Artja pisze:Kąty i obroty ma mieć takie żeby był stabilny, po prostu. Nikt Ci na to nie odpowie ogólnie bo nikt nie wie co tam wepchniesz w tą makietę i na jakim pakiecie będziesz latał. Moja Agusta na klasycznej głowicy 2 łopatowej yako tako latała na standardowym silniku 3800kV, kąty i krzywe bez żadnych zmian w stosunku do klasyka. Agusta trochę zgrabniej latała na spinbladach, ale to wyłącznie efekt optyczny wynikający z nieznacznego obniżenia obrotów niż jakieś wymierne korzyści we właściwościach lotnych. Cały efekt makietowy psuje żałosne bzyczenie elektrycznej pierdziawki i dałem sobie spokój z tą działką modelarstwa do czasu zbudowania porządnej turbiny
Kenobi36 pisze:Tylko nie 4400 do 4 łopatowej głowicy.
3550 jest ok
Ale myślę że raczej trzeba obniżyć obroty , albo mniejszą zębatką albo kv ok 3000
wojtekr pisze:dobrze jak byś miał łopaty niesymetryczne wtedy - mniejsze pakiety etc
Kenobi36 pisze:40 wystarczy jak dasz silnik ok 3000kv lub małą zębatkę na ataku, a jak nie i obroty obniżysz krzywą gazu to może i tak się grzać.
aikus pisze:Widzialem kiedys takie "czterolopatowe smiglo" na Palacowej u samolociarzy i to wlasnie zdaje sie ze jakas FPVka to miala... Trzeba by tam podpytac..
...
Lepszy cug, kosztem mniejszego prądu powiadasz... To idac tym tropem doloz jeszcze kolejne dwa smigla, zrob osiem lopat i prad w ogole spadnie prawie do zera, a cug bedzie taki ze ho ho...
Tylko najpierw mocowanie silnika wzmocnij, zeby Ci sam silnik nie polecial...
Nie no tak serio, kolejna zasada o ktorej slyszalem i to nie z jednego zrodla, jest taka, ze im wiecej lopat tym gorsza sprawnosc czy to smigla czy rotora w heliku... wiec... tak co do zasady to chyba do FPVki to taki sobie kierunek...
Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość