Witajcie..!
Mam zaszczyt jako pierwszy napisać w tym dziale
Sprawa dotyczy modelu HK-500GT. Oceniam, że jest to jedna z najtańszych alternatywnych opcji posiadania modelu klasy "500".
Po kolei będę opisywał i uzupełniał zdjęciami..
W standardowym szarym pudełku bez napisów znajduje się taki oto zestawik:
A tutaj zawartość szarego pudełka:
Jak widać, heli jest częściowo poskładany i w pewnym sensie odbiera nam frajdę z montażu.. Jednak osobiście zalecam rozmontowanie wszystkiego (włącznie z ramą) i ponowny montaż z użyciem Locktite..
Zestaw zawiera dość ładnie wykonaną laminatową kabinkę,
łopatki ogonowe i sterujące,
...zębatki główne wykonane bardzo starannie (jestem ciekaw jak będzie się sprawdzało łożysko jednokierunkowe),
[IMG=http://img175.imageshack.us/img175/2148/30132155.jpg][/IMG]..skrzynka śmigła ogonowego wykonana jest z dość dobrej jakości plastiku,
Na uwagę zasługują łopaty główne.. Są wykonane z włókna szklanego, ale jakościowo mnie zaskoczyły
Są lekkie, proste i dobierane metodą selekcji.. Miałem kilka 500GT i w każdym zestawie łopaty były tak dobrane, że trzeba było niewielkich korekt w wyważaniu..
Chińczycy chyba przestali się wstydzić swoich wyrobów i ładują logo wytwórni wszędzie tam, gdzie jest widoczne
[IMG=http://img517.imageshack.us/img517/8965/12251433.jpg][/IMG]..metalowa głowica też jest opatrzona logo..
..oczywiście producent nie przywiązuje większej wagi do detali.. Tu przykład pozostawionego śladu po obróbce. Widoczny ślad frezu..
A teraz parę słów na temat ramy:
Ten element śmigłowca posiada aluminiowe boczki i mocowanie wału głównego i plastikowe półki.. Z plastiku (dobrej jakości) wykonany jest uchwyt belki ogonowej.
..ta zębatka paska śmigła ogonowego wykonana jest z aluminium..
Nauczony doświadczeniem, postanowiłem rozebrać całą głowicę w celu weryfikacji i kontroli poprawności montażu przez naszych Chińskich kolegów. I powiem szczerze, że bardzo pozytywnie mnie zaskoczyli. Wszystkie śrubki, kulki do snapów były zabezpieczone szczeliwem do gwintów.. I tu nie było się o co przyczepić..
Zaskoczyli mnie nawet tym, że nie pominęli dość istotnych, ale maleńkich podkładek dystansowych w ramce.. Podkładki widać na zdjęciu..
..Oczywiście widać pewne niedoróbki.. Niezbyt ładnie wyglądający czarny lakier, oraz niedociągnięcia w usunięciu nadmiaru tegoż lakieru przypominającego smołę..
Miłym akcentem zestawu są mocowania serw.. Oczywiście też wykonane z aluminium..
Oczywiście jeśli HK- to także możliwość tuningu..
Poniżej moje drobne zmiany fabrycznego HK-500GT na HK-500CF
Całą ramę (zmontowaną) kupimy w sklepie HC. Jest ona wyposażona w aluminiową półkę na pakiet, aluminiową półkę na żyroskop, aluminiowe mocowanie wału głównego, aluminiową półkę do mocowania silnika, aluminiowy uchwyt belki ogonowej oraz plastikową podłogę..
zalecam CAŁKOWITY demontaż ramy i ponowny montaż z użyciem szczeliwa do gwintów. W fabryce pominęli tą czynność.
Oczywiście przy okazji demontażu ramy - koniecznie musimy oszlifować krawędzie węglowych boczków aby się nie pokaleczyć.. Zdarzają się takie 'kwiatki":
...A tak wygląda wspomniana wyżej półka pod pakiet i łoże silnika..
Oczywiście Chińscy koledzy chyba by się źle czuli jakby czegoś nie spaprali.. Oto aluminiowe mocowanie tylnej belki.. Dodam, że ta śrubka to nie moja robota.. To fabryka..
A tutaj kolejny "kwiatek".. Pięknie spasowane dwie połówki uchwytu.. Powód? Zbyt bardzo ściśnięte łożyska zębatki zdawczej śmigła ogonowego.. Oczywiście uzasadnionym jest pozostawienie uchwytu plastikowego.. Chińskim alu upgrade'm zagrałem natychmiast w "kosza"..
..to oczywiście nie jest prowokacja, tylko chęć wykorzystania zalet wspaniałej beleczki.. (Jest leciutka i bardzo mocna)..
Tak wygląda zmontowana rama.. I tak się rodzi powolutku HK-500CF
Poniższe zdjęcie przedstawia źródło napędu. Silnik Turnigy TYPHOON 500 (1800KV), regulator 80A Mystery Pentium oraz BEC Aligna.. Ponieważ węglowa rama, oraz belka ogonowa pozwoliły zaoszczędzić parę gram, postanowiłem że pakiet 2450mAh 6S 30C będzie obsługiwał tylko silnik (regler Mystery), natomiast pakiet 800mAh 2S 10C będzie obsługiwał elektronikę (BEC Aligna). Co ztego rozwiązania wyjdzie..? Pożiwiom - uwidim.. jak mawiają Hamerykanie z Irkucka..
Oczywiście w trakcie dalszego montażu będę wykonywał kolejne zdjęcia i będą one zamieszczone wraz z opisem w tym wątku.. Póki co - czekam na serwa adekwatne do tego zestawu (Turnigy), oraz żyrko i "elektrownię"..
Reasumując:
Bezpodstawnym jest porównywać HK-500GT nawet w wersji CF do T-Rexa 500.. "Haczyk" jest modelem wykonanym z średnią starannością i wymaga drobnych korekt.. Od niedawna posiadam T-Rex'a 500CF i przyznam, że to są dwa różne modele - choć bardzo podobne.. Prawdą jest także to, że nie żałuję zakupu "Haczyka" bo jak za tą cenę - to warto.. Obecnie składam dwa "Haczyki" w wersji CF.. Jeden zostawiam sobie do treningu, a drugi będzie do "ożenku"
CDN..
Pozdrawiam wszystkich..