ESC/BEC - kabelkologia w 12S

Żyroskopy, governory, bece, flymentory i inne...
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 21 lis 2016, o 22:28

wojtekr pisze:A jakie są Wasze doświadczenia z XT90? Tam jest 90/180A bo ta moja to chyba brała jakoś tak koło 50 ciągłego ale do 140A w peak'ach

poza tym że są zółte są mniej wygodne bo trzeba przytrzymać guzik ... a zużywają się tak jak inne
kilka osób u nas na helipadzie sobie je chwali
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 lis 2016, o 22:40

mają tą wadę, że wpinając oba bieguny na raz nie czuj się czy któryś jest luźniejszy niż inny. Mają 6mm?
Helikoptery
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 21 lis 2016, o 22:43

wojtekr pisze:mają tą wadę, że wpinając oba bieguny na raz nie czuj się czy któryś jest luźniejszy niż inny. Mają 6mm?

miałem tylko raz w ręku i cos kojarzę 4.5 albo 5mm
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 lis 2016, o 23:01

to małe, no ale jak działają to ok. Ja mam we wszystkich dużych pakietach 6mm w tym samym standardzie więc mogę (mogłem) stosować do 6S i 12S. Bo XT90 do 6S t słabo
Helikoptery
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 21 lis 2016, o 23:14

wszystko zależy - nawet z goldami 6mm miałem nie fajna przygodę w dużym goblinie - męska po nagrzaniu traci sprężystość blaszek, coraz mniej przylega, coraz bardziej się grzeje i tak w koło co prowadzi do stopienia lutu...
ostatecznie się szarpnąłem na te przereklamowane Supry X - a one są przewymiarowane po amerykańsku - ale będę się wypowiadał po roku - bo po takim okresie zaczęły mi się problemy ze zwykłymi goldami
a ponieważ tylko przy CC potrzebuję AntiSparka to tam na mostku wsadziłem Xmass 150 a ona wytrzymuje chyba z 300A
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 lis 2016, o 23:19

w dużym czyli 770 12S? Jakie tam prądy były? Miałem te same w MAX'ie 12S i było spoko. Trzeba pilnować ścisłości lub jak jak pewnie koledzy Miruuu i Kowal lubią (a Artja komentuje z lubością) ciasnoty wciskania ale nigdy mi się nie grzały- tylko w 6S trochę
Helikoptery
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 21 lis 2016, o 23:36

14S - 30KW w szpilce
tylko ta ciasnota w zwykłych goldach jest trudna przy podłączaniu a jeszcze bardziej przy wyrywaniu - a supry co by nie powiedzieć maja klik
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 lis 2016, o 00:09

550A?

A ciągły ? Bo ten jest istotny.
Helikoptery
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 22 lis 2016, o 00:11

nie wiem jakiś sredni był 160 a w zawisie 120 chyba - ale jak Ci mocno zależy to mogę wyryć gdzies loga
edyta
nie w zawisie było chyba dużo mniej 80A
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 lis 2016, o 00:14

w zawisie 12S MAX miał 30-40 dlatego pytam, więc 770 podobnie lub mniej- generalnie najważniejsze jest ile ma podczas cyklu ewolucji. Peak'i nie wpływają jakoś specjalnie na grzanie (jeżeli peak'ami) :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 22 lis 2016, o 00:38

siedzę w robocie i nie mam przy sobie lapka z logami / na pewno przy obrotach ok2250 miałem średnio tyle że na 12S nie wychodził żaden esc 160A nawet CC160HV jest tak że właśnie te peek-i mocno podnoszą średnią jaka-kolwiek figura przy dużych katach i prądy lecą w kosmos - mam mega mocny silnik / raczej bardzo przesadzony - więc to pewnie trudne do porównania do czego kolwiek

ale sprawdzę jutro
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 22 lis 2016, o 09:26

MASA pisze: mam mega mocny silnik / raczej bardzo przesadzony

Tak się kończy przewijanie silników, nie starcza potem ESC i Pakietów ;)

Odnośnie schematów powyżej, to ja bym oddzielił mimo wszystko BEC-a od głównych pakietów.
Zawsze taką miałem praktykę przy 12S, że awionika z osobnego źródła zasilania, a ESC z pakietu głównego. To było w 100% niezawodne (u mnie).

A iskrzenie, no cóż kondensatory robią zwarcie przez ułamek sekundy zanim się naładują i przy 50V jest spawarka. AntySpark czy tam opornik wpinany w pierwszej kolejności załatwia temat.
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 22 lis 2016, o 09:47

Wybacz Sławek
ale jak przeczytasz watek to powoli się zbliżamy do stwierdzenia że to już inna epoka ... co jest bardziej niezawodnego w dodatkowym pakiecie dla awioniki ? / jaki pakiet wsadzisz żeby w końcu się nie poddał na tyle żeby nie przydechł po rozładowaniu? / - dodatkowo jeszcze bec - za nim żeby ustabilizować ?;
a tak jest po prostu bec podpięty do stosunkowo dużego pakietu w którym napięcie nigdy nie spadnie poniżej 5,5V nie trzeba pamiętać o pakiecie / są tylko dwie wtyczki / nie zmieniają się parametry serw
a anty spark - jeśli jest potrzebny to moim zdaniem wydłuża zywotniść wtyczek zwłaszcza jak masz do zapięcia 12 albo 14S :D
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 22 lis 2016, o 21:53

Mam trochę czasu na rozważania teoretyczne, więc będę ciągnął swój tok rozumowania dalej.

BEC ok, jeśli podłączony pod cały pakiet 12S lub 14S, ale osobiście nie ryzykował bym takiego układu.
Drugie rozwiązanie to dwa pakiety 6S połączone w szeregu i pod jeden z tych pakietów podłączone obciążenie w postaci BEC.
Dla użytkownika heli to wygoda, ale dla układu elektrycznego to wcięcie się z innym obciążeniem w połowę szeregowo połączonych 12 cel.
To nie jest obciążenie bez znaczenia bo szpilki prądowe z serw przy tak dużym modelu to znaczące rozbicie równego prądu płynącego szeregowo przez cały pakiet.
Oczywiście ma to wpływ tylko na żywotność LiPo, ale zawsze.

I teraz zapytam tak, jaki problem ładować pakiet zasilający awionikę za każdym razem, tak jak ładownie pakietów głównych?
Za każdym lotem masz ten sam parametr zasilania serw.
Trudno łamane przez niemożliwe rozładować 2S 2000mAh 30C w jednym locie do tego stopnia aby coś przydychało.
Żadnych BECy , 2S podpięte bezpośrednio pod awionikę z serwami HV.
A jak ktoś się boi o odbiornik to zawsze można zastosować step-down w postaci jednej diody prostowniczej w szeregu zasilania odbiornika.
Wg mnie rozwiązanie prostsze i jeden element grzejny w postaci BECa mniej.
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 lis 2016, o 22:10

angry trex pisze:To nie jest obciążenie bez znaczenia bo szpilki prądowe z serw przy tak dużym modelu to znaczące rozbicie równego prądu płynącego szeregowo przez cały pakiet.


Tu się nie zgodzę,

nawet jak masz BEC'a 10A (a to rzadkość) to serwa biorą peak'i 10A przy napięciu 6V/7.4V czyli przy napięciu 25V (6S) to około 3A- jakie ma znaczenie to 3A przy prądzie ciągłym 30-50A?

Po prostu jeden pakiet będzie troche bardziej rozładowany ale i tak ładuje się je osobno.

Ale zgadzam się, że podłączanie BEC'a do 12. 14S to kiepski pomysł.

Pakiet awioniki rządzi :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 22 lis 2016, o 23:03

wojtekr pisze:
Tu się nie zgodzę,

nawet jak masz BEC'a 10A (a to rzadkość) to serwa biorą peak'i 10A przy napięciu 6V/7.4V czyli przy napięciu 25V (6S) to około 3A- jakie ma znaczenie to 3A przy prądzie ciągłym 30-50A?
)


Chmm... muszę to pomierzyć. Przy FBLu Heli klasy 700 (dla 4 serw) obstawiam średnio 6-7A prądu ciągłego, a w paek'ach coś ponad 15A przy napięciu 7-8V. Oczywiście mogę się mylić, lecz na zagranicznych forach sporo pilotów pisze wyraźnie że nie ryzykowali by BEC-a w klasie 700 w górę.
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 22 lis 2016, o 23:35

Już dawno padł ten argument - nawet latem się poświęciłem i pomierzyłem dokładnie jak wygląda zużycie - różnica w rozładowaniu pakietów jest poniżej 0,04-0,03 V na całym pakiecie po locie - moim zdaniem pomijalne - żaden argument
edyta
dodam ze w 770 bo w 570 - nie zauważyłem żeby pakiety się rozładowywały inaczej niż zwykle
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 lis 2016, o 23:39

8v to raczej nie bo pakiet spada szybko poniżej 8V

przybliżone obliczenia:
7A * 7V=49W

49W/24V=~2A przy 6s- pomijalne.

Można też inaczej:

50W serwa i 5000W/10 000W silnik :)

Problemem nie są wcale pakiety tylko BEC:

jego awaryjność - dodatkowy układ to zepsucia
jego wydajność- rzadko który realnie ma const >10A

Też jestem za pakietem i w sumie tylko raz zapomniałem 2S'a na pole ale za to dwa razy aparatury :)

Pakiet jest chyba najsolidniejszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem
Helikoptery
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 22 lis 2016, o 23:46

angry trex pisze:lecz na zagranicznych forach sporo pilotów pisze wyraźnie że nie ryzykowali by BEC-a w klasie 700 w górę.

Tak sobie myślę jeszcze że
To ze sporo pilotów pisze to ... mnie ti to i to jest mało konstruktywne - ale pytanie jest dlaczego tak ? a nie inaczej i czym to jest uzasadnione
bo do tej pory w kółko słyszę, że to dobra praktyka, peplane z ust do ust, że to jest dobra praktyka bo np. jak się latało spalinami to tak trzeba było a po tem jak się przesiadło na elektryka, to tak zostało, bo to dobre przyzwyczajenie było i w sumie po co to zmieniać, więc se powiem że to moja dobra praktyka a jam doświadczenie ....
i wychodzi taki pierd nie do końca uzasadniony; co?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 22 lis 2016, o 23:52

wojtekr pisze:Pakiet jest chyba najsolidniejszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem

jeśli założymy, że trzecia wtyczka jest bez awaryjna i nie ma beca to tak,
ale np. jak wykorzystasz w pełni parametry serwa HV na 9.1 albo 8.4 V przy pakiecie 2S...?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX

Wróć do „Elektronika pokładowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość