MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 7 paź 2013, o 14:53

Mam kolejne pytanie, wydaje mi się jakby model opierał się działaniu serw na głowice, nie wiem jak to opisać, żeby zmienić kierunek trzeba chwile przytrzymać drążek i dopiero po kilku sekundach jest reakcja, wydaje mi się że to wpływ flybara, czy dobrze myślę? kolejne pytanie jak zmienia się zachowanie modelu po zmianie flb na łopatki i jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami oraz co da pozbycie się ciężarków z flybara?
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 8 paź 2013, o 09:34

Ta ostatnia kwestia była już na pewno poruszana, ale w skrócie to przede wszystkim głowica flybarless jest znacznie mniej skomplikowana mechanicznie. Łatwiej ją ustawić, mniej części które mogą sprawiać problemy, mniejsza waga i liczba połączeń sprawiają że do jej działania nie potrzeba tak dużo energii.

Odnośnie zachowania w locie to generalnie wiele osób twierdzi że model lata jak po szynach, trzyma kierunek. Im mniejszy model tym większą widać różnicę. Dużo zależy od tego z jakiej jednostki korzystasz, wiele z nich pozwala na konfigurację charakterystyki lotu i można to dopasować do własnych upodobań. Niektóre z nich mają wbudowane tryby emulujące tradycyjny flybar. Te z wyższych półek potrafią nawet same odwrócić model z dowolnej orientacji i wisieć stabilnie w powietrzu bez ingerencji pilota.

Jeśli chodzi o minusy to dla niektórych konfiguracja elektroniki może być wyzwaniem, jednostki FBL z bardziej zaawansowanymi funkcjami sporo kosztują i żeby wykorzystać możliwości takiego rozwiązania potrzebne są dobre cyfrowe serwa na tarczy.

I tak dla ścisłości, przejście z FB na FBL to nie tylko pozbycie się ciężarków z flybara.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 8 paź 2013, o 12:33

morfeo2000 pisze:wydaje mi się że to wpływ flybara, czy dobrze myślę?

W takiej konstrukcji czy w dużych flybar odpowiada za sterowanie modelem. Dodanie ciężarków powoduje jedynie większą bezwładność i stabilność. W innych modelach możesz je przesunąć trochę do środka aby zwiększyć czułość na sterowanie, ale zmniejszyć samostabilizację modelu. W tym niestety nie.
morfeo2000 pisze: kolejne pytanie jak zmienia się zachowanie modelu po zmianie flb na łopatki

Czy masz na myśli flybar czy flybarless? Same łopatki zamiast odważników znacznie usprawniają sterowanie modelem. Ten będzie bardzo czuły na stery.
Z kolei system FBL to układ bez pręta i łopatek lub ciężarków, gdzie elektronika przejmuje sterowanie modelem zamiast flybara.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 8 paź 2013, o 13:35

Panowie wiem jaka jest różnica pomiędzy flybar, flybarless. Chodziło mi właśnie o tą odpowiedź która padła:
lethe pisze:Same łopatki zamiast odważników znacznie usprawniają sterowanie modelem


Gmeracz pisze:W takiej konstrukcji czy w dużych flybar odpowiada za sterowanie modelem. Dodanie ciężarków powoduje jedynie większą bezwładność i stabilność.


Czyli rozumiem ze usuniecie ciężarków zadziała odwrotnie?
Wiem ze w tym modelu nie ma możliwości regulacji dlatego pytam bo gdy się ich pozbędę to w razie czego będzie ciężko je tam ponownie umieścić :-)

morfeo2000 pisze:I tak dla ścisłości, przejście z FB na FBL to nie tylko pozbycie się ciężarków z flybara.

Nie mam zamiaru pakować do tego modelu FBL, miałem na myśli FB

A wiec poszedłem o krok dalej bo najlepsza odpowiedzią jest praktyka, tak wiec bez ciężarków model nie do opanowania przynajmniej przy lekkim wietrze.
Tak wiec jak nie są ciężarki regulowane jak są, już.

Obrazek

Oczywiście śrubki będą takie jak mają być
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 8 paź 2013, o 18:57

Wracając do elektroniki i jej mega prostej i taniej konstrukcji. Na bezszczotce napięcie na serwach przy mocy wirnika minimalnej (przepustnica w pozycji przy której wirnik odpala) pokazuje 5,68-5,74V. Po osiągnięciu 80% mocy napięcie leci na 4,95V, a dla 100% mocy poniżej 4,85V dla świeżych i maksymalnie naładowanych pakietów Lipo.
Latasz nisko - masz lepiej zasilane serwa i model w miarę normalnie reaguje, wzbijasz się w górę, to serwa gorzej działają. Dostajesz w górze silniejszy boczny wiatr i jest hardkorowo, ale min. o emocje w tej zabawie chodzi ;)
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 8 paź 2013, o 19:26

teraz mogę walczyć z wiatrem, nie myślałem nawet, że taki wpływ na śmigłowiec ma flybar. Model daje się ustawić nawet pod katem 90stopni i działania serw gorszego czy lepszego nie odczuwam. Za to kolejna awaria zębatki :(
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 8 paź 2013, o 21:04

Wiele osób mylnie sądzi że w układzie FB to wirnik jest sterowany i on steruje całym modelem. A tu odwrotnie - wirnik daje tylko moc (ew. zmienny skok łopat) a sam flybar działa jak koło zamachowe stabilizując model. W większych maszynach jest jeszcze cały zestaw mikserów, które umożliwiają obracanie pręta flybara wraz z łopatkami, które tak de facto służą do zmiany kierunku lotu.
Ale żeby było jeszcze ciekawiej, tarcza takiego wirnika ma jeszcze jedną parę mikserów, które to zmieniają kąty łopat głównych w miarę obracania się wirnika. Niestety taki układ ma dwie wady:
- do obsługi tego majdanu potrzebna jest energia, co skraca czas lotu
- mechanika głowicy jest bardziej skomplikowana, co opróżnia nasz portfel po krecie :vhappy:

Niestety, dodanie samych łopatek bez mechanizmu mikserów nic nie da. Więc w twoim modelu możesz jedynie przesuwać ciężarki po pręcie do środka dotąd, aż będzie reagował tak jak chcesz.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 8 paź 2013, o 21:17

Dla potomnych foto pierwszego MJX F645 z regulowanym flybarem :-) chyba ze ktoś mnie uprzedził ale jakoś nigdzie nie widziałem, końcówki prętów zalałem cyną dla bezpieczeństwa aby ciężarek nie wystrzelił jak z wiatrówki.

Obrazek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 paź 2013, o 14:04

Świetne rozwiązanie i pochwała za zabezpieczenie. To bardzo przezorne z twojej strony :approve:
Sugeruję mierzyć odległość ciężarków od osi wirnika. JAK NAJDOKŁADNIEJ. To wpływa bezpośrednio na wibracje.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 9 paź 2013, o 17:21

Gmeracz pisze:Sugeruję mierzyć odległość ciężarków od osi wirnika. JAK NAJDOKŁADNIEJ. To wpływa bezpośrednio na wibracje.
Wole wyważyć, zajmuje trochę czasu ale jednak jest najpewniej.

Kolejny napęd ogonowy padł, dzisiaj trochę z mojej winy bo nie zdążyłem wyłączyć zasilania zanim zblokowało się śmigło ale tak sobie myślę czy nie wymienić tego ustrojstwa na bezszczotke z śmigłem bezpośrednio zamontowanym na silniku, nie będzie zębatki, nie będzie miało co się zepsuć. Idąc w tym kierunku próbowałem znaleźć sygnał na scalaku no i oczywiście nie ma, jest do serw silnika głównego ale do ogona daje napięcie od 0 do 3v i dalej idzie na regulator. Tak wiec gdybym chciał brnąć dalej w tym kierunku co bym potrzebował? jakiś konwerter sygnałów? jak to się prawidłowo nazywa i czy idzie takie coś w Polsce kupić, no i jaki silnik dobrać aby wszystko zagrało?
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 10 paź 2013, o 18:05

Przed chwila dotarło do mnie ze szkoda kasy na ten helikopterem ze względu na jego awaryjność, gdybym znów kupił wszystkie części to cena zbliżyłaby się do ceny modelu, tak wiec jak ktoś potrzebuje jakieś części to proszę pisać na PW, silnik ogonowy i przekładnia niesprawna, zębatka odbierająca uszkodzona, poza tym wszystkie części łącznie z silnikiem szczotkowym który wylatał zaledwie dwa pakiety.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 paź 2013, o 18:06

daj jakąś cenę za to co zostało- mam kolegę, który tym lata.


To teraz 450?


w
Helikoptery
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 10 paź 2013, o 19:16

wojtekr pisze:daj jakąś cenę za to co zostało- mam kolegę, który tym lata.


Cena za wszystko czyli śmigłowiec z pakietem ZIPPY 2200 mAh 2S1P / 2 Cell / 7.4v 20C, silnikiem bez szczotkowym oraz szczotkowym, regulatorem 30A, nadajnikiem, zapasowymi śmigłami 300zl. Lub na części wtedy się dogadamy, włożyłem w niego już drugie tyle co kosztował i chce chociaż cześć kasy odzyskać i przeznaczyć na nowy projekt.

wojtekr pisze:To teraz 450?


teraz Quadrocopter SAM
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 29 paź 2013, o 15:47

Zgodnie z naszymi ustaleniami przed 16-tą zrobiłem przelew za zestaw bez elektroniki, radia i silników. Sprawdź konto po 18 tej.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 30 paź 2013, o 00:58

Poniżej świeży filmik z mocną modyfikacją zabawki:
http://www.youtube.com/watch?v=pvQpTh6a928
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 12 lis 2013, o 18:03

Obrazek
Tak dla potomności :-) Sposób podłączenia silnika bez szczotkowego nie-oryginalnego
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 17 gru 2013, o 18:34

Do dawno nie odświeżanego wątku wrzucam nowe informacje. Firma Extreme wypuściła kilka tuningowych części do tego modelu. Najważniejsze to carbonowa rama, aluminiowa tarcza sterująca i części głowicy. Czekam nadal na całkowicie aluminiową głowicę. Obecnie jestem na etapie budowy nowego ogona wraz z bezszczotką bezpośrednio napędzającą tylny wirnik. Poniżej link do strony Exstreme z częściami

http://www.xtreme-production.com/xtreme ... ts_id=8446
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 17 gru 2013, o 19:13

Tylko cały czas sensu brak- jest to model FixedPitch- trochę zabawy na początku i potem nuda. Nie warto w niego inwestować.
Helikoptery
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 3 sty 2014, o 23:14

Od dziś jest dostępna aluminiowa głowica za rozsądne pieniądze:
http://www.xtreme-production.com/xtreme ... &cPath=418
W zasadzie extreme ma już w ofercie wszystko, co jest potrzebne do odchudzenia i poprawy precyzji latania tym modelem.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 sty 2014, o 23:16

Tylko, że ten model nie lata, kosztuje i jest bez sensu w temacie modowania.
Helikoptery

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości