Gaui 425

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 7 sty 2011, o 13:21

Właśnie ładuję pakiety i idę na polatanko, więc zmierzę te cholerne obroty... Sam jestem ciekawy...
Jedna sprawa mnie cały czas zastanawia, że logger pokazuje mi maks. obroty dokładnie 2500!! Nie 2498 czy 2511 tylko zaokrągla do pełnej setki. Możliwe że to algorytm w loggerze upraszcza albo jego setup już taki jest fabrycznie. No albo czegoś nie wiem o ustawieniach softu w kompie.
Do popołudnia :nw:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 7 sty 2011, o 13:24

Gmeracz pisze:Jedna sprawa mnie cały czas zastanawia, że logger pokazuje mi maks. obroty dokładnie 2500!! Nie 2498 czy 2511 tylko zaokrągla do pełnej setki. Możliwe że to algorytm w loggerze upraszcza albo jego setup już taki jest fabrycznie.
Jeszcze mi sie tak nie zdarzyło - zawsze są fluktuacje i nigdy nie stoi równo a tym bardziej na "okrągłej" wartości... Czekam niecierpliwie :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 7 sty 2011, o 13:37

A że tak gupkowato zapytam, to czemu zamiast tych magnesików nie używacie takiego czujnika:
Obrazek

PS. no właśnie, takie okrągłe 2500rpm wyglada jakoś tak nienaturalnie...
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 7 sty 2011, o 17:53

No i dzisiaj na pakietach Rhino 2250mAh 3S 11.1v 25C wykres prezentuje sie tak ...

Obrazek

Krzywa w IU 100-95-90-95-100 latanie postepowe, pompki, zawisy :thumb:
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 7 sty 2011, o 19:47

karol pisze:No i dzisiaj na pakietach Rhino 2250mAh 3S 11.1v 25C wykres prezentuje sie tak ...
rozumiem ze 2 szt szeregowo? :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 7 sty 2011, o 19:48

No to gratulacje, odpaliłeś wreszcie rekordera ;)
Ja niestety wróciłem z połowy drogi, bo podszedł front i się nagle rozdmuchało z deszczem. Więc dopiero jutro-pojutrze uzupełnię dane o obrotach. Przyczepię tachometr i sprawdzę w locie, ile pokazuje. To będzie już jakaś weryfikacja działania czujnika.
Z tymi magnesami to fakt, ja też wkleiłem odwrotnie a czujnik chwytał obydwa. Wystarczyło podać że są dwa i po kłopocie.
Apropos wartości 2500 - coś mi przyszło do głowy i przeskalowałem zakres pomiarów obrotów z programie. Możliwe że po prostu miałem ustawiony maks. 2500 i rekorder nie zliczał wyższych tylko podawał maksa. Stąd ta równa wartość. Przeglądałem pozostałe logi i były zróżnicowane.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 7 sty 2011, o 21:24

@Karol - IMHO Twoje obroty (zakładając, że pomiary są w miarę OK) przy tym setupie, który masz wskazywałby na silnik w okolicy 1400-1440KV, a nie 1300KV (co zresztą zgadzałoby się z komentarzami na HK, że silnik ma więcej niż 1300KV). Weź to pod uwagę jak będziesz dobierał zębatki... choć dalej uważam, że ramach eksperymentu śmiało możesz założyć 14T. Obroty na poziomie 2300 częściowo wyjaśniają także Twoje wrażenia z lotu, że nie jest taki bardzo mułowaty. Zmień thro na płaski 75-80%, a wtedy powinien zrobić się mułowaty (ok. 2000 rpm).


Gmeracz pisze:Apropos wartości 2500 - coś mi przyszło do głowy i przeskalowałem zakres pomiarów obrotów z programie. Możliwe że po prostu miałem ustawiony maks. 2500 i rekorder nie zliczał wyższych tylko podawał maksa.
No jeżeli tak jest to jedziesz po bandzie. Nie wiem, czy gościu z Gaui sobie żartował, ale naprawdę napisał:
(...) suggest factory maximum value:
a/ 425 mm blades 2900rpm
b/ 500 mm blades 2300rpm
c/ 550 mm blades 2100rpm (...)

Już nie dopytywałem czy chodzi mu o okucia alu czy plastiki ;)

A tak na poważnie to trudno mi uwierzyć, że motor Scorpiona miałby tak odległe rzeczywiste KV (musiałoby być ponad 1550KV) w stosunku do tego co podaje w danych technicznych (1400KV), więc obstawiam problem z EagleTree, względnie coś nie tak w układzie apka-ESC-thro curve (bo dla Twojego uzębienia/silnika 2517rpm jest osiągalne dla thro=100%), ale wtedy patrz pkt. wyżej...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 7 sty 2011, o 23:24

karol pisze:No i dzisiaj na pakietach Rhino 2250mAh 3S 11.1v 25C wykres prezentuje sie tak ...

Obrazek

Krzywa w IU 100-95-90-95-100 latanie postepowe, pompki, zawisy :thumb:

Czegos tu nie rozumie :dk:
Pierwsze 30 sec lotu (1min - 1.5min) niskie obroty 2250, niski pobor mocy ponizej 20amps, i nizsze napiecie pakietu??? a potem (1.5min - 3.5min) mimo zwrostu obrotow ponad 2300 i poboru mocy do 30amps :wow2: a napiecie pakietu wzrasta :dk:

Rowniez przy rozkrecaniu obrotow witnika okolo 12 sec napiecie bateri spada z 25v do ponizej 22v :dk:
moze ktos mnie oswiecic o co tu chodzi :hammer:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 8 sty 2011, o 00:28

Max S pisze:Czegos tu nie rozumie :dk:
Pierwsze 30 sec lotu (1min - 1.5min) niskie obroty 2250, niski pobor mocy ponizej 20amps, i nizsze napiecie pakietu??? a potem (1.5min - 3.5min) mimo zwrostu obrotow ponad 2300 i poboru mocy do 30amps :wow2: a napiecie pakietu wzrasta :dk:

Rowniez przy rozkrecaniu obrotow witnika okolo 12 sec napiecie bateri spada z 25v do ponizej 22v :dk:
moze ktos mnie oswiecic o co tu chodzi :hammer:



Te skoki na 30A to, robilem pompki, reszta spokojne zawisy i loty postepowe, czasami gwaltowne wystrzaly w gore. Na innych pakietach Turnigy (bez eloggera) jak robilem pompki, to lipo chwilami z niebieskiej diody na pomaranczowa sie robil, a jak przestawalem to powracal do niebieskiej (lipo z HK ;niebieska -> ok; pomaranczowa -> lipo sie konczy) to by moze tlumaczylo chwilowe wzrosty i spadki napiecia.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 8 sty 2011, o 02:02

karol pisze:Te skoki na 30A to, robilem pompki, reszta spokojne zawisy i loty postepowe, czasami gwaltowne wystrzaly w gore. Na innych pakietach Turnigy (bez eloggera) jak robilem pompki, to lipo chwilami z niebieskiej diody na pomaranczowa sie robil, a jak przestawalem to powracal do niebieskiej (lipo z HK ;niebieska -> ok; pomaranczowa -> lipo sie konczy) to by moze tlumaczylo chwilowe wzrosty i spadki napiecia.

Chwilowe zalamania napiecia przy chwilowych wzrostach poboru mocy to rozumiem jest to normalne ale wedlug twojego logu pierwsze 30s lotu (1 do 1.5min) ma nizsze napiecie niz po zurzyciu 1/3 bateri od 2.5 do 3min przy prawie identycznym poborze mocy i to przez 30sekund nie chwilowo :dk:

z reguly (zawsze wmoim przypadku) napiecie bateri sie obniza w miare rozladowania bateri
Nie chcialbym krytykowac tego log systemu bo nigdy go nie uzywalem ale ja bym na nim nie polegal co do dokladnosci pomiarow.

ponizej to co mam na mysli w miare rozladowania bateri napiecie spada
zauwaz pierwsze 30 sek napiecie 49v - 48v a po okolo 3 min 47v - 46v
Rowniez w moim przypadku przy rozkrecaniu wirnika napiecie spadlo z 50v do 49.5 -49v (1 - 2%) uciebie w tej samej sytuacji z 25v do ponizej 22v okolo 14% (bardzo duzo :wow2: )
Obrazek
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 9 sty 2011, o 22:19

Witajcie, dzis moj Gaui dostal przeszczep z firmy na A... :wall: Robilem sobie pompki, takie bardziej smiale loty. Zrobilem ostre znizenie lotu i udzerzylem o ziemie :wall: ...

Pekla jadna para ploz :hammer: probowalem usiasc na jednej plozie (to sie akurat udalo :) ) podszedlem od tylu zlapalem za bom. Probowalem wyhamowac predkosc lopat. Po czesci sie udalo, jednak sila rozpedu lopatu uderzyly o ziemie. W domu przeszczepilem mu nowe sanki :) sprawdzilem wal i szpindel. Zawisnolem w ogrodku i wydaje sie ze wszystko ok. Ale jutro jak nie bedzie padac (choc zapowiadaja) sprawdze dokladnie. Wydaje mi sie ze plozy Gaui to jakies specjalne nie sa, zeby przy zwyklym ugieciu peknac. A jak z wytrzymaloscia , szpindla i walu glownego. Ktos ma jakies doswiadczenia?
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 sty 2011, o 21:59

Szpindel-pancerny. Waliłem nim nawet wirnikiem centralnie w glebę i nic.
Wał - drążony (lżejszy) równie trwały co pełny tyle że mniej waży. Jak dotąd zajechałem dwa, ale przy zdrowych kretach, że łopaty poszły w drzazgi.
Podwozie - dali ciała, bo to wprawdzie lekkie ale bardzo łamliwe. Pałąki to przy byle jakim dupnięciu w autosie standardowo wymieniam. Płozy to samo, ale widziałem że ludkowie wsadzają od T-Rex-a 600 i chyba też tak zrobię.
Wczoraj "testowałem" napęd i mi się omsknął model :oops: z ręki - zahaczył o kanapę ogonem - płoza pękła!!!
Te rzeczy są faktycznie do kitu.

AAAA... Po pełnym sezonie (200 lotów) rozebrałem w końcu głowicę i potem całą resztę... Połowa łożysk warta już wymiany. Nawet te malutkie, trzymające orczyki czy flybar też warto sprawdzić. W końcu one pracują cyklicznie bardzo szybko, a po paru kretach wywaliło mi wianuszki zewnętrzne z tych łożysk ;)

Więc wymieniłem wszystkie które już "chrupały".

AAAA 2... Sprawdziłem te cholerne obroty - wszystko oki, są różne obroty tyle że limit miałem na 2500. Ale sprawdziłem w zawisie z tachometrem i logiem - wszystko się zgadza. Różnice są pomijalne, za to model śmiga tak że mu zmniejszyłem setup głowicy na AIL bo cholernie szybko fika ;) Więc jest z czym powalczyć. Mimo że te 2400-2500 to trochę więcej niż zalecane, jednak 500-tka lata z nimi jak marzenie :)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 10 sty 2011, o 22:30

Płozy to chyba we wszystkich GAUI są do d..y - tak samo w G200 lekko mocniejsze przyziemienie i do wymiany...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 10 sty 2011, o 23:06

Kurde, a dal bym sobie wlosy obciac, ze ludki wymianaja plozy z T500 ,a nie z T600. Ma ktos sanki z T600? Jakies fotki. Bo mi z T500 pasuja idealnie :)
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 sty 2011, o 14:20

karol pisze:Kurde, a dal bym sobie wlosy obciac, ze ludki wymianaja plozy z T500 ,a nie z T600. Ma ktos sanki z T600? Jakies fotki. Bo mi z T500 pasuja idealnie :)
No to wrzucaj od 500-tki (bo masz malucha :rotfl: ). Widziałem np.; film gdzie gość zrobił konwersję na 550 i dał od 600-tki. Giguś wygląda jak dostojna żaba z tym szerokim podwoziem. Trochę nieproporcjonalnie szersze chyba są te płozy, ale najważniejsze żeby trzymały.
Muszę też rozejrzeć się za Gorillą. Ma ktoś może doświadczenie z tym typem?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 12 sty 2011, o 14:35

A oto Gaui 425 w sankach od Aligna 500 :D

Obrazek
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 12 sty 2011, o 15:27

no ładnie... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 23 sty 2011, o 03:02

jedrus pisze:No jeżeli tak jest to jedziesz po bandzie. Nie wiem, czy gościu z Gaui sobie żartował, ale naprawdę napisał:
(...) suggest factory maximum value:
a/ 425 mm blades 2900rpm
b/ 500 mm blades 2300rpm
c/ 550 mm blades 2100rpm (...)

Już nie dopytywałem czy chodzi mu o okucia alu czy plastiki ;)

Jędruś, gość mądrze pisał ale raz, że ja mam takie obroty w porywach a dwa - no co zrobię, że właśnie z takim setupem mi się najlepiej fruwa?
Dziś pomimo złej pogody poszedłem przeteścić nowe łopatki na ogon. Średnio miałem 2235, w szczytach 2486. W full pompce 60 A. Więc jestem ciut powyżej zalecanych ustawień.
Ale dumpery skręciłem na twardo (podkładki szpindla 3 ustawienie), łopaty wyważone itd.
Szczerze to zobaczymy po 50-ciu lotach. Jeżeli łożyska nie pokażą objawów zużycia to tak będę latał.

A przy okazji sprawdziłem łopatki węglowe 75 mm. Fajnie się lata, ogon dostał kopa.
Co do zmierzonych obrotów - przyszedł mi do głowy taki pomysł. Wezmę śledzie z namiotu, przypnę model do murawy i sprawdzę dokładniej jak to się ma. Ale nawet jeżeli różnica będzie rzędu 50 obr/min. to w sumie mi nie stanowi.
Ale mogę jedynie potwierdzić, że konwersja 425 na 500-tkę to bardzo dobra zmiana. Model już lata inaczej, autos robi się łatwiej bo jednak tak długie łopaty to się kręcą i kręcą... Jestem bardzo zadowolony i tyle :)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 27 sty 2011, o 17:18

Koledzy pomozcie, mam nielada problem i nie wiem jak sobie z tym poradzic :dk: tzn. mam pomysl, aby dowazyc ogon, ale to chyba ostatecznosc. Kupilem takie oto pakiety http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9267 niby ok, ale jest jedno ale :(

Jak widzicie na zdjeciu ponizej, pakiety sa juz przesuniete maksymalnie w strone walu glownego. Nic wiecej sie nie da bo silnik bedzie obcieral o pakiet. A jak sprawdzam wywazenie modelu wg instrukcji z EPheli (lapiemy za jedna lopate, trzymamy model ze jedna lopat jest skierowane w dol) dziob spada mi na dol, co oznacza, ze model nie jest prawidlowo wywazony.


Obrazek


Co robic :dk:
Pozdrawiam, Karol

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron