telemaniak pisze:Hej, takie moje przemyślenia po nocy apropo kabinek. Sprawa pierwsza, Pawle, Twoja kabinka jest ładna i jak widać ludziom się podoba, ale jednak ja mam w głowie zupełnie inną wizję - w innym stylu chciałbym zrobić ten projekt (tylko nie mam czasu na razie się tym zająć). Dlatego mam prośbę aby na razie traktować ten projekt bardziej jako nieoficjalną propozycję i nie eksponować go za bardzo w sieci (tu na forum niech oczywiście zostanie ale do tego się ograniczmy na razie). Kabinka to taka "twarz" modelu i jak pójdzie w świat to tak już to ludzie zapamiętają. Ja bym upublicznił (no powiedzmy poza tym forum) kwestie kabinki trochę później, w kolejnym etapie kiedy już rama będzie gotowa (tj. dopracowana, oblatana i technologia "produkcji" opanowana). Żeby nie łączyć jednego z drugim. Kabinka jednak przesłania (dosłownie) projekt ramy i odciąga od niej uwagę, a pamiętajmy że to rama jest tutaj głównym podmiotem bo to będzie frame kit a nie nowy helikopter.
Co do użycia leksanu to mimo zalet (waga) mam jednak wątpliwości... Pierwsze - dlaczego żadna firma (poza mikrusami) nie stosuje tej technologii do produkcji kabinek? (przecież technologi prostsza i na pewno dużo tańsza w produkcji) Druga - kabinka z włókna szklanego zapewnia jednak jakąś ochronę, coś ala strefa zgniotu przy (najgorszym możliwym dla ramy i pakietu, regla) przyziemieniu dziobem w glebie. Przy leksanie nie ma chyba takiej ochrony. Bardziej widziałbym tradycyjną ale lekką (żeby nie nawalić dużo tych warstw) kabinkę z włókien szklanych. Fusuno były takie delikatniejsze.
telemaniak pisze:W nazwach jestem słaby dlatego postawiłem na prostotę i pomyślałem żeby nazwać tę ramę MX3 (czyli Michał X3, modified X3, mini X3, etc)
benji pisze:Nie dość, że nazwa prosta, to przyszłościowo przyjazna na światowych rynkach
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości