No....
Ja jeszcze tylko dodam, że tak naprawdę silnik przez regulator też jest sterowany PWMem... ale to już jest zupełnie inny PWM. Tam jest po pierwsze prąd trójfazowy, po drugie PWM o częstotliwości 8kHz (lub 16kHz albo jeszcze inaczej - zależy jak tam PFM danego regla to generuje)... i w ogóle dużo magii się tam dzieje.
To co nas interesuje to przeważnie PWM o częstotliwości 50Hz ... no albo też wyższej (szybkie serwa ogonowe obsługują i po 300 i po 500Hz).... ale to są dalej te rzędy wielkości, nie kHz.
PWM jest generalnie stosowany ... ło matko... dziś to chyba praktycznie wszędzie. Wszędzie gdzie jest jakakolwiek płynna regulacja czegokolwiek. Natężenia światła, mocy silnika... w domowych mikserach, robotach kuchennych, w ściemnianych lampkach ledowych, w tramwajach, w pociągach... W rowerach i samochodach elektrycznych...
Carson pisze:Jak mogles zapomniec o flyskyowym AFHDS 2A
albo o Graupnerowym HOTT