roki pisze:Witam!
W moim CopterX 450 posiadam żyrko HK401B
z serwem DS520 (wcześniej z ds420).
Zamontowałem żyro na dwóch gąbkach.
Przy zawisach nic mi nie dryfuje Ale
przy pompkach ogon ucieka o około 40 stopni.
Czułość w apce 55%
Gdzieś czytałem (ale nie jestem pewny) że delay powinien być ustawiony na ,,0".
Jak powinien być ustawiony?
Pozdrawiam
Ramotny pisze:Co jest niepokojace to dosc niska wartosc czulosci zyra sugerujaca ze kulka na orczyku serwa jest za daleko. W jakiej jest odleglosci?
Ponadto: jaką masz predkosc wirnika (silnika)? Wolno, średnio, szybko? Im szybciej obracają sie wirniki tym wieksza ich skutecznosc...
Czy po "ucieczce" ogon wraca czy zostaje odchylony o te 40 stopni?
Ramotny pisze:Czy po "ucieczce" ogon wraca czy zostaje odchylony o te 40 stopni?
to sprawdź... bo jeśli wraca to znaczy że żyro działa poprawnie bo wie "dokąd" wrócić. A jeśli nie to winne może być i żyro i serwo albo układ sterowania kątem łopatek. 6mm od ośki to dość mało. Dziwne że przy takiej odległości masz tylko 55%...roki pisze:Ramotny pisze:Czy po "ucieczce" ogon wraca czy zostaje odchylony o te 40 stopni?
Trudno mi to powiedzieć, bo gdy ogon ucieka ja automatycznie daje ,,kontre" drązkiem.
Ramotny pisze: Dziwne że przy takiej odległości masz tylko 55%...
13T to chyba nieco za dużo - dlatego trzymasz niższe obroty i dlatego ogonkiem szarpie...roki pisze:Silnik Typhoon 2218 z zębatką 13T
@Qugar_ - 2800RPM to mam ja z tym samym silnikiem i zębatką 11T dla krzywej 85%.
chyba nie wirnik tylko suwakroki pisze:Problem leży w wirniku ogonowym.
Kąt zmiany łopatek zmienia się gdy ślizgacz przesuwa się wałku ogonowym.
Powinien poruszać się po długości 2cm. U mnie niestety wirnik ogonowy się blokuje
owszem...roki pisze:Żeby tego uniknąć muszę ustawić super duże limity przez to ślizgacz przesuwa się tylko 7mm
Myśle że wtedy wirnik ogonowy ma za małe kąty łopatek by utrzymać ogon w miejcu.
Ramotny pisze:Sam sobie odpowiedziałeś co trzeba zrobić
roki pisze:Ramotny pisze:Sam sobie odpowiedziałeś co trzeba zrobić
Nie ja tylko powiedziałem powód dlaczego tak się dzieje
Co mam z tym zrobić to nie wiem.
Nasmarować ten wałek?
roki pisze:odkręciłem o pół obrotu śrubę trzymającą ramię**. Okazało się w fabryce była cała zalana w kleju aż musiał sobie pomóc lutownicą (podgrzać śrubę i klej puścił). Dzięki temu ogon działa znacznie lepiej (ale niestety nie idealnie ) już mam tak z 13mm ruchu ślizgacza (a było tylko 7mm!!).
Mam jeszcze jedno pytanie:
1. Gdy dam drążek kierunku w lewo(lub prawo) ślizgacz się przesuwa, ale czy on powienien wracać do środka wałka (neutrum), czy on tylko wraca kiedy wirnik pracuję?
to jest ta dźwignia kątowa pomiędzy popychaczem od serwa a suwakiem na wałkuroki pisze:**ramie - popychacz idący od serwa dochodzi do ramienia które przenosi siły na ślizgacz.
Wróć do „Elektronika pokładowa”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość