Główne zmiany w stosunku do Protosa 500Zastosowano szerszy, 6 mm pasek napędowy, grubsze i większe, 108T koło główne i pinion z dwoma łożyskami jednokierunkowymi.
Zastosowano nowy napinacz paska i... przeniesiono go w poprane miejsce - na prawą stronę modelu, za silnikiem, czyli tam, gdzie się luzuje.
Wirnik główny nie uległ zmianie, za wyjątkiem wału głównego - zapewne ze względu na zmianę wysokości wkręta mocującego wał do koła.
Całkowicie zmieniony został wirnik ogonowy. Krótki hub wirnika w Protosie 500 nie pozwalał na prawidłowe osadzenie łożysk (były osadzone na wkrętach, a nie na hubie), co czasem powodowało wibracje. Ten problem w P480 został rozwiązany.
Zmienione elementy-mocowanie silnika
- napinacz paska po właściwej stronie
- trzeci blok łożyska wału glównego
- możliwość zastosowania nowego piniona z ma łożyskami jednokierunkowymi - można również stosować piniony starego typu z adapterem
- koło główne 108T
- wał główny
- pasek
- belka ogonowa (średnica nie uległa zmianie, można przyciąć do P500)
- podpory belki ogonowej
- zębatka tylna
- wałek ogonowy
- hub ogonowy
- okucia ogonowe
- rama
- pólka na pakiet
- końcówki podpór belki ogonowej
- ramię antyrotacyjne
Samemu nowe części można zobaczyć w manualu
https://rc-heli.pl/protos480manual.pdf.
Stare części mają symbole zaczynające się od MSH, nowe od XL48.
Z tego co widzę, dla posiadaczy Protos 500 kluczowy jest dostęp do paska napędowego i wału głównego. Pasek jest dostępny, wał - sprawdzę, jak święta się w Chinach skończą. Belkę można przyciąć.