Xioami a Euro RTV AGD - uchylanie się od naprawy

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 24 gru 2019, o 12:27

Hej,

Chłopaki czy możecie pomóc jak podejść do tematu walki z gigantem "Euro RTV AGD" ??!!

Kupiłem odkurzacz samojezdny marki Xiaomi (zresztą już 3 będzie w domu) w stacjonarnym sklepie EURO RTV AGD. Miał być to prezent, ale po kilku dniach coś mnie natknęło by sprawdzić działanie. Okazało się ze zgłasza błąd jakiś "ODO Sensor" i po 30 sekundach się zatrzymuje i prosi o reset.

Poszedłem do sklepu by zgłosić usterkę. Przyjeli na reklamacje i czekałem 2 tygodnie na odpowiedź. Reklamację odrzucono gdyż nie stwierdzono wad! Po przybyciu do sklepu odpaliłem odkurzacz i nadal to samo. Nagrałem w sklepie film z "niedziałania" :



Dodatkowo odkurzacz oddałem bez śladów użytkowania, bez zabrudzeń a wrócił z kamykami, porysowany, brudny. Zgłosiłem ponowną reklamację. I jak myślicie co?? Dziś dostaje info z Euro RTV AGD ze odrzucają reklamację gdyż nie stwierdzono wad.

W odpowiedzi na odwołanie się od decyzji reklamacyjnej, dotyczącej zgłoszenia 7304178104, uprzejmie informujemy, iż nie jesteśmy w stanie przychylić się do zgłaszanych roszczeń.

W ramach zgłoszenia reklamacyjnego, towar został zweryfikowany pod kątem zgłaszanych wad, przez autoryzowany serwis producenta. W opinii serwisu, towar jest w pełni sprawny, a tym samy zgodny z umową zakupu.

Mając na uwadze powyższe, mamy nadzieję, iż nasze stanowisko zostanie przyjęte ze zrozumieniem.


W sklepie poinformowano mnie, że tylko rzecznik praw konsumenta mi zostaje. Klient jest na szarym końcu drabiny. Najpierw się go zachęca wręcz prosi o zakup. A jak już kupi to niech "spier....la". Taka polityka firmy.
Już jestem mądrzejszy i nigdy nie będe kupował sprzętu w sklepie. Wolę kupić w necie i niech kurier przywiezie. Wtedy mam 14 dni i mogę oddać wszystko!!!!

Macie jakieś sposoby na walkę z takimi precedensami?? Dzięki!!

EDIT. Na razie próbuję walczyć poprzez social media i narobienia hałasu. Na razie nic nie daje to.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2151
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: dawo » 24 gru 2019, o 13:24

Sprubuj w sklepie Xiaomi, u bezpośredniego importera - o dziwo są w Polsce sklepy firmowe Xiaomi. Przedstaw sytuacje i poproś o pomoc, a Rtveuroagd dalej szykanuj. Wiem że w Warszawie jest taki sklep w centrum handlowym Land ale może bliżej siebie coś znajdziesz.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
toom
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 24-02-2018
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: toom » 24 gru 2019, o 14:36

A tak z ciekawości to czy te "zabawki" z dwoma krecącymi pędzelkami coś sprzątają? Pytam bo może jestem niedowiarkiem, mam odkurzacz centralny który brutalnie wciąga wszystko, nawet gruz po remoncie
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 919
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 24 gru 2019, o 14:36

Reklamować sprzęt możesz w ramach gwarancji ale także w ramach 2 letniej rękojmi. To dwie niezależne drogi. Jak odrzucili w ramach gwarancji, zaatakuj ich z tytułu rękojmi. Przy odbiorze odpal towar w sklepie i w obecnosić pracownika sprawdź czy działa. Jak nie to do zwrotu. Sprawdź na stronie UOKiKu warunki rękojmi bo masz kilka opcji wyboru. Zawsze zostaje jeszcze trzecia droga czyli proces cywilny. Niezalezny od pozostałych dróg.
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1453
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 71 razy

Postautor: ocean_wro » 24 gru 2019, o 15:19

toom pisze:A tak z ciekawości to czy te "zabawki" z dwoma krecącymi pędzelkami coś sprzątają? Pytam bo może jestem niedowiarkiem, mam odkurzacz centralny który brutalnie wciąga wszystko, nawet gruz po remoncie
Moje dwie zabawki mają po jednym pędzelku :-)

Jeden dodatkowo mopuje i powiem, że robią robotę. Tylko mówię tu o tych co skanują laserem, tworzą mapy itd , a nie losowo jeżdżą wkoło.

Odkąd jeżdżą roborocki u mnie centralny w zasadzie leży odłogiem. Pewnie, że aż takiej brutalnej siły nie mają, ale machanie z 9 metrową rurą po domu, a pyknięcie w smartfona z nogami na kanapie......

Jest różnica :-)
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 24 gru 2019, o 21:08

Właśnie poszło jako rękojmia. Film został nagrany w sklepie euro RTV w obecności wszystkich. Wszyscy w euro RTV stwierdzili że popsuty i że na pewno wymienia na nowy. Tylko to pionki i wszystko jest załatwiane przez centrale. Oni nic nie mogą. Nawet kasy oddać. Serwis nie wierzy za to użytkownikowi tylko serwisowi. Dzwoniłem po serwisach Xiaomi w Polsce i się okazało że to sprzęt wyprodukowany poza Unią i oni naprawiają sprzęt tylko przyjęty przez sprzedawcę. Nie naprawia mi sprzętu na gwarancji przesłanego bezpośrednio do nich. Chyba że odpłatnie. Paranoja jakąś. A Samsunga mogę zanieść gdzie chce w ramach gwarancji.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 841
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 25 gru 2019, o 07:27

Osobiście to bym poszedł do rzecznika praw konsumenta i niech oni się z tym bujają.
Po pierwsze... wiedzą lepiej z której strony się za to wziąć, bo robią to na codzień.
Po drugie... firmy, które dostają od nich pismo już całkiem inaczej patrzą na sprawę, bo jeżeli rzecznik wie, że ma rację to może takiej firmie nawet sprawę wytoczyć w Twoim imieniu za co Ty nic nie płacisz.
Po trzecie... Od tego oni są. Od tego są oni ;)
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
marketleader
Stały bywalec...
Posty: 131
Rejestracja: 23-10-2015
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 14 razy

Postautor: marketleader » 25 gru 2019, o 11:17

toom pisze:A tak z ciekawości to czy te "zabawki" z dwoma krecącymi pędzelkami coś sprzątają? Pytam bo może jestem niedowiarkiem, mam odkurzacz centralny który brutalnie wciąga wszystko, nawet gruz po remoncie


Taki odkurzaczyk kupił właściciel psa, bo wszyscy zachwalali, że świetnie zamiata psie kłaki. Oczywiście odpowiedni, sprawdzony przez innych psiarzy model. Pech chciał, że piesek zrobił na plytkach qpe. A ten cud rozprowadził ją dokładnie po calutkim domu z dywanami włącznie. I pięknie zafugował calutką glazurę jaka była w domu :rotfl: :masakra:
toom
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 24-02-2018
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: toom » 25 gru 2019, o 12:28

To ja widziałem na prezentacji jak ktoś łyżeczkę cukru wysypał na podłodze, robocik na to najechał i rozsypał po calej podłodze, gość został wyśmiany i na tym prezentacja sie skończyła. Z tego co ja widziałem to bym tego za darmo nie chciał, dla mnie odkurzacz ma mieć 2KW mocy i wciągać wszczystko co stanie mu na drodze he he
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1453
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 71 razy

Postautor: ocean_wro » 25 gru 2019, o 12:31

Jasne, też byłem taki mądry, póki u kogoś nie widziałem. Teraz mam dwa i nie żałuję, i centralny też jest jak pisałem, ale niemal nie używam. I mówię tu o sprzęcie klasy irobotów, a nie ilife.....

I jakby to była kupa to bym drugiego nie brał. Dlaczego dwa, mam dwa piętra i tyle.
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 25 gru 2019, o 13:23

Dokladnie. Mam dwa j już zwykłego odkurzacza nie tykam. Rewelacja. Wszyscy myślą że to gadżet a to nieprawda. To normalny odkurzacz. Przy dzieciach jest to sprzęt typu "must have"!! Wszyscy co mają są zadowoleni. A zaraził mnie nim kolega 3 lata temu i potem ja kupiłem. Ten miał być dla siostry i same problemy. Nie winie producenta bo każdy sprzęt może mieć jakąś wadę, ale winie euro RTV i serwis bo nie chcą naprawić i przyznać się do problemu.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7363
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 642 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 25 gru 2019, o 22:23

MacGyverek pisze: Przy dzieciach jest to sprzęt typu "must have"!!


Jeszcze bardziej jak masz zwierzątka !

16086718-0-image-a-1_1563242569782.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
FockeWulf
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 13-03-2018
Lokalizacja: Oleśnica / Wrocław
Podziękowano: 4 razy

Postautor: FockeWulf » 26 gru 2019, o 16:38

Każdy sprzęt ma warunki brzegowe jego używania. Jak zwierzak zostawia niespodzianki to odpada. Jak masz twardą podłogę (drewno, kafle), okazjonalnie dywan, nie ma nic lepszego. Nie odkurzysz tak tak robocik. W czasie gdy sprząta masz czas na inne rzeczy. A na końcu drogi nie o podłogę ale o czas tu chodzi
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 27 gru 2019, o 10:54

Patrzcie co dziś otrzymałem z serwisu xiaomi.

Obrazek


Obrazek
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16309
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1781 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 31 gru 2019, o 12:52

A Ty w końcu to do nich wysłałeś?
No jesli tak odpisują no to narazie... No cóż - rób tak jak mówią, nie można im zarzucić złej woli.
Może brakuje jakiegoś słodkiego pierdolenia w stylu ludzi zachodu, czyli "oh jej jak mi przykro, srutytuty" ... no ale...
Siałmi to nie są ludzie zachodu - w tym cała rzecz.
Może rzeczywiście masz pecha, peszka... wiesz jak to czasem jest ze sprzętami.
Ileż to ja mam takich usterek, w których nie mogę pomóc, bo nie występują przy mnie (a wiem, że w ogóle występują, bo znam ludzi którzy to zgłaszają i oni nie kłamią) ...

EURO - niestety potwierdzam, że stało się juz od kilku lat typowo januszowym biznesem dbającym o klienta tylko do momentu otrzymania od niego kasy.
Tyle, że na dużą skalę.
Wstyd jak beret, ale to duża firma, więc trochę to jeszcze potrwa zanim się przez podejście do sprawy wypierdolą - bezwładność, te sprawy.
Co innego np. Media Expert - mimo, że wydawałoby się - taki Mega Supermarket klasy TESCO dla elektroniki, to jednak obsługa na najwyższym poziomie.
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 31 gru 2019, o 13:27

Dzis odebrałem odkurzacz sprawny noszący ślady użytkowania. Reklamacji dalej nie uwzgledniona i euro RTV mimo przesłania dokumentacji serwisowej do euro RTV nadal mnie mają w d... I twierdza ze serwis ma rację. Czyli serwis przyznal się do włożenia kabelk ( w ich mniemaniu to tylko usterka i sam se mogłem rozkręcić odkurzacz i wlozyc ten kabelek) a informacje wysłał do euro że to nie jest usterka. Euro RTV w to wierzy i dokumentację zdjęciowe, maile nie bierze pod uwagę. Sprawa trafia do rzecznika. Nie zostawię tak tego. Dziś zrobiłem troszkę antyreklamy w sklepie euro RTV ale to i tak wszyscy mieso armatnie łącznie z gościem w call center. Nigdy nie kupujecie w stacjonarnych sklepach euro RTV. Najlepiej zamówic przez neta i macie 14 dni na zwrot.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
FockeWulf
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 13-03-2018
Lokalizacja: Oleśnica / Wrocław
Podziękowano: 4 razy

Postautor: FockeWulf » 31 gru 2019, o 13:49

Przed oddaniem do serwisu dobrze jest wykonać aktualne zdjęcia urządzenia, aby potem nie było problemów z udowodnienie, że wróciło w gorszym stanie niż było. Ostatnio kolega reklamował 1.5 rocznego iPhona, który padł (nie dało się włączyć). Sklep nie chciał przyjąć, więc kolega opakował w folię babelkową i wysłał. Serwis nie stwierdził żadnej usterki ale... telefon już jakimś cudem działał. Praktyka coraz częstsza - nie uznajemy ale naprawiamy, ale mówimy, że był sprawny cały czas... Dlatego dobrze jest nagrać i przesłać wraz z opisem usterki.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 31 gru 2019, o 13:54

Pytanie czy odsyłają ta sama sztukę.
Awatar użytkownika
oki188
Elita forum...
Posty: 706
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 52 razy

Postautor: oki188 » 31 gru 2019, o 14:06

miruuu pisze:Pytanie czy odsyłają ta sama sztukę.


No raczej IMEI ciężko im zmienić będzie.
T-Rex TB40 BEASTX Plus-Pro // T-Rex 550X BEASTX Plus-Pro // T-rex 700X BEASTX Ultra-Pro // Spektrum DX9 Black
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16309
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1781 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 31 gru 2019, o 14:12

MacGyverek pisze:Dzis odebrałem odkurzacz sprawny noszący ślady użytkowania.


OK, ale to jest Twój odkurzacz czy podmieniony?
Odkurzacze powinny mieć jakieś numery seryjne... Masz do niego papiery?
SN się zgadza?

Sama kwestia śladów użytkowania niestety jest trudna do udowodnienia jeśli chodzi o to gdzie te ślady powstały (czy u Ciebie czy w serwisie).
Słowo Twoje przeciwko słowu serwisu / sklepu.

MacGyverek pisze:Reklamacji dalej nie uwzgledniona i euro RTV mimo przesłania dokumentacji serwisowej do euro RTV nadal mnie mają w d... I twierdza ze serwis ma rację. Czyli serwis przyznal się do włożenia kabelk ( w ich mniemaniu to tylko usterka i sam se mogłem rozkręcić odkurzacz i wlozyc ten kabelek) a informacje wysłał do euro że to nie jest usterka. Euro RTV w to wierzy i dokumentację zdjęciowe, maile nie bierze pod uwagę.


Uhm, czyli serwis ma podejście czysto ... techniczne: "No ale o co raban? wszystko działa, wystarczy kabelek wpiąć... o proszę... już."
A Euro - podejście czysto wygodnickie: "Serwis napisał, sprzęt działa - spadaj pan."

MacGyverek pisze:Sprawa trafia do rzecznika. Nie zostawię tak tego. Dziś zrobiłem troszkę antyreklamy w sklepie euro RTV ale to i tak wszyscy mieso armatnie łącznie z gościem w call center. Nigdy nie kupujecie w stacjonarnych sklepach euro RTV. Najlepiej zamówic przez neta i macie 14 dni na zwrot.



Potwierdzam.
To jest oczywiście chore, ale dokładnie tak jest.
Mało tego! Wystarczy kupić przez Internet z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym - wtedy prawo zwrotu do 14 dni też działa.
NIe jestem tylko pewien jak jest z płatnością w takiej sytuacji, ale chyba forma płatności nie ma znaczenia (w sensie czy płaciłem z góry przelewem, czy na miejscu w sklepie gotówką przy odbiorze). Istotna jest forma zawarcia umowy kupna.
Jeśli przez Internet - masz prawo zwrotu w ciągu 14 dni, koniec, kropka.

...
Trochę mi to zaczyna przypominać Emasa przeprawy z Playem ...


FockeWulf pisze:Sklep nie chciał przyjąć, więc kolega opakował w folię babelkową i wysłał. Serwis nie stwierdził żadnej usterki ale... telefon już jakimś cudem działał. Praktyka coraz częstsza - nie uznajemy ale naprawiamy, ale mówimy, że był sprawny cały czas...


Pytanie po co serwisy to robią... fałszowanie statystyk awaryjności??

W sumie ... dla mnie osobiście członek męski z tym co mówi serwis - ważne co robi.
Z dwojga złego wolę takie postępowanie niż postępowanie a'la MSH:
aaa... Luzy ma ta tarcza, no faktycznie. Dobrze! Wymieniamy!

I odsyłają nową tarczę z takimi samymi luzami.
:)

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron