Dobra słuchajcie!
Czas odkopać zdechłą kurę.
Wczoraj skończyłem montować całe ustrojstwo i odbębniłem jazdę testową po osiedlowych uliczkach i parkingu wielopoziomowym (żeby były podgórki i z górki).
Przejechałem 6,5km, i wydrenowałem pakiet 9s2200 do 3,7V/s.
Jazda cały czas na pełnej kurwie - normalnie nigdy tak nie jeżdżę (ale to był test).
Regiel zimny, silnik zimny.
Wszystko gra.
No ale po kolei:
Zdecydowałem się na silnik i kontroler Bafanga, do przedniego koła, 250W, 36V.
Miało być po taniości - wyszło jak zwykle.
Miało wyglądać szmaciarsko i to się akurat udało
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Miało działać i DZIAŁA!!!
Kilka uwag odnośnie wszystkiego o czym pisaliśmy i wszystkich wątpliwości i rozterek:
1. wady napędu w przednim kole: rzeczywiście przy ciasnych skrętach i małych prędkościach rower zachowuje się troszeczkę inaczej niż normalnie.
Natomiast nie jest to skala zjawiska, która powodowałaby nie wiadomo jaki problem. Nie przy tej mocy.
Z jakiegoś powodu nie spotyka się napędów do przedniego koła mocniejszych niż 350W. Ja mam 250W i sprawa naprawdę jest bez problemu do opanowania - trzeba by było być naprawdę kompletnym nieogarem, żeby się z tego powodu wypierdolić.
2. Nie ma sie co zabierać za robotę nie mając przygotowanych narzędzi do zdejmowania pedałów i rozkręcania supportu. Jest to konieczne, aby zamontować halotronowy czujnik obrotu korby - bez tego wspomaganie działa tylko na manetce gazu, a ostatecznie po przemyśleniu - tak nie chciałem. Miało być na zasadzie wspomagania.
Tym nie mniej, kwestia tak naprawdę dwóch narzędzi (oprócz standardowego zestawu kluczy płaskich, imbusów i śrubokrętów) załatwia temat:
- ściągacz do korby (w moim wypadku śruba M12)
- Klucz do supportu - raczej standardowy do kupienia w decathlonie za chyba 50 złociszy czy coś takiego.
3. Zaplatanie koła na silniku kosztuje w serwisie około 250 złotych. Niestety nie znalazłem serwisu który by mi to wszystko skompletował i zrobił taniej (znalazłem serwisy które twierdziły, że to zrobią, tylko coś nie mogły zrobić). Warto to sobie kupić, no chyba, że ktoś naprawdę wie co robi.
Ja kiedyś zaplatałem koło na piaście, najebałem się z tym cały dzień i potem i tak dawałem do poprawienia.
Co innego wycentrować sobie koło po wywrotce albo pierdolnięciu w krawężnik, a co innego od zera zapleść.
Tam są fachowcy którzy to zrobią i zrobią to dobrze.
Poza tym - standardowa robota rowerowa: wymiana koła, przekładanie opony, dętki, montaż elektroniki, klamek hamulców, kablologia, taśmologia, trytkologia - sama przyjemność.
Najgorsze jest to, że do roboty nie bardzo można pić browara jeśli się potem to chce wypróbować
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Dzisiaj po raz pierwszy przyjechałem do roboty rowerkiem na sterydach.
Całą drogę pod dość mocny wiatr.
Żadnych niespodzianek, pakiety wydrenowane mniej więcej do połowy (9s 4400), prędkość przez cały czas nie mniejsza niż 20km/h bez większego wysiłku (poza miejscami gdzie trzeba zwolnić z przyczyn różnych (skrzyżowania, piesi, krawężniki, wertepy - wiadoma sprawa).
Żadnego szaleństwa, ot po prostu przyzwoita jazda z normalną prędkością bez zbytniego wysiłku.
To jest dokładnie to o co mi chodziło.
Narazie będę jeździł na sześciu pakietach 3s2200 - nie mam już narazie na to więcej kapusty więc jeżdżę na tym co mam.
Docelowo pomyślę jednak nad pakietami dedykowanymi i tu mam kolejny dylemat.
36V to napięcie nominalne dla silnika/regulatora.
Założyłem, że jak podłączę do tego 9s LiPo - tp będzie OK (napięcie nominalne 33,3V, pełny 37,8, pusty 27).
A okazuje się, że podłączenie pełnego 9s Li-Po powoduje wyświetlenie na wyświetlaczu połowę naładowania.
Kiedy wyjeżdżę aku to zera, do odcięcia to mam po 3,6V/s - zasadniczo wzorowo, ale te wskazania na wyświetlaczu mi psują optykę.
No i pytanie, czy można to jakoś przeprogramować?
Czy może podłączyć tam 10s, (to będzie w stanie pełnym 42V, nominalnie 37, pusty 30 - dla mnie 10s by było nawet wygodniej).
Ktoś (może jakiś sekleś??
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
) może wskazać miejsce z którego można doczytać jakie dokładnie napięcia pracy to obsługuje?
(sprzedawca niestety nie posiada dokumentacji).
Fotki jak komuś zależy - wrzucę ... jakoś... kiedyś ...
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)