaniu tych wszystkich aluminiowych pierdół, dajac najlepsze łopaty na starcie, zmieniajac sposób montażu całej konstrukcji (włókno, aluminium, zmieniejąc umiejscowienie serw) ,
prawdopodobnie powstał model bardzo dobry.
Wiadomo...cena...i za cały model, i za wymienne elementy. no i te serwa nieszczęsne....jak i dość słaby wał (choć mi pękał po kretach, nie samoistnie, jakto ktos kiedyś pisał)...
Ale jeśli już ktos dobrze lata( nie, nie ja

) , to propozycja warta rozważenia...chyba
A i dodatkowo , można przerobić dosyć łatwo model 300 X n 300CFX. Po pęknięciu konstrukcji plastikowej modelu (co często sie zdarza przy kretach), mozna zainwestować w kilka części z nowej wersji (nawet zostawiając narazie plastikowe podzespoły z blade 300X).
Musimy dokupić:
Main Motor Mount: 300 CFX - 8,99
Main Frame: 300 CFX - 26,99
Bearing Blocks: 300 CFX - 22,49
Bottom Plate Mount: 300 CFX- 14,24
Tail Boom Mount: 300 CFX - 14,24
Gyro Mount: 300 CFX - 4,99
Bottom Plate: 300 CFX - 9,99
Razem: 87.69 $
albo dokupić ponownie plastikową konstrukcję od Blade 300 x -
13,29 $Czyli, albo zostajemy przy wersji pierwotnej, albo dokładamy ok 74 $ i transformujemy Bladego

do wersji 2.0 i.... w sumie nie wiem, czy stara kabinka bedzie pasowała do zmienionej konstrukcji Bladego...
zgaduję , ze nie bardzo (w sklepach do wersji CFX jest osobno dedykowana kabinka).
Reasumując około 100 $ na zmianę nr 1 . A jeszcze opcjonalne aluminiowe elementy....
Krotko : NIE WARTO
Co sądzicie o tym odświeżonym modelu? Warty rozważenia?