T-Rex 250

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 30 gru 2010, o 11:45

Ramotny pisze:
edek pisze:MOze kilka przykladow?
Widzialem projekt przerobki Gaui 200 na nitro i sam silnik zajmowal prawie cala rame... jak nietrudno sie domyslic,nic z tego nie bylo.

Myśle że Maxowi chodzi o to że takie silniczki istnieją (np.Cox) a to czy da sie taki model skonstruować to włąsnie jest pytanie.

Dla mnie na razie wygląda to na wysokiej klasy malowanke ale moze faktycznie ktoś coś wymyślił...


Jasno napisal "modele tego rozmiaru",wiec zapewne byly to heliki bo samoloty nas raczej nie interesuja :)
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 30 gru 2010, o 12:24

edek pisze:MOze kilka przykladow?

Czytalem kilka razy na necie o malych helikach z silnikami nitro trudno mi bedzie teraz znalezc te info ale na helifreak jest ten sam temat i tam goscie mowia o tym rzucilem okiem bardzo pobieznie bo nie mam teraz czasu ale przeczytaj ich info napewno cos sie wiecej dowiesz.
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=266725&page=2

jak masz czas to sprawdz u wojka Google

moj punkt byl o nowej elektronice
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 30 gru 2010, o 12:35

Twoj link zaprodzail mnie do tematu czegos o czym jest ten temat... prosilem o inny przyklad,ale niech juz bedzie...

Fejk jak nic,chyba ze cos od tych 1-2 lat zmienilo i mozna uzyskac tak duze moce z tak malych pojemnosci.
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 30 gru 2010, o 12:38

Może zróbmy tak - poczekajmy 1-2 dni - sprawa na pewno się wyjaśni. O T100 też było sporo szumu na początku a jednak ostatecznie się urodził :)
Let's wait a moment...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 30 gru 2010, o 13:02

.....tak mi wygląda na ten silnik
Obrazek

Cox TeeDee .020 na zdjęciu jest samolotowy i to czerwone to zbiornik z zupą
zobaczcie jakie to male ...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M38HyKCXZO4&feature=player_embedded#![/youtube]
Ostatnio zmieniony 30 gru 2010, o 13:23 przez Sebus, łącznie zmieniany 1 raz.
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 30 gru 2010, o 13:14

Coś mi to jednak fejkiem śmierdzi. Już 450-tki jak próbują przerabiać na nitro to jakieś piętrowe autobusy wychodzą a 250 i to tak kompaktowa? Nie widzę tego jakoś. :dk:
Piotrek
Awatar użytkownika
Synthax2
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 33
Rejestracja: 19-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: Synthax2 » 30 gru 2010, o 13:53

Wydaje mi się, że tak mały COX to tylko 'w trybie gov' :) będzie działać.. Więc jakoś tak dziwnie. I raczej niemiło dla uszu.
http://f3cpl.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 30 gru 2010, o 23:02

Robi sie interesujaco otrzymalem wymijajaca odpowiedz z Tw nie jest to ani potwierdzenie ani zaprzeczenie ze 250ka nitro istnieje.
wyslalem nastepny mail i przyparlem delikatnie do muru moj kontakt (dolaczylem zdjecia) :lol: moj kontakt nabral wody w usta :D he he he

Po sposobie jak cala ta sprawa jest prowadzona i milczeniu wielu ludzi mysle ze ten helik zobaczy swiatlo dzienne niebawem (jest to tylko moj domysl a nie potwierdzona informacja)
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 30 gru 2010, o 23:40

:shock: :o :shock:
Jeżeli on się pojawi to będzie istna rewelacja.
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 30 gru 2010, o 23:43

radios24 pisze::shock: :o :shock:
Jeżeli on się pojawi to będzie istna rewelacja.

No nie wiem... malutkie silniczki są bardzo chimeryczne... ale jeśli sie pojawi to ja go na pewno będę miał :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 31 gru 2010, o 14:00

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Queen Bee .074 RC


może to ten tak podpowiedział mi znajomy ;) tylko ze podobno więcej z tego silnika się wylewa paliwa niż on spala ;) i brak jest łożyska na wale głównym i w jednym i w drugim
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 31 gru 2010, o 20:28

Szczerze mówiąc... Bawiłem się Cox-ami przez parę lat i ładnych już parę lat temu... No fakt, koksiki ładnie pracowały, ale jako napędy w ULM-ach czy moto-szybowcach. A te alpejskie kombinacje z gaźnikami? Cóż, w oryginale zrezygnowali z tego i dali tylko przysłonę na wylot tłumiącą spaliny. Później były kombinacje z plastikami, ale to jest dobre do ULM-ów, a nie helików.
Fizyki nie oszukasz, tak jak w foto z optyką. Nigdy żadna najbardziej wypasiona superkomórka nie zrobi takiej fotki jak aparat. Nawet z 11 Mpikselami. Bo ma małą soczewkę :)

Tak samo silnik spalinowy. Chyba że opracowali jakiś nowy silnik specjalnie do tego helika, ale w to wątpię. Żeby silnik miał zbliżoną sprawność i zakres regulacji musiałby być wykonany z bardzo dobrych materiałów i z niesamowitą precyzją. Już nie wspomnę o najważniejszym - porządnym dwuigłowym przynajmniej gaźniku!!! A paliwo? A świece?
Spalina poniżej 2,5 ccm nie nadaje się do pełnej regulacji obrotów i tyle. Więc jak dla mnie to bajer reklamowy.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 5 sty 2011, o 12:07

"Alan Szabo Jr: as far as i know it was just a spoof. on my last trip to taiwan i saw and heard nothing about a 250n."
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 lut 2011, o 00:13

Był czas że Cox-y to był amerykański sen w Polsce... Szczególnie że były sławne z banalnego rozruchu i perfekcyjnego dopasowania, gdzie np. po zamianie tłoka wystarczyło minutę go dotrzeć i lecieć.
Trochę się nimi bawiłem, przede wszystkim jako napędy pomocnicze do szybowców i w modelach na uwięzi. Wydaje mi się, że ten modelik ma szanse polecieć, ale silnik jest źle ustawiony. Widać że pilot ciągle kombinuje z paliwem, a zwróćcie uwagę na lewy drążek gazu - po przesunięciu motorek długo wchodzi z kaszlem na obroty albo nie reaguje w ogóle... Możliwe że przekombinowali z gaźnikiem.

A dobrze ustawiony koksik potrafi gwizdać że uszy bolą ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3472
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 9 lut 2011, o 09:33

Gdyby był jeszcze odnośnik do tego o czym Piszesz...

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
MAGIK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 23-08-2010
Podziękowano: 2 razy

Postautor: MAGIK » 9 lut 2011, o 09:54

...zupełny bezsens, nie bardzo rozumiem jaki ma to cel chyba wyłącznie po to by udowodnić samemu sobie zaś pozostałym pokazać "...dałem rade choć i tak nic nie wyszło...", bo niby co wyszło? Kolejny filmik na który maleństwo powarkuje i nawet się z ziemi nie jest w stanie podnieść, może znacznie wygodniej byłoby podpiąć system imitujący dźwięk spaliny. Jak dla mnie totalny bezsens, miłe i bezproduktywne zapełnianie sobie czasu...śmieszne :vhappy: . Poważnie nie dostrzegam w tym nic ekscytującego, może dlatego też że to 250-ka, nie wiem...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 9 lut 2011, o 10:05

Wybacz ale się z Tobą nie zgodzę... od wieków ludzie robią odkrycia i ulepszenia metodą prób i błędów. Może to i szpan i nie ma przyszłości (T250N) ale należy docenić ludzi którzy próbują/próbowali coś zrobić a co więcej udało im się zrobić coś co choćby ma szanse zadziałać a nie tylko skończyli na koncepcji na deskach kreślarskich.
A co powiesz o Bernardzie który sam "rzeźbi" helikopter a teraz kombinuje nad napędem bezpośrednim? Też uważasz że to bezsens?
Każdy ma jakąś pasje - jedni lubią latać i dłubanie ich nuży a inni dokładnie odwrotnie - latanie jest tylko potwierdzeniem że coś udało im się wydłubać... Na tym polega modelarstwo... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 9 lut 2011, o 11:31

Otoz to. A pilot helika ≠ modelarz IMO. Dlatego nie kazdy potrafi takie wynalazki docenic...
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 9 lut 2011, o 12:15

Ramotny pisze:Wybacz ale się z Tobą nie zgodzę... od wieków ludzie robią odkrycia i ulepszenia metodą prób i błędów. Może to i szpan i nie ma przyszłości (T250N) ale należy docenić ludzi którzy próbują/próbowali coś zrobić a co więcej udało im się zrobić coś co choćby ma szanse zadziałać a nie tylko skończyli na koncepcji na deskach kreślarskich.
A co powiesz o Bernardzie który sam "rzeźbi" helikopter a teraz kombinuje nad napędem bezpośrednim? Też uważasz że to bezsens?
Każdy ma jakąś pasje - jedni lubią latać i dłubanie ich nuży a inni dokładnie odwrotnie - latanie jest tylko potwierdzeniem że coś udało im się wydłubać... Na tym polega modelarstwo... :)

Zgadzam sie ztoba w 100% niech gosc probuje moze w koncu mu cos z tego wyjdzie, jedynie co mi sie w tym wszystkim nie podoba to ze zrobil Aligna G4 wkladajac 6 czy 8 cabli do pustej obudowy.
Szukanie nowych rozwiazan popieram ale oszukiwanie innych dla popularnosci do dla mnie dosc niski chwyt :(
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 9 lut 2011, o 12:20

Max S pisze:nie podoba to ze zrobil Aligna G4 wkladajac 6 czy 8 cabli do pustej obudowy.
Szukanie nowych rozwiazan popieram ale oszukiwanie innych dla popularnosci do dla mnie dosc niski chwyt :(
:thumb: :nw:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości