Strona 1 z 3

Synergy 516

: 23 mar 2018, o 17:21
autor: helichris
Przedstawiam model śmigłowca Synergy 516.
Model ten został wprowadzony na rynek w drugiej połowie ubiegłego roku 2017, firma produkująca ten model to Synergy R/C Helicopters zlokalizowana na terenie USA.
Podam wyposażenie jakie zastosowałem w wyżej wymienionym modelu.
Motorek elektryczny Skorpion HKIII-4020-1350
ESC Castle-Creations-talon-90-brushless-esc
FBL Futaba CGY 750
Serwa wirnik główny MKS HV9767
Serwo śmigiełko ogonowe Futaba BLS 256 HV
Futaba SBS-01C Current Telemetry Sensor
Łopaty wirnika głównego Synergy Rail R-516 Flybarless
Łopaty śmigiełko ogonowe Synergy Rail R-80.6
Odnośnie radia to każdy może dokonać wyboru według swoich potrzeb.
Bateria 6S 45C 5000mAh
Przeciętny czas lotu od 5 do 8 minut w zależności od tego jak latam.
Do chwili obecnej 23-3-18 wykonałem 85 lotów

Poniżej kilka zdjęć tego modelu.

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 17:53
autor: Pan Byku
Ale pokraka. Jednak dzięki tej "prześwitującej" ramie wygląda na lekkiego. A są tutaj tacy co lubią lekko. Pytanie czy mają tyle ikry by sobie sprawić takiego egzotyka.
Czyli co? Kret i części tylko ze JuEsEj?

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 18:33
autor: Jazz
Podobny do logo.
Z tym ze w logo na podobnym setupie latam na łopatach 560mm , tez na pakietach 6s5000.
Na takich pakietach i łopatach 500-520 to nie będzie raczej rakieta.

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 18:39
autor: SeKLeS
Może chociaż jak yebnie, to zostanie krater jak po rakiecie? Generalnie ładny. Jakieś rozwiązania szczególne zastosowano?

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 18:50
autor: Jazz
Wyglada fajnie i na dobrze wykonany jakościowo.
Nic wyjątkowego nie widać na zdjęciach :-)

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 18:51
autor: pkali
Mi się bardzo podoba :) . Wydaje się solidny i ma napinacz jak w protosie 380 :)

Tapatalk

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 19:03
autor: helichris
Ciężar: zdjęcie poniżej pokazuje model gotowy do lotu.
Części od tej firmy są zawsze dostępne, i to zwykle przez wiele lat. To tylko moje doświadczenie gdyż posiadam również E7 SE od tej firmy przez ponad cztery lata w tym roku dokupiłem trochę starych części wszystko co potrzebowałem dotarło do mnie bez problemu.

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 19:33
autor: Jazz
Czemu latasz na tak dużych pakietach ? Nie np 4000mah.

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 19:43
autor: wojtekr
fajny setup :)

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 19:44
autor: windcatcher
Głowica i okucia fajnie pofrezowane i podziurawione. Odchudzany jest w wielu miejscach. A jak to się ma wagowo do logo lub innych 500-tek?

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 19:51
autor: helichris
Bardzo lubię dłuższe loty a ciężar pakietu nie robi dla mnie wielkiej różnicy, ale myślałem już nad ty by wymienić belkę ogonową na wykonaną z CF to poprawi ciężar jak również zmieni moment obrotowy przy użyciu śmigiełka ogonowego.

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 19:55
autor: helichris
Co do wagi innych 500-tek nie posiadam żadnego porównania gdyż do polowy ubiegłego roku latałem tylko na większych śmigłowcach 700

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 19:57
autor: wojtekr
helichris pisze:Bardzo lubię dłuższe loty a ciężar pakietu nie robi dla mnie wielkiej różnicy, ale myślałem już nad ty by wymienić belkę ogonową na wykonaną z CF to poprawi ciężar jak również zmieni moment obrotowy przy użyciu śmigiełka ogonowego.



eee, chyba nie bardzo. belka węglowa jest cięższa niż alu (tak było w maxie chyba) a z tym momentem to rozjaśnij myśl :)

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 20:00
autor: wojtekr
Ale model mi się podoba, rzeczywiście trochę jak logo i mój ulubiony rozmiar

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 20:07
autor: omcKrecik
Mnie się podoba, ktoś tam trochę myślał projektując ulżenia. Ale ja się nie znam na tych współczesnych helikach :dk:
Długo latasz z jednego takiego pakietu ?

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 20:09
autor: dawo
W protosie - przynajmniej 380 to belka Evo ma jakieś 3mm grubości i pewnie dlatego jest cięższa - normalna rura węglowa pewnie była by lżejsza od alu, kwestia sztywności.

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 20:28
autor: helichris
Długość lotu zależy od manewrów jakie w locie są wykonywane, przy domu wykonuje bardzo grzeczną akrobacje jak również zawisy i inne stacjonarne manewry, lot trwa ponad 8 min. Na lotnisku ze względu na manewry wykonywane tam i pobór prądu lot trwa pomiędzy 4-5 min.

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 21:11
autor: helichris
Wymiana belki ogonowej na wykonaną z CF pozwala zaoszczędzić około 50 gram, pozwala to również zmienić pozycje pakietu napędowego w położeniu do S.C. Zmieni to nieznacznie położenie całkowitej masy w stosunku do S.C. Umożliwi to również nieznaczne ułatwienie rozpoczęcia lub zatrzymania ruchu obrotu śmigłowca w osi pionowej używając śmigiełka ogonowego.
Poniżej zdjęcie ile można zaoszczędzić na wadze belki ogonowej.

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 21:26
autor: wojtekr
To jakaś masakra - belka do Protosa 500 waży 33 gramy i ma 500mm więc jak belka 578mm do Synergy węglowa może być 50gram lżejsza nić ta oryginalna? Jest stalowa?

Nie wierz we wszystko co jest napisane.

A co do reszty z SC i położenia pakietu to jakiś bełkot marketingowy

Re: Synergy 516

: 23 mar 2018, o 21:30
autor: wojtekr
W Goblinie 500 pakiet podczas zakładania mogę przesunąć o parę cm, masa paliwa w nitro zmienia się o 200g - to wszystko jest bez większego znaczenia