Postautor: aikus » 10 kwie 2019, o 07:12
I nie to, że nie wolno, po prostu te pomiary nie są miarodajne, ale wolnoć - wolno, zakazu nie ma.
Swoją droga mi się zawsze wydawało, że trzeba na naładowanym, ale teraz jak myśle, to rzeczywiście nie ma to sensu.
Trzeba mierzyć wtedy kiedy wydajność jest największa, a dobrze wiemy, że wydajność pakietu jest największa po częściowym wylataniu.
Pewnie poniekąd wynika to z tego, że pakiet jest rozgrzany, ale też ... chyba taka jest specyfika tych ogniw, że one gdzieś tak w okolicach 3,9V mają największą wydajność i wtedy też mają najmniejszą rezystancję.
Można to odczuć zwłaszcza na starych pakietach: zaraz po starcie silnik się dusi, przydycha, ale jak mu damy chwilę popracować na lajciku to potem cały lot jest w stanie całkiem poprawnie wykonać.
BTW, z HK właśnie leci do mnie taki uniwersalny miernik, który m.in. ma mierzyć Rw pakietów.
Tak wrzuciłem przy okazji do koszyka...
Ciekawy jestem jak to będzie działać.
Pomiar Rw w Reaktorach u mnie działa bardzo dobrze. Mierzyłem Reaktorami, mierzyłem ręcznie i rozbieżności wychodziły mi bardzo małe.