Postautor: ocean_wro » 14 gru 2014, o 00:19
No chyba udało mi się wyważyć silniczek. Po wielu próbach znalazłem miejsce w którym trzeba było dociążyć. Trochę szczęścia, a trochę Kenobiego patent trytkowy pomógł. Jak już miejsce mniej więcej było to jak wspominałem zacząłem walkę z taśmą klejącą, klejami, taśmą aluminiową i czymś tam jeszcze. Doszedłem do tego, że aby uzyskać zadowalający efekt dźwiękowy i minimum wibracji musiałem nakleić 3 warstwy taśmy klejącej (izolacyjnej) każda o wymiarach około 1/4 cm kw. No, ale taśma się odlepiała przy obrotach no i nie pewna jej przyszłość jak silnik będzie gorący. Wymyśliłem więc sposób z żywicą, a konkretnie z zestawem z Castoramy, który jest tkzw metalem po zaschnięciu i można go obrabiać. Miałem to bo kiedyś zrobiłem sobie leveler do 450 PRO przedłużając ramiona innego levelerka. Tak więc urobiłem kulkę z tej żywicy (dwa składniki trzeba ugniatać kilka minut by się wymieszały), później uformowałem wałeczek i przykleiłem go do silnika. Pozaokrąglałem brzegi, mniej więcej wyprowadziłem krawędzie na jak najmniejsze zadziory i ... normalnie 12 h, ale z użyciem suszarki żony około 10 minut później można było przystąpić do zasadniczego wyważania. Żywica była naklejona we wcześniej namierzonym miejscu. Teraz dremel w rękę, mały frezik i kręcimy - słuchamy - szlifujemy - kręcimy - słuchamy - szlifujemy itd... jak doszedłem do momentu, że już bardzo fajnie to chodziło to jeszcze delikatniuśko szlifnąłem żywicę by zyskać nieco wagi na lakier. Potem użyłem klaru samochodowego w dwóch warstwach no i po wyschnięciu efekt jak na focie.
Silnik pracuje o niebo lepiej, a żywica nie odpadnie za ch...
pozdrawiam
Paweł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9