Leo pisze:A ja twierdzę, że żarówki wcale nie naładują kondensatorów do wyższego napięcia. Szybciej - może, ale niewiele. Dlaczego? Ano prąd spada do zera, i w przypadku oporniki i żarówki, gdy napięcia na kondensatorach i akumulatorze się wyrównają. W stanie ustalonym kondensator i tak staje się przerwą. Więc cała dywagacja o wyższości jednych nad drugimi z elektrycznego punktu widzenia jest bez sensu, skoro efekt końcowy jest taki sam.
Co do zaś możliwości spalenia opornika - to wypada dobrać go tak, by ESC się zresetował przy przypadkowym włączeniu bez zwartego AS. Silnik w takiej sytuacji nie powinien mieć prawa się uruchomić. 5,6 oma użyte w XT90 to sensowny przykład.
zborecque pisze:Siema, zrobiłem dzisiaj dwie fotki tego opornika. W ogóle trochę się zdziwiłem że w reglu tej klasy AS to po prostu zwykły chamski opornik po chamsku wlutowany do czerwonego kabla
omcKrecik pisze:Leo, Twój miernik nie jest taki zły, wręcz przeciwnie. Chyba, że spisek jakiś
Przy 6S, bez obciążenia SBEC-a :
- HobbyWing 80A v? : 24,6 mA
- Castle C. 120A v? : 22,5 mA
Dołączenie serwa cyfrowego (Corona DS 238MG) w stanie swobody orczyka to wzrost o zaledwie 1,9...2,3 mA, serwa analogowego (Hitec HS 300 BB) analogicznie ok.4 mA. Ale przypomniał o sobie taki myk, że nawet znikomy nacisk na orczyk cyfrówki powoduje gwałtowny wzrost prądu, co w sumie nie jest dziwne. Posługując się papierosem jako popychaczem orczyka o promieniu ok. 20mm, wywołałem bez trudu przepływ 200mA. Może to tu leży tajemnica smażących się oporników antisparka ? Serwa w modelu niekoniecznie są całkiem swobodne, a spotkałem też takie niespokojne w spoczynku - te musiały na ten dygot coś pobierać.
Jeżeli chodzi o bootstrapy, to oczywiście masz rację, tamten mierzony przeze mnie ESC musiał być trafiony albo nie odłączyłem obciążenia BEC-a i stąd błąd wnioskowania . Ale opłacało się rzucić trochę światła na zagadnienie , dzięki
zborecque pisze:47 Megaomów? To rzeczywiście wydaje się masakrycznie dużo. Ten pasek jednak na pewno nie jest taki jasnoniebieski. Wydaje się bardziej taki ciemnogranatowy, ale na kalkulatorach oporności takiego koloru nie widzę, więc już bliższy byłby czarny co dawałoby 47 omów
Czyli generalnie jako zamiennik szukać czegoś o jeszcze mniejszej oporności?
@omcKrecik: u mnie w ESC nie ma BECa, serwa i awionika ciągną prąd poza ESC. W moim przypadku to rzeczywiście albo bibczenie silnika albo po prostu fizyczny ruch uwalił nóżkę od ruszania kablem. Chociaż to drugie mniej prawdopodobne bo cały sezon przelatałem bez AS i nic się nie urwało a kablem na pewno sporo ruszałem
Wysłane z tapatalk. Android forever.
Wróć do „Elektronika pokładowa”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości