Strona 6 z 6

Re: Align 50 eksploatacja

: 2 maja 2019, o 10:21
autor: Sulim
Tego nigdy nie zostawiam po środku. To chyba najważniejsza iglica ze wszystkich. Od niej zaczyna się ustawianie motorka.

Re: Align 50 eksploatacja

: 2 maja 2019, o 10:23
autor: mwx
To chyba zależy od podejścia. Ja ją ruszam dopiero po dotarciu i wyregulowaniu 2 pozostałych, jeśli w ogóle jest potrzeba.

Re: Align 50 eksploatacja

: 2 maja 2019, o 10:38
autor: Sulim
To znaczy, że wstępne ustawienie było, w przybliżeniu, poprawne.

Re: Align 50 eksploatacja

: 2 maja 2019, o 12:35
autor: wojtekr
U mnie w jednej 105tce nie dało się wyregulować jałowych bez regulacji środkową a w drugim nigdy jej nie ruszałem a oba były nowe.

Re: Align 50 eksploatacja

: 2 maja 2019, o 13:15
autor: mwx
W tej 105 którą mam od Ciebie było nieszczelne (luźne) gniazdo iglicy średnich obrotów. Dopiero jak je uszczelniłem to silnik zaczął reagować poprawnie na regulacje. To ta?

Re: Align 50 eksploatacja

: 21 maja 2019, o 21:44
autor: Bartekgazior
Witam,
Dawno mnie nie było na forum, a tu tyle nowych wątków i postów w moim ulubionym dziale. Ostatnio nie mam czasu i głowy do modelarstwa, niestety :-( ale mam nadzieję, że niedługo się to zmieni. Co prawda trochę przegapiłem wątek, ale pozwólcie że dorzucę swoje trzy grosze o użytkowaniu i dłubaninie w silnikach Hyper. W końcu dwa łożyska z metalowych koszykiem już zjadły ;-)
U mnie sprawa wygląda tak, że zamontowałem wewnętrzne łożysko ceramiczne z plastikowym koszykiem- chińskie z ebaya, ale jak na razie daje radę. Przednie małe również wymieniam profilaktycznie. Po zdjęciach tłoka można przyznać, że nagaru na nim jest sporo. Pare razy pracował na ubogiej mieszance, a nie wiadomo jakie paliwo ktoś stosował. Ja bym przeleciał to pastą polerską albo papierem ściernym 1500 wzwyż (mam nawet taki 2500- prawie jak kartka) nagar blokuje przepływ ciepła.
Co do rozbiórki wentylatora- blokowanie tłoka to ostateczność, ja raczej tego unikam. Można sobie dorobić lub dokupić blokady i przyrządy do tego. Np. do dokręcania nakrętki wału szpachelka z powierconym otworem centralnym i dwa tam gdzie przykręca się sprzęgło. Wał blokuję blokadą wkładaną od d.. strony, która obejmuje korbowód.
t6022r_grande.jpg

Jest to chyba nawet w instrukcji OS'a
Do ściągnięcia wentylatora, jeśli jest na stożku, polecam kupić lub zrobić to:
http://www.quickuk.eu/products/1135/thu ... rrency=EUR
To jest akurat do Raptora, ale można zrobić podobny. Na wał oczywiście nakręcamy nakrętkę, żeby gwintu nie sklepało.
Jak mi coś przyjdzie do głowy, to oczywiście dopiszę.
A tymczasem dalej walczę również ze składaniem silnika
part000003.jpg

part000001_2.jpg

Re: Align 50 eksploatacja

: 21 maja 2019, o 22:08
autor: Artja
Bartek chłopie, gdzieś ty był jak cie nie było! :) co to za helik będzie na tym silniku latał? Wpadaj na pole, mam do ciebie romans z kaprysnym samolotkiem hmm
Apropos tego przyrządu do blokowania korbowodu, łatwo go wystrugac z trzonka większego śrubokręta. Mam dwa takie, jeden do yamady a drugi do osmaxow.

Re: Align 50 eksploatacja

: 21 maja 2019, o 22:43
autor: mwx
Blokowanie tłoka to nie ostateczność, tylko błąd prowadzący do zniszczenia elementów silnika. Nie robi się tak i już.
W razie braku narzędzia wtykamy miękką tworzywową szczoteczkę do zębów w otwór po gaźniku i jest stosunkowo bezpiecznie.