Szkoda czasu na czytanie całych litanii
![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wraz z zwiększaniem średnicy śmigła rośnie ciąg (czy tak naprawdę głównie przyspieszenie) , natomiast wraz z przyrostem śmigła rośnie prędkość modelu.
Przy czym pamiętać należy ze te przyrosty nie sa za darmo - i wraz z zwiekszaniem rosnie tez obciazenie, czyli wiecej pradu bedzie trzeba.
Bardziej obciaza zwiekszanie skoku, mniej srednicy.
Wszystko bedzie sie dzialo oczywiscie w granicach mozliwosci silnika i regulatora.
Skutkiem zmian smigla jest zmiana szerokosci i predkosci strugi powietrza , ktora generuje smiglo co ma wplyw na dzialanie sterow - wiecej badz mniej powietrza oddzialywuje na stery z z rozna sila.
Do modelu ktory masz czyli Pioniera przy zalozeniu ze chcemy wymienic tylko silnik trzeba byc ostroznym z regulatorem - zmiana smigla / silnika moze drastycznie zmienic obciazenie pradowe i w rezultacie spalic regulator (stockowy jest bardzo slaby )
Jesli wiec nie chcesz za duzo kombinowac, a jedynie wymienic silnik to lepiej pozostan przy max 1500 kv i smigle np 6x4 .
To w/g mnie optymalne rozwiazanie.