Bartekgazior pisze:Hejka,
Patrząc na te rysy na tulei, potraktował bym je papierkiem 1500-2000 na mokro wzdłuż osi cylindra (tak jak tłok pracuje).
oki188 pisze:Redlajna mam od nowości i od 1 lotu po dotarciu nie jestem zadowolony OS pracował o niebo lepiej stąd powrót do starych korzeni.
mwx pisze: NIE! Nigdy nie szlifuje się gładzi wzdłuż kierunku ruchu tłoka. Jak już to poprzecznie, pod skosem na krzyż, ale najlepiej w ogóle tego nie ruszać.
wojtekr pisze:Tak, gdyż robi się wgłębienie, którego pierścień może nie wypełnić.
mwx pisze:Jak już uprzesz się na wyjmowanie tulei i nie bedzie chciała wyjść bez oporu to wstaw korpus na chwilę do piekarnika ustawionego na 150 stopni. Korpus się rozszerzy i puści tuleję. Tylko najpierw wypłucz olej z łożysk żeby się nie przysmażył a po akcji je nasmaruj. Zdemontuj też gaźnik przed pieczeniem.
Bartekgazior pisze:Panowie, bez przesady. Czy szlifowaliście coś metalowego takim papierem? Zwykle używa się go w lakiernictwie do usuwania rys lub niedoróbek ( zacieków) po lakierowaniu.
Bartekgazior pisze:Grzanie tulei w piekarniku to już ostateczność, tym bardziej, że kolega Oki188 nie pisał o chęci wymiany łożysk przy okazji. A w przypadku grzania do 150 st. C wypadną też łożyska. Jeżeli tuleja nie wychodzi- a ze względu na jakość wykonania tych silników to mało prawdopodobne- to wystarczy podgrzać opalarką albo nawet suszarką do włosów do ok. 60 stopni C i ewentualnie podważyć czymś miękkim- drewienkiem albo kawałkiem plastiku od spodu lub przez okno wylotowe. Bez obaw- nic się nie pokrzywi.
mwx pisze: Usuwanie rys to zbieranie materiału dookoła rysy, czyli tworzy się zagłębienie. Jeśli rysa jest na tyle głęboka żeby mieć wpływ na kompresję, to poszerzone papierem zagłębienie tym bardziej. Wielokrotnie bardziej. Najlepiej tego po prostu nie ruszać, ewentualnie wymienić pierścionek.
mwx pisze: Tylne łożysko nie wypadnie przed wyjęciem tulei, bo zanim wyjmiesz tuleję to nie wyjmiesz wału który trzyma je na miejscu - chyba dawno nie rozbierałeś Hyperka
mwx pisze: Najlepiej przy okazji je wymienić, bo tylne łożycho w Hyperze nie żyje długo nawet jeśli jest wysokiej jakości. Z tego powodu niektórzy zmieniali je na chamską panewkę
mwx pisze: Odradzałbym podważanie tulei przez okienko wydechowe. Lepiej chwycić pewnie za górę i wyjmować. Lepiej podgrzać i nie robić tego na siłę - taka temperatura w najmniejszym stopniu nie szkodzi żadnemu z podzespołów silnika, a szarpanie już może.
wojtekr pisze: Co do przedniego łożyska to nie ma potrzeby jego wymiany, ono się nie zużywa. Wewnętrzne też by się nie zużywało jak by nie było zalewane "wodą" z nitro- dla precyzji, ono się nie zużywa od pracy tylko od leżenia w wilgoci
Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość