wojtekr pisze:Trochę to nie jasne co piszesz ale poczytaj o czymś co się nazywa delta peak
201V DC ale czad przy zwarciu i porażeniu
LukUsc pisze:wojtekr pisze:201V DC ale czad przy zwarciu i porażeniu
Robię wszystko, aby go uniknąć. Jestem ciekawostki, ale tego nawet ja wolałbym nie sprawdzać.
aikus pisze:Posłuchaj LukUsc... .
aikus pisze:I jeszcze jedno:
Napięcia stałe, jak zapewne wiesz, są bezpieczniejsze niż zmienne.
Tak.
Napięcie stałe może być dużo wyższe zanim Cie "kopnie" niż zmienne - tak.
Zgadza się, jednak stałe jest znacznie bardziej "wredne", nawet przy niskim napięciu stałym można się srogo poparzyć, dlatego masz pełną rację, że z stałym należy postępować bardzo ostrożnie.aikus pisze:Prąd stały, jak Cie już "złapie", to nie puści.
A tego nie wiedziałem, rzeczywiście daje do myślenia. Dzięki!aikus pisze:I nawet jeśli jakoś się uwolnisz - umrzesz po kilku dniach z powodu zatrucia organizmu produktami elektrolizy płynów ustrojowych - to jest zjawisko, które przy porażeniu prądem przemiennym praktycznie nie występuje.
I najgorsze jest to, że nawet przy szybkiej diagnozie, nie specjalnie jest sposób, żeby tę elektrolizę odwrócić.
Po prostu się czeka, aż pacjent umrze niespecjalnie przyjemną śmiercią
Na jaki? Może "sobie odpowiedniej gaśnicy"?LukUsc pisze:Można jakoś zmienić temat wątku?
Pierwotny już średnio pasuje
LukUsc pisze:[...]
Podając parametry całego pakietu (200V, itd.) chciałem zobrazować z czym mamy doczynienia, sprecyzowałem że chodzi o 28 modułów Ni-Mh 7,2V (ogniw w rozumieniu całego pakietu, gdyż są one nierozbieralne i stanowią całość).
LukUsc pisze:Oczywiście, każdy moduł składa się z 6 ogniw 1,2V, jednak nie mogę na nich pracować bezpośrednio z powodu jw.
LukUsc pisze:Moje pytania pewnie są super laickie, jednak w XXIw. biorąc "pierwszy raz" multimetr do ręki i widząc na nim znaczek Ohma, co sobie myślisz - oczywiście to, że urządzenie zmierzy Tobie rezystancję (w tym przypadku baterii)... teraz wiem, że to nie tędy droga, jednak patrząc "z poza" branży zdaje się to być irracjonalne, że multimetr nie ma już w sobie wbudowanej tak prostej rzeczy jak rezystor, który pozwoli dokonać pomiaru bez użycia zewnętrznego "drutów"... widać producenci jeszcze na to nie wpadli lub nie chcą wpaść (patrz sprzedaż dodatkowych testerów, np. baterii / akumulatorów, które bez problemu potrafią wskazać rezystancję).
LukUsc pisze:Natomiast dla innych "pomysłowych Amatorów"
odp. na pytanie, czy pakiet 2x 7,2V w serii można naładować zwykłym prostownikiem 12V brzmi - tak, jest to możliwe, jednak dość kłopotliwe.
Ciężko monitorować parametry (najlepiej byłoby mieć trzy mierniki, 2x do V, 1x do A), a całości nie można spuszczać z oczu (ogniwa nie ładują się równo, b. ciężko dobrać podobne pary + prostownik bez regulowanej elektroniki nigdy sam nie przerwie ładowania).
LukUsc pisze:Chcąc zmierzyć natężenie prądu lub rezystancję baterii (lub innego źródła) NIGDY nie podłączamy miernika / multimetru do + i - baterii!!! Miernik ustawiony na A powoduje zwarcie i fajerwerki
podobno oczywiste, jednak nie dla tych co zaczynają zabawę
LukUsc pisze:Pomiaru rezystancji wewnętrznej dokonujemy podłączając miernik pod + i - do obwodu z opornikiem, np. żarówką - NIE bezpośrednio pod samą baterię i obliczamy ją z wzoru (nie jest to wartość, którą odczytacie na mierniku) - mało wygodny sposób i średnio dokładny.
LukUsc pisze: Polecam darować sobie pomiar miernikiem i zainwestować ok. 10$ w chiński tester baterii lub ładowarkę z pomiarem rezystancji wew., np. iMax B6 ok. 10-20$ + zasilacz (dowolny na 12V, najlepiej 5A w górę lub zasilić ją wspominanym zwykłym prostownikiem)
LukUsc pisze:Pomiaru natężenia dokonujemy podłączając przewody miernika NA TYM SAMYM biegunie naszego obwodu z żarówką (odpowiednio ustawiony na max. + przełączone przewody pomiarowe w mierniku).
Po zmierzeniu natężenia ZAWSZE od razu przełączajcie przewodu miernika z powrotem na pomiar V! (uniknięcie przykrej niespodzianki podczas kolejnego użycia multimetru )
LukUsc pisze:Ps.
- Multimetr do 10A za 10pln wytrzyma 20A, ale przewody zaczną się topić
- kupcie od razu 2 szt. i zapas bezpieczników 500mA (najpewniej szybko przepalicie pierwszy bezp., a druga sztuka dla kabli, które rozpadają się po kilku razach, żeby nie lecieć zaraz do sklepu po nowe (w cenie całego miernika)).
LukUsc pisze:Jeśli macie jakieś rady lub uwagi, na co szczególnie uważać przy połączeniach równoległych pakietów (baterii), czego się wystrzegać, doświadczenia jak pracują mocniejsze pakiety w parze z słabszymi (czy słabe bardzo "ciągną" w dół mocniejsze, czy przy równoległym wymiana potencjałów jest akceptowalna, itd.), jak zmienia się ładowanie i podział samego ładunku ładowania / rozładowania i wszystko inne co dopiero muszę odkryć, a Wy już wiecie będę wdzięczny za każdą radę
aikus pisze:Noooo kuźźźwa... nareszcie godny przeciwnik!!:D:D
Dobra! Jedziemy po kolei.
Prius 2 genprzmor pisze:Ta bateria to z Priusa czy Aurisa?
3 moduły padnięte (6,5V)przmor pisze:Po wyjęciu pomarańczowej zwory na wyjściu baterii 200V się nie pojawi. Masz z ta bateria jakieś problemy?
masz nadmiar na źródło odblokowanego Dr. Prius?przmor pisze:aplikacji typu Dr.Prius
z tym też będę chciał powalczyć późniejprzmor pisze:Bateria w hybrydzie Toyoty działa w zakresie 40-80% naładowania a praktycznie jest to zakres 50-70%
dokładnych danych jeszcze nie znalazłem, jeśli nie trafię na nic pewnego trzeba będzie zainwestować w cęgi i porządne gumiakiprzmor pisze:Dodam jeszcze, że te ogniwa NiMH są ładowane prądem dochodzącym do 80A albo 100A (nie pamiętam dokładnie), głównie podczas hamowania.
LukUsc pisze:
nie łatwo jest zaczynać w świecie "Wyjadaczy"...
LukUsc pisze:Szczególnie tym ładowaniem wyższym prądem żeś mnie zaskoczył - rozumiem (już) że "prąd" to zależność pieniędzy napięciem, a natężeniem i przy niskim natężeniu można "podbić" napięcie i wyjdzie na to samo, co niższe V przy wyższym A,
LukUsc pisze:jednak dość ciekawe, iż w kontekście ładowania nikt o tym nie wspomina.
LukUsc pisze:Jeśli chodzi o max. napięcie na ogniwo 1,6V - masz to przetestowane i sprawdzone, że nie degraduje ogniw?
Ogólna teoria głosi, aby nie przekraczać 1,5
LukUsc pisze:i min. 0,8V.
Testowałaś też niższe?
LukUsc pisze:W ramach ciekawostki na poprawę humoru - różnica pomiaru napięcia między nimi wynosi zaledwie minimalne 0,4V także zgadza się, że są warte tyle ile kosztują...
LukUsc pisze:Oczywiście każdy pakiet można rozebrać (flexem), tylko jak słusznie zauważyłeś w niektórych przypadkach mija się to z celem i nic nie wniesie do sprawy.
Spójrz jeśli chcesz jak wygląda moduł baterii ni-mh do hybrydy to zobaczysz co mam na myśli pisząc "nierozbieralne".
LukUsc pisze:z tą zmienną rezystancją żarówki to "Wy" na poważnie, iż w rzetelnych pomiarach naprawdę potrafi tak bardzo się zmieniać??
LukUsc pisze:pytam poważnie, gdyż na moich "gównolitach za dychę" zestaw 2x25W równolegle miał niemalże taką samą wartość R zarówno na zimnych, jak i rozgrzanych żarówkach (0,7 vs 0,6 Ohm) na obu mulimetrach.
LukUsc pisze:I sorka za "prostackie" słownictwo, zanim prosty czek stanie się uczonym troszku czasu musi minąć
aikus pisze:Nie o to chodziło i nie nazywaj mnie proszę wyjadaczem - serio, nie zasługuję na takie miano.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości