Strona 1 z 1
SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 19 paź 2020, o 17:04
autor: LechuW
Otóż mam problem, ulotniłem w końcu Chase'a 360 i po bardzo spokojnym locie 5 minutowym z silnika aż paruje!
Podpytałem tu kolegę i myślałem, że mam za duży opór na paskach i zmniejszyłem naciągi, nie dało to niestety żadnego efektu.
Teraz zrobiłem testy silnika na luzie bez napędu i ponad minucie na 70% przepustnicy już jest gorący:(
ESC to HW 50A V3: najpierw ustawiony na parametry silnika wg producetan czyli 5 stopni i 8kHz, a potem zmienione na stockowe paramatry HW.
Efekt bez zmian.
Czytałem temat na HeliFreak, gdzie powiedziano że ten typ tak ma.
Nie bardzo się z tym idzie zgodzić bo nie wszystkim się nagrzewa aż tak.
Miałem do tej pory kilka silników Aligna i KDSa i przy moim lataniu to ledwo ciepłe po locie były.
Dodatkowo kabinka w Chasie w ogóle nie blokuje chłodzenia silnika.
Będę wdzięczny za jakąś radę.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 19 paź 2020, o 17:28
autor: Adam12
U mnie też gorący w X3. Na tyle że po locie na nim palca nie utrzymasz.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 19 paź 2020, o 18:33
autor: Carson
Niech sie wypowiedza fachowcy ale wydaje mi sie ze mozliwe, ze jest uszkodzony.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 19 paź 2020, o 18:46
autor: GrzegorzC
Scorpiony tak mają. Nawert jak zdejmiesz łopaty to też rozgrzeją się do bardzo wysokiej temperatury. Zamontowano w nich magnesy na 200 st C.
Załaczam zdjęcia mojego Scorpiona z silnika Scorpion IV 4025-1100 pracujacego w Goblinie 500. Część zdjęć jest z łopatami po locie, część bez łopat. Temperatury podobne. Napomiast zmian timingu znacząco zmienia temperaturę. Zmierz termometrem w obu timingach. Musi być różnica jak silnik sprawny.
IR_0116.jpg
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 19 paź 2020, o 18:50
autor: Carson
To chyba mam podrabianego scorpiona 4015

Bo u mnie nic takiego nie wystepuje
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 19 paź 2020, o 18:58
autor: GrzegorzC
To jest Scorpion IV nawiniety jednym grubym drutem. Prąd bez obciążenia silnika dochodzi do
No-Load Current (IO/10v) 5.29 Amps
Motor Resistance (RM) 0.006 Ohms
Dla starszych wersji bedą mniejsze prądy no load więc będą chłodniejsze i będą miały większe różnice z łopatami i bez łopat.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 19 paź 2020, o 22:23
autor: LechuW
Hmm to musze sobie termometr załatwić.
Silnik ogólnie sprawny, zachowuje się poprawnie, żadnych problemów.
Z tym że nie bardzo widzi mi się mieć taki piec hutniczy w modelu.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 20 paź 2020, o 18:12
autor: GrzegorzC
Taka konstrukcja jak ma Scorpion daje bardzo dużą moc z małej objętości i zapewnia dużą dynamikę zmian obrotów silnika. Mówiąc prościej silnik nie "przydycha" przy gwałtownych zmianach kątów łopat. Coś za coś. Twój wybór.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 21 paź 2020, o 16:04
autor: mwx
LechuW pisze:Z tym że nie bardzo widzi mi się mieć taki piec hutniczy w modelu.
Zima idzie, odrobina ciepła nie zaszkodzi.
Jeśli możesz utrzymać na nim paluch chociaż te 3 sekundy to znaczy że nie jest wcale źle.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 21 paź 2020, o 22:12
autor: dawo
Też mi się wydaje że Skorpiony zwyczajnie tak mają, że się grzeją... jak dla Ciebie to nieakceptowane to zamień się z kimś na inny silnik albo tego sprzedaj i po temacie

Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 22 paź 2020, o 08:59
autor: LechuW
Po 5 minutowym spokojnym locie nie ma mowy o dotknięciu silnika palcem
Raczej zmierzam ku zamianie silnika z faktu, że i tak tej mocy w najbliższej perspektywie czasowej nie wykorzystam.
Zatem chłodniejszy silnik mi starczy i będę miał spokój psychiczny

Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 23 paź 2020, o 08:03
autor: Artz
Jeśli silnik się tak mocno grzeje, to zastanówice się nie mocy idzie do grzania atmosfrey z pakietu a zamiast do kręcenia wirnikiem.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 23 paź 2020, o 08:08
autor: mwx
Moc mechaniczna silnika elektrycznego jest proporcjonalna do prądu który płynie (zakładając że prąd w ogóle płynie - ja tam nie widziałem żeby płynął) przez jego uzwojenie.
A proporcjonalnie do prądu rośnie wydzielana temperatura na uzwojeniu.
Innymi słowy - jak silnik ma mieć moc mechaniczną, to musi się grzać, szczególnie jak wyciskamy dużo z małego motorka.
Producent silnika musi balansować pomiędzy zdolnością do oddawania ciepła a możliwie dużą mocą - ten balans może być przesunięty w obie strony. Tu najwyraźniej jest w stronę mocy. Trzeba pamiętać że jak silnik pracuje to przepływ powietrza wymuszony jego obrotami dość dobrze schładza całość, a to co paluchem czuć po locie to ciepło przekazane na obudowę już po wyłączeniu tego "chłodzenia". Tzn magnesy o które najczęściej się najbardziej martwimy w locie nie grzeją się aż tak bardzo.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 23 paź 2020, o 14:01
autor: GrzegorzC
Temperatura która występuje na zdjęciach termowizyjnych, jest robiona "natychmiast" po wylądowaniu lub zatrzymaniu silnika. Po kilkunastu sekundach jest już o 10 st. C niższa. Czyli silnik dardzo dobrze odprowadza ciepło.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 23 paź 2020, o 15:45
autor: Adam12
W sumie też kwestia zębatek. Jak latałem na 80% thro był wrzątek. Zmieniłem zębatkę i mam 72% thro. Znaczący spadek temp.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 26 paź 2020, o 18:30
autor: Artz
mwx pisze:Moc mechaniczna silnika elektrycznego jest proporcjonalna do prądu który płynie (zakładając że prąd w ogóle płynie - ja tam nie widziałem żeby płynął) przez jego uzwojenie.
A proporcjonalnie do prądu rośnie wydzielana temperatura na uzwojeniu.
Oczywiście, gdy założymy że sprawność takiego silnika wynosi 100%.
Jeżeli silnik się nadmiernie (lub po prostu jest ciepły) grzeje i nie ważne czy to poprzez wysoki prąd płynący przez uzwojenie, albo przez zacierające się łożyska, to mówmy o niskiej jego sprawności. Która nie w każdym miejscu na istotne znaczenie.
Gdy potrzebujemy 150% mocy tracą przy tym 30sek lotu, to wybierzemy moc.
Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 26 paź 2020, o 21:16
autor: mwx
No tak, ale zakładamy że Lechu wie jak sprawdzić łożyska czy zwarcie na którymś uzwojeniu

Re: SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący
: 27 paź 2020, o 08:18
autor: LechuW
Eh Panowie silnik silnik jest praktycznie nowy, miał za sobą 3 loty więc łożyska nowe. Uzwojenie zostało sprawdzone.
Rzeczywiście po prostu tak ma z tą temperaturą.
Pomimo, że się tak rozgrzeje pracuje jak najbardziej poprawnie.
Tak czy siak mam już na niego chętnego i powędruje w inne ręce.