Witam,
Dzisiaj mały-duży update tego co się dzieje z modelem, co przyszło, co odeszło
Po 5 lotach zalecany jest przegląd - no to zabieramy się do roboty!
Po pierwsze żeby być całkowicie pewnym - wyważenie łopat (na początku nie robiłem). Użyłem w tym celu śruby oraz dwóch kubków:
Następnie czas na ogonek:
Odkręcamy dekielek:
I ładujemy do środka smaru, zębatki mają się w środku może nie taplać, ale mają mieć smaru pod dostatkiem
Zaletą zamkniętej skrzynki jest jej odporność na zanieczyszczenia - nic nie ma prawa dostać się do środka.
W między czasie zalecane jest też ustawienie ponowne luzu na tych zębatkach - po pierwszych lotach docierają się, po ponownym przestawieniu luzów wibracje bez łopat i łopatek ogonowych spadły z ok. 350 do 100.
W tej wypowiedzi chciałbym wspomnieć dlaczego ten model a nie inny: według mnie chodzi tutaj o możliwość ustawień oraz pomysł. Ustawiać w tym modelu możemy każdy luz - Align np. jest dla leniuchów, w 60EFL PRO nawet nie możemy ustawić luzu między zębatką silnika a główną. Ten model skierowany jest dla ludzi wymagających możliwości dostosowania go pod siebie, ustawienia różnych rzeczy dla osiągnięcia jak najlepszego efektu. Pozwala to również zmniejszyć zużycie się elementów - w T550 muszę wymieniać zębatki ogona co 200 lotów bo najzwyczajniej ścierają się.
Kolejny element z możliwościa ustawienia luzu - zębatka autorotacyjna.
Luz między zębatką atakującą a odbierającą ustawiamy luzując mocowanie zębatki atakującej, kręcimy srebrnym mimośrodem ustawiając żądany luz, dokręcamy śruby i gotowe
Satelitki zdecydowałem się rozmieścić inaczej niż na początku, VBar pokazywał mnóstwo wiadomości "antenna switched", co oznacza utratę pojedyńczej ramki, więc jedna satelitka powędrowała na belkę ogonową, druga na płozę podwozia - jak będzie dam znać jak polatam.
W zeszły weekend przyszły też docelowe serwa - 3x Outrage TORQ BL9180HV oraz 1x BL9188HV. Planuję używać ich bezpośrednio z lipola 2S, według mnie najprościej najłatwiej najszybciej.
Zapakowane w pudełeczka:
Tutaj z założonymi "orczykami" (ubolewam nad ich kolorem, ale cóż zrobić)
Serwa cykliki na modelu:
Serwo ogonowe:
I kilka fotek jak to teraz wygląda:
Bez podparcia zębatki :
Spoko cień wyszedł 8)
Jutro powinno przyjść kilka metrów kabla z HK, będę robił docelowe okablowanie
Pozdrowionka!