Strona 1 z 1

Czujnik RPM w spalinie

: 24 kwie 2019, o 17:22
autor: gcze
Jak rozwiązać/podłączyć czujnik RPM do telemetrii w nitro? Mam FRsky, 2x czujnik temperatury i do nich pomiar RPM, ale dla silnika elektrycznego podłączany do cewki.
Czy da się to jakoś zaadaptować do pomiaru obrotów silnika w spalinie? Mam governor, magnesy i halla na wentylatorze.

Re: Czujnik RPM w spalinie

: 24 kwie 2019, o 19:11
autor: Artja
W Spektrum mam rozdzielone sygnał i masę z czujnika do governora i telemetrii. Zasilanie czujnika z governora, akurat Brain, ale dowolny inny też powinien zadziałać.

Re: Czujnik RPM w spalinie

: 24 kwie 2019, o 23:07
autor: gcze
Też o tym myślałem, nie wiem tylko, czy sygnał z halla może zastąpić odczyt z cewki silnika, tylko odczyt z cewki jest w instrukcji tego sensora. Ilość impulsów na 1 obrót silnika mogę regulować w sporym zakresie od 1 do 11. Nie chcę zjarać tej telemetrii. Telemetria w FRsky, to flybar. Chociaż ten czujnik normalnie musi znieść impulsy, którymi zasilany jest silnik, to chyba nic mu się nie stanie.

Re: Czujnik RPM w spalinie

: 24 kwie 2019, o 23:20
autor: mwx
Nie zadziała tak wprost. Modulik FrSky oczekuje następujących po sobie przeciwnych napięć o jakiejś tam minimalnej wartości - tak jak na uzwojeniu w silniku elektrycznym.

Czytałem że ktoś oszukał moduł FrSky stosując prostą małą cewkę w miejsce czujnika Halla, która była na tyle blisko magnesu że indukuwały się w niej napięcia niezbędne do rozpoznania przez modulik impulsu.

Re: Czujnik RPM w spalinie

: 25 kwie 2019, o 18:08
autor: Artja
Właśnie, też mam jakiś moduł telemetrii do spektrumny, który nie obsługuje Halla tylko elektryki. Coś czuję że lada chwila trafi na gielde bo nie doczytałem manuala :/

Re: Czujnik RPM w spalinie

: 25 kwie 2019, o 20:05
autor: mwx
Ja bym spróbował z tą cewką. W przypadku FrSky ryzyko niewielkie.
Spektrum pewno kosztował miliony monet, no ale kto bogatemu zabroni szaleć :)

Re: Czujnik RPM w spalinie

: 25 kwie 2019, o 21:02
autor: gcze
Pokombinuję, gdybym jeszcze wiedział jaka to cewka. Ryzyko uwalenia jest chyba niewielkie, przecież ten czujnik musi znosić normalnie impuls napędzający silnik elektryczny, w małej cewce raczej nic takiego się nie pojawi.

Re: Czujnik RPM w spalinie

: 25 kwie 2019, o 21:27
autor: mwx
Też tak myślę i podobne experymenta mam w planach na "kiedyś". Zastanawiam się tylko czy czujnik nie oszaleje z tego powodu, że magnesy są wklejone różnymi biegunami na dół.

Cewkę i jej orientację musisz dobrać metodą sufitową