Witajcie !
Po moich ciężkich przeprawach z krzywymi HUBami DFC do T600 postanowiłem zbudować hybrydę DFC i 3G.
Co będzie nam do tego potrzebne:
Okucia DFC
Ramiona okuć DFC
Popychacze DFC
Łożyska oporowe do T600
HUB 3G
Dampery szare
Wał DFC do T600 ESP
Szpindel
Dwie śruby M3 X 40 (koniecznie o twardości przynajmniej 9 - dostępne jako nierdzewne)
Rurka węglowa o średnicy wewnętrznej 3 mm.
Opcjonalnie tarcza DFC.

Nie będę opisywał jak złozyć głowice bo zakładam że latając modelem klasy 50 umiemy poradzić sobie z mechaniką.
Opisze istotniejsze kwestie, ale to za chwile.
Zdjęcia poglądowe:


Poniżej nasze śruby nierdzewne M3x40

Musimy im zrobić dekapitacje

Niestety to nie koniec zabawy ze śrubami.
W Trex 600 ESP mamy określone warunki do spełnienia przy ustawieniu tarczy.
Oś obrotu dźwigni ELEV przy koncie 0 st. musi znajdować się w środku otworu wyfrezowanego w ramie.
Taki układ jest optymalny i traktujemy go jako wzorcowy. Tarczę poziomujemy traktując to ramie jako wzorzec.
Takie podejście do tematu oraz zastosowanie HUBa 3G wymaga od nas wykonania przedłużaczy popychacza z naszych śrub M3.
Według moich wyliczeń Obie śruby muszą mieć długość 36,3 mm.
Po wkręceniu "szpilek" do popychacza otrzymujemy coś takiego:

Następnie wkręcamy na "szpilki" snapy:

Wkręcamy je do momentu aż nieosłonięta część "szpilki" będzie mieć idealnie 21 mm
Teraz zakładamy głowicę na wał i sprawdzamy na ile nam wyszło 0 st:
Jeżeli mamy wszystko dobrze możemy zająć się naszą rurka węglową

Ucinamy sobie z rurki 2 tulejki o długości 21 mm:

i wsuwamy na nasz popychacz:

Wkręcamy poubierane popychacze z powrotem na głowicę:

... i dopieszczamy nasze 0 st

Gotowa głowica prezentuje się wybornie:)




Zalety:
Nie telepie
Nie powinno być boomstrikea
Możliwość latania na niskich obrotach
PROSTY HUB

Wady:
Mniej kozacki wygląd (nie ma lowridera)
- Reszta wad wyjdzie w praniu ale raczej się niczego nie spodziewam.