Czas na kolejne fotki z budowy. Prace posuwają się do przodu ale za chwilkę utkną z powodu braku silników.. Z tego co mi wiadomo, paczka z serwami i z pneumatyczną mechanizacją składania podwozia jest już w Kielcach. Wieczorkiem wrzucę zdjęcia tego cuda..
Ponieważ dysze wylotowe w kolorze białym nie zabardzo pasują do "odrzutowca" - zostały pomalowane. Teraz moim zdaniem jest zancznie lepiej:
Kolejnym etapem było dopasowanie wlotów powietrza:
.. I jako ciekawostka: - Uzbrojenie i dodatkowe zbiorniki paliwa
Są także w zestawie wnęki podwozia
(Wszystko znajduje się w drugim dnie pudła)
Wczoraj dotarło podwozie i serwa a więc prace troszkę drgnęły. Oto efekty:
Tak wygląda cały komplet podwozia pneumatycznego. Wykonany jest solidnie, jednak nie bardzo jeszcze wiem jakie załadować ciśnienie do butli:
Całość nie jest ciężka. Zaledwie 90 gram..
Po nacieszeniu oka wyglądem części składowych, przystąpiłem do montażu tedo cuda. Na pierwszy ogień poszło podwozie główne. Wśród zawartych w zestawie modelu laserowo wyciętych sklejkowych elementów znajdziemy płyty montażowe naszych serw do podwozia. Przykleja się je na styk:
Po wyschnięciu żywicy (bo praktycznie wszystko kleję poxipolem) możemy przykręcić mechanizm. Wkręty stanowią zawartość kompletu podwozia pneumatycznego:
Aby przewód pneumatyczny za bardzo nie przeszkadzał, należy wypuścić go pod sklejką:
Teraz możemy zająć się podwoziem przednim. W tym celu odszukamy wśród elementów sklejkowych, wycięte laserowo kwadraciki około 5x5mm w liczbie 6 sztuk. nateży wkleić owe kwadraciki w widoczne na zdjęciu niżej miejsca do tego przeznaczone. Wklejamy po 2 sztuki na prawą i lewą stronę z przodu. Z tyłu wklejamy po jednym kwadracie:
Przyszła wrescie pora na wykonanie instalacji pneumatycznej. Ogólny schemat widoczny jest na zdjęciu poniżej. Przy montażu instalacji należy zwrócić uwagę, aby nie uszkodzić króćców od przewodów, gdyż mają zaledwie 1 do 1,5mm średnicy a przewód pneumatyczny jest dość twardy.
Pora na kolejne fotki i kilka słów
Wreszcie doczekałem się przesyłki z częściami. Niestety silniki które zamówiłem (3860Kv) okazały się za słabe a więc musiałem zamówić znów..
Tym razem zamówiłem kompletne napędy Tower Pro 2409H-7T (5300Kv) w Polsce.
A oto co będzie zabudowane na samolocie:
- Regulatory H-King 50A /2 szt.
- Serwa Turnigy / 4 szt. (na zdjęciu z przedłużonymi przewodami)
- Odbiornik Orange 9ch
Serwa już zamontowane. Pora na regulatory. Oczywiście przewody zasilające bedą polutowane 2w1.
Po wstępnym montażu okazało się, że regulatory są za wysokie.. jak widać - kondensatory są temu winne
Trzeba było dokonać niewielkiej przeróbki aby połówki kadłuba do siebie pasowały:
Prosty sposób - wyciąć miejsce przeznaczone na regulatory:
Po "operacji" otrzymujemy taki otwór:
Teraz regulatory pasują idealnie. Poprawi się także chłodzenie regulatorów:
Jak tyko dotrą napedy, dokończę budowę kadłuba. Niestety - aby skleić połówki kadłuba trzeba najpierw zainstalować całe wyposażenie i napędy.. Póki co - nie bedę się bawił w wycianie gondol silnikowych w celu łatwiejszego dostępu.. Wytnę dopiero jak sytuacja na mnie wymusi to działanie
Być może jutro zabiorę się za skrzydła. tam także będzie co robić, gdyż jak pisałem wcześniej będzie "mechanizacja" skrzydeł, czyli klapy..
C.D.N.