Gaui MX3 - custom frame kit

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 24 cze 2015, o 07:10

Gadałem z Magiem. Wysłałem Ci wiadomość na priva, w sensie Pawłowi.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 24 cze 2015, o 08:52

Hej, takie moje przemyślenia po nocy apropo kabinek. Sprawa pierwsza, Pawle, Twoja kabinka jest ładna i jak widać ludziom się podoba, ale jednak ja mam w głowie zupełnie inną wizję - w innym stylu chciałbym zrobić ten projekt (tylko nie mam czasu na razie się tym zająć). Dlatego mam prośbę aby na razie traktować ten projekt bardziej jako nieoficjalną propozycję i nie eksponować go za bardzo w sieci (tu na forum niech oczywiście zostanie ale do tego się ograniczmy na razie). Kabinka to taka "twarz" modelu i jak pójdzie w świat to tak już to ludzie zapamiętają. Ja bym upublicznił (no powiedzmy poza tym forum) kwestie kabinki trochę później, w kolejnym etapie kiedy już rama będzie gotowa (tj. dopracowana, oblatana i technologia "produkcji" opanowana). Żeby nie łączyć jednego z drugim. Kabinka jednak przesłania (dosłownie) projekt ramy i odciąga od niej uwagę, a pamiętajmy że to rama jest tutaj głównym podmiotem bo to będzie frame kit a nie nowy helikopter.

Co do użycia leksanu to mimo zalet (waga) mam jednak wątpliwości... Pierwsze - dlaczego żadna firma (poza mikrusami) nie stosuje tej technologii do produkcji kabinek? (przecież technologi prostsza i na pewno dużo tańsza w produkcji) Druga - kabinka z włókna szklanego zapewnia jednak jakąś ochronę, coś ala strefa zgniotu przy (najgorszym możliwym dla ramy i pakietu, regla) przyziemieniu dziobem w glebie. Przy leksanie nie ma chyba takiej ochrony. Bardziej widziałbym tradycyjną ale lekką (żeby nie nawalić dużo tych warstw) kabinkę z włókien szklanych. Fusuno były takie delikatniejsze.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
benji
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 17-03-2015
Lokalizacja: Pn-Pt: Strzelno; So-Nd: Swarzędz
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: benji » 24 cze 2015, o 08:59

telemaniak pisze:Hej, takie moje przemyślenia po nocy apropo kabinek. Sprawa pierwsza, Pawle, Twoja kabinka jest ładna i jak widać ludziom się podoba, ale jednak ja mam w głowie zupełnie inną wizję - w innym stylu chciałbym zrobić ten projekt (tylko nie mam czasu na razie się tym zająć). Dlatego mam prośbę aby na razie traktować ten projekt bardziej jako nieoficjalną propozycję i nie eksponować go za bardzo w sieci (tu na forum niech oczywiście zostanie ale do tego się ograniczmy na razie). Kabinka to taka "twarz" modelu i jak pójdzie w świat to tak już to ludzie zapamiętają. Ja bym upublicznił (no powiedzmy poza tym forum) kwestie kabinki trochę później, w kolejnym etapie kiedy już rama będzie gotowa (tj. dopracowana, oblatana i technologia "produkcji" opanowana). Żeby nie łączyć jednego z drugim. Kabinka jednak przesłania (dosłownie) projekt ramy i odciąga od niej uwagę, a pamiętajmy że to rama jest tutaj głównym podmiotem bo to będzie frame kit a nie nowy helikopter.

Co do użycia leksanu to mimo zalet (waga) mam jednak wątpliwości... Pierwsze - dlaczego żadna firma (poza mikrusami) nie stosuje tej technologii do produkcji kabinek? (przecież technologi prostsza i na pewno dużo tańsza w produkcji) Druga - kabinka z włókna szklanego zapewnia jednak jakąś ochronę, coś ala strefa zgniotu przy (najgorszym możliwym dla ramy i pakietu, regla) przyziemieniu dziobem w glebie. Przy leksanie nie ma chyba takiej ochrony. Bardziej widziałbym tradycyjną ale lekką (żeby nie nawalić dużo tych warstw) kabinkę z włókien szklanych. Fusuno były takie delikatniejsze.


+1 :thumb:
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 24 cze 2015, o 20:53

Słuchajcie, postanowiłem że póki co nie będę firmował oficjalnej kabinki do tego projektu z kilku powodów. Pewnie najważniejszy jest taki że sam chciałbym się zmierzyć z zaprojektowaniem takowej a teraz nie mam na to czasu, ale równie istotne to te że wolałbym aby skupić się teraz na odbiorze samej ramy, a nie ocenianiu czy nowa kabinka jest ładna czy nie ładna bo jednak kabinki to zawsze kontrowersyjny temat.

Ale w jakimś "ubranku" rama musi latać dlatego wygrzebałem z regałów dawno zapomnianą oryginalną kabinę od X3 którą swego czasu trochę przyciąłem z tyłu. Prowizorycznie przyczepiłem do ramy i wygląda to tak...

Obrazek
Obrazek
(sorry za jakość zdjęć - taka szarówka)

No cóż - plusem jest to że każdy taką kabinę posiada, więc mając X3 po założeniu frame kita i skombinowaniu GORILLA gear (i podcięciu kabinki) mamy w zasadzie komplet. Poza tym projekt dość jasno deklaruje się jako X3 z upgrade'owana ramą (wprowadzenie na tym etapie całkowicie nowej odmienionej kabinki mogłoby trochę zamieszać, za dużo rzeczy na raz). Kabinkę można jeszcze ciut podciąć (oszlifować) w dolnej przedniej cześci oraz z tyłu - spowoduje to nieznaczne przesunięcie całości do tyłu i optyczne jej zmniejszenie na tle ramy. No na tę chwilę tak to widzę :) Albo latać bez kabinki -50g do wagi - polecam :thumb:

P.S. Tam "pod tyłkiem" będzie jeszcze odbiornik a na spodzie bateria - to częściowo wypełni przestrzeń pod kabinką i całość powinna się lepiej komponować. Teraz jeszcze sprawdziłem że bolce wypadają we w miarę sensownym miejscu (uff)...
Ostatnio zmieniony 25 cze 2015, o 07:10 przez telemaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 25 cze 2015, o 06:25

Wygląda naprawdę dobrze moim zdaniem. Jak go nazwiesz?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 cze 2015, o 06:56

Mini x3? ;)
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 25 cze 2015, o 07:04

W nazwach jestem słaby dlatego postawiłem na prostotę i pomyślałem żeby nazwać tę ramę MX3 (czyli Michał X3, modified X3, mini X3, etc)

:)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
benji
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 17-03-2015
Lokalizacja: Pn-Pt: Strzelno; So-Nd: Swarzędz
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: benji » 25 cze 2015, o 07:25

telemaniak pisze:W nazwach jestem słaby dlatego postawiłem na prostotę i pomyślałem żeby nazwać tę ramę MX3 (czyli Michał X3, modified X3, mini X3, etc)

:)


Nie dość, że nazwa prosta, to przyszłościowo przyjazna na światowych rynkach :thumb:


Przecież nie będzie się nazywać MHD-S3 ? (Michal Heli Division - Series 3) ;)
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 25 cze 2015, o 07:40

benji pisze:Nie dość, że nazwa prosta, to przyszłościowo przyjazna na światowych rynkach :thumb:


Hahaha, dobre! OK, łatwo ponieść się marzeniom ale muszę zejść na ziemię :rotfl: Jak na razie moje "genialne" pomysły na biznes cechuje raczej przeciętna skuteczność ;)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 8 lip 2015, o 19:43

Obrazek

Takie tam przymiarki z XNOVA. Miałem małą przerwę (wypadki losowe) ale powoli wracam do tematu... Pozdr
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
benji
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 17-03-2015
Lokalizacja: Pn-Pt: Strzelno; So-Nd: Swarzędz
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: benji » 8 lip 2015, o 20:03

No wygląda to smacznie. Już sam nowy tytuł wątku brzmi poważnie i całkiem PRO :thumb:
... jakby gotowy do "CTRL + C ... CTRL + V" ... i na Helifreak :)

Podwozie w tej chwili to tylko podstawka pod ramę ... ale zdradzisz Michale co jest pomiędzy ramą i tylnym goleniem podwozia ? To podniesienie ogona to zamierzone ?
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 8 lip 2015, o 20:24

Heh, ano i zarzuciłem wątek na helifreaki z dwa dni temu :) Podwozie niestety dalej jak zauważyłeś tylko w roli podstawki. Tydzień mi wypadł więc trochę prace stanęły a tę fotkę to bardziej tak prowizorycznie poskładałem co miałem żeby zobaczyć jak się prezentuje z Xnova oraz pobawić się robieniem zdjęć. Ale czas ruszyć z miejsca - w tym tygodniu chyba jeszcze dogram to i owo na kompie, weekend/przyszły tydzień odwiedzę warsztacik to może w końcu wyczaruję coś konkretnego. Pod tylnymi goleniami podłożyłem kawałek gąbki (tylko do zdjęcia). Docelowo będzie lekko przeprojektowana rama - tylne golenie będą schodziły ciut niżej no i skoryguję ten rozstaw żeby pasował do GORILLI. Właśnie się to robi w CADzie... Chyba będę musiał sobie zamodelować tę GORILLE.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2015, o 07:57 przez telemaniak, łącznie zmieniany 2 razy.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
tom4cad
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: tom4cad » 8 lip 2015, o 21:42

a wrzuć linka...
GauiX5 V-Bar Full,Align700DFC HV V-Bar Silverine / JR11X
Filament do drukarek 3d, sklep: TDI-CAD Wrocław
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 8 lip 2015, o 23:54

JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 10 lip 2015, o 07:28

Na podwoziu GORILLA i przy zmienionej geometrii tylnych goleni dostosowany rozstaw i tył w górę 2 stopnie, biorąc pod uwagę fakt że podwozie siada na tył pod obciążeniem najprawdopodobniej przełoży się finalnie na ok. 1cm wyżej wirnik ogonowy. Osobiście nie jestem aż takim fanem podnoszenia tyłów. Bardziej chodzi o to skorygowanie efektu siadania tyłu co szczególnie przy GORILLI ma znaczenie).
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 22 lip 2015, o 07:17

Tutaj uchwyty serwa do belki ogonowej. W połowie drogi gdyż obróbka drugiej strony to technologiczne wyzwanie (nie bardzo dało się zastosować soft jaws ze względu na cienkie profile, stąd mój pomysł w kierunku wykorzystania cyjanoakrylu...) Się wytnie się zobaczy.

Obrazek

Zdjęcie tego nie oddaje bo część pokryta mieszaniną pyłu z olejem ale po umyciu wygląda ślicznie :)

Cyjanoakryl sprawdził mi się świetnie przy trzymaniu tej części:

Obrazek

(frezowanie podkładek od koła pasowego z Goblina dla Arka - trzeba było ścienić a nie było jak chwycić)
Mam nadzieję że w przypadku moich uchwytów do serw również da radę.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
tom4cad
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: tom4cad » 22 lip 2015, o 08:11

Trzeba dorobić prosty przyrząd mocujący na 2 kołki i 2 łapy. Wykonasz z pierwszego zamocowania 2 otwory technologiczne i po przełożeniu na drugą stronę wykorzystasz je w przyrządzie jako baza.
GauiX5 V-Bar Full,Align700DFC HV V-Bar Silverine / JR11X
Filament do drukarek 3d, sklep: TDI-CAD Wrocław
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 22 lip 2015, o 08:21

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, no ale problem jest taki że w momencie kiedy zfrezuję naddatek ten na którym to wszytko teraz siedzi to element uwalnia się całkowicie i nic go już nie trzyma do ostatniej operacjio tj wykonania fazki wzdłóż krawędzi części. Tam akurat nie widać ale wykonałem jeszcze jako ostatnią czynność otwór (otwory) do złapania bazy X Y po przełożeniu na drugą stronę.

Tak teraz sobie na to jeszcze patrzę i myślę że może zbyt wcześnie skreśliłem frezowanie szczęk (soft jaws). Gdyby zrobić je dość głębokie, sięgające do mniej więcej średnicy obejmy na belkę to może element nie zdeformowałby się przy zaciskaniu....hmmm
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
tom4cad
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: tom4cad » 22 lip 2015, o 11:21

Myślałem o nie docinaniu do końca a potem mostki ręcznie usunąć.
GauiX5 V-Bar Full,Align700DFC HV V-Bar Silverine / JR11X
Filament do drukarek 3d, sklep: TDI-CAD Wrocław
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 22 lip 2015, o 11:40

Teraz rozumiem. Ale nie chcę stosować mostków bo później jest dużo roboty żeby to pousuwać i nie wychodzi idealnie (zwłaszcza że ma być fazka).

Update: Z CA wyszła porażka na całęj linii - nie jest w stanie wytrzymać sił skrawania tzn trzyma na początku ale w trakcie obróbki (pod wpływem drgań lub ciepła) CA puszcza i element strzela. Więc będą frezowane szczęki.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron