Silnik Combove 4025 1100 kv w XL 550

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 9 sie 2021, o 22:20

Cześć,
Dla tych co na morzu... Czyli nie na FB, napiszę też tu :)

Jakiś czas temu wypożyczyłem od Piotra S silnik Combove 4025 1100 kv do testów w moim XL power 550.

Porównywać go będę do najpopularniejszego napędu do XL, czyli oryginalnego silnika XL power 4025 1100 kv.

Samo wykonanie silnika Combove jest naprawdę super. Jakość porównywalna do Pyro czy Egodrift (mam oba, to se mogę porównać). Na pewno jest lepiej niż XL power. Dodatkowo w zestawie z silnikiem dostajemy bardzo porządne banany 4 mm (podobnie jak w Egodrift). Mocowanie silnika na wkręty M3 lub M4 z (większym rozstawem otworów).

Teraz czas na wage. No... Lekko nie jest bo duża ilosc miedzi swoje waży. XL power z pinionem 325g, Combove 385 g z pinionem i banankami.

Po zamontowaniu i ustawieniu regla pierwsze zdziwienie. Przy tych samych ustawieniach gova (HW) obroty na Combove są znacząco niższe niż na XL power. Wg moich wyliczeń, XL power ma rzeczywisty kv okolo 1200 a Combove około 1080.
Dzięki temu w locie mam bardziej korzystne wysterowania esc niż na XL power. Latam głównie na obrotach 2000 i dla XL power było wysterowanie 72% na Combove jest 80%.

No i najważniejsze, zużycie prądu i wrażenia w powietrzu.
Wykonałem podobne loty na XL i Combove. Wychodzi mi, że XL ciągnie około 10% prądu przy podobnym locie. Regularnie po locie na XL wchodzi mi w pakiet 3150-3250 mAh a na Combove 2900-3000 mAh.
Jest też odczuwalna różnica w mocy. Combove jest mocniejszy , szczególnie przy Low RPM. Nigdy tak fajnie nie latało mi się na 1700 obrotów a na 2200 też czuć, choć zdecydowanie mniej.
Na koniec kwestia temperatury.
XL power regularnie po moim locie ma 75-77 stopni (przy 23-25 st. otoczenia). W podobnych warunkach Combove nie udało mi się nagrzać bardziej niż do 50 stopni. Regulator miał 37 stopni...
Ogólnie bardzo polecam. Nie wiem czy będę potrafił wrócić do silnika XL...

A... Żeby nie było... Piotrek mi nie płaci a silnik mam tylko pożyczony


Obrazek

Wysłane z mojego SM-N981B przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 10 sie 2021, o 04:46

A jak bys klasyfikowal vs egodrift ?
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 10 sie 2021, o 05:22

Jazz pisze:A jak bys klasyfikowal vs egodrift ?
Bezpośrednio ciężko porownac, ponieważ Egodrift mam tylko w Oxy, czyli sporo większy silnik i model, w dodatku na 12s.

To co na pewno mogę powiedziec, Combove jest dużo chłodniejszy od Egodrift, przynajmniej tego co mam. Myślę ze do XL 550 wystarczył by Combove 4020.

Wysłane z mojego SM-N981B przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
kyl1000
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 06-06-2011
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: kyl1000 » 12 sie 2021, o 09:14

Combove w wersji 4725 - 490kv mam od niedawna w swoim goblinie RAW
Przez swoją nieuwagę dostało się do niego kilka metalowych opiłków z mojego warsztatu, silnik zaczął wydawać nieprzyjemne chrobotanie i musiałem zajrzeć do jego środka, wygląda to tak:

https://imgur.com/lrcDGm8

https://imgur.com/L0l2sfI

Natomiast co do zachowania się silnika w locie to mam porównanie w tym modelu tylko do GARTT HF700l.
Combove udało mi się po locie utrzymać w palcach przez dobre 5 sekund zanim zaczęło parzyć w paluchy, natomiast gartt był znacznie cieplejszy.
Regulator to HW 130a V4 więc wydaje mi się że ograniczał nieco możliwości tego silnika, timing ustawiony na 12.

Tutaj filmek z lotu trwającego ponad 7 min, po locie na celach 3.7v
W pakiety weszło po 4700mah, więc lot prawie do końca.

Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 sie 2021, o 21:12

Oj nie bedą chciały długo z Tobą współpracować te pakiety za takie zabawy :P
Awatar użytkownika
kyl1000
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 06-06-2011
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: kyl1000 » 13 sie 2021, o 02:45

Model nowy i jeszcze timer nie ustawiony w aparaturze. Pakiety u mnie chyba ostatnio bardziej zdychają z powodu i braku latania.

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 13 sie 2021, o 16:49

Latasz mało, ale jak już latasz to na pełnej kurwie :thumb:

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości