Strona 1 z 3

JR DSX9 / DSX9 II

: 14 lut 2010, o 00:15
autor: Ramotny
Nadajnik JR DSX9 ma właściwość utrudniającą używanie go z odbiornikami Spektrum mniej niż 7-kanałowymi - domyślny i niestety niemożliwy do zmiany kanał obsługujący sterowanie żyroskopu (GAIN) to kanał #7 (AUX2). Co więcej nie można wykorzystać do tego TRAVEL-ADJ kanału GEAR ponieważ TRAVEL-ADJ nie może zmienić znaku - TRAVEL-ADJ pierwotnie -100 może uzyskiwać wartości od 0 do -150 ale nigdy >0.
Jedyna możliwość obejścia tego problemu i "zmuszenie" nadajnika do użycia kanału #5 (GEAR) to wykorzystanie mikserów - skądinąd bardzo elastycznych.

A) Ustawienia menu SETUP

DeviceSEL:
GEAR = GEAR SW (jak po resecie)
AUX4 = FMOD SW (jak po resecie)
Ustawić blokadę (INH) wyjścia GEAR (przy 6 kanałach i tak nie będzie żadnych funkcji dodatkowych)

Nota: można zablokować (INH) również pozostałe wyjścia: AUX2(#7), AUX3(#8) i AUX4(#9) choć nie jest to konieczne

B) Ustawienia menu FUNCTION

Ustawić TRAVEL-ADJ kanału GEAR na +100, -100.
Można użyć dowolny z 6 dostępnych mikserów ale #1 i #2 (multipoint) są wygodniejsze niż #3-#6 (dwustanowe) - dalej opisano dlaczego.

1. Użycie miksera #1 lub #2 (multipoint) - zmiana czułości ręczna (2 wartości)/automatyczna (3 wartości):

Włączyć miksowanie:
AUX4->GEAR aby uzyskać automatyczne przełączanie czułości zależnie od trybu lotu (przełącznik Flight Mode (FMOD)/AUX4, 3 wartości) lub
GEAR->GEAR aby uzyskać przełączanie ręczne (przełącznik GEAR, 2 wartości).
Zostawić SW ON (miksowanie włączone stale), EXP dowolne (nie ma znaczenia).

Point-0 = czułość dla trybu lotu FMOD ST2 lub GEAR SW do góry
Point-3 = czułość dla trybu lotu FMOD ST1 (nie dotyczy przełącznika GEAR)
Point-6 = czułość dla trybu lotu FMOD NOR lub GEAR SW do dołu
Punkty 1,2,4,5 nie mają znaczenia.

2. Użycie miksera od #3 do #6 (dwie wartości) ? zmiana czułości ręczna i/lub automatyczna.

Włączyć miksowanie GEAR->GEAR
Przypisania Pos (dół ekranu) powinny być takie: NRM=Pos0, ST1=Pos1, ST2=Pos1, HLD=Pos1 (widoczne jeśli tryb HOLD jest dostępny), GER=Pos0
Pos0-górne = czułość dla przełącznika GEAR w górze
Pos0-dolne = czułość dla przełącznika GEAR w dole. Ważne! Dla Pos0-dolne TRZEBA użyć wartości o znaku przeciwnym niż potrzebna ponieważ musi on odwrócić znak TRAVEL-ADJ -100. Jeśli tego nie zrobimy to sygnał sterujący "przeskoczy" na drugą stronę punktu zerowego żyroskopu i zmieni jego tryb pracy.
Przykład: jeśli chcemy mieć nastawę +20 i +30 (załóżmy że to oba tryby HeadLock) to należy nastawić:
Pos0 (górne) = +20
Pos0 (dolne) = -30
Analogiczne ustawienie pary wartości dla Pos1 oraz przypisanie Pos1 dla ST1/ST2 pozwoli uzyskać dwa zestawy ręcznie przełączanych czułości żyroskopu: dla trybów ST1 i ST2 - tych z Pos1 a dla pozostałych (NOR, HLD, GER) tych z Pos0. Ustawienie dla Pos0-dolne = Pos0-górne i Pos1-dolne=Pos1-górne da automatyczną zmianę czułości.

Uwaga1! Przełączniki przypisania (dół ekranu) Pos0 i Pos1 działają jak logiczne LUB czyli jeśli choć jeden z nich daje wynik Pos1 to położenie pozostałych nie ma znaczenia ale...

Uwaga2! HOLD jest trybem nadrzędnym dla wszystkich pozostałych więc załączenie HOLD w trybie ST1/ST2 również przełączy czułości na zestaw Pos wg przypisania HOLD. Ponieważ tryb ten jest wykorzystywany również do ćwiczenia autorotacji a te zwykle wykonuje sie w STx należy go również włączyć na Pos1. W przeciwnym razie załączenie HOLD podczas trybu ST zmieni czułości na zestaw Pos0

Uwaga3! Z tego samego powodu przypisanie GEAR musi pozostać Pos0 w przeciwnym razie przełączenie przełącznika GEAR poza
zmianą wybieranej wartości górna->dolna zmieni również zestaw Pos0->Pos1.


Przy takim ustawieniu nadajnika nastawy parametru GYRO w menu standardowym nie mają żadnego znaczenia i wpływu.

Na MONITOR-ze można sprawdzić jak teraz działa kanał GEAR z którego zrobiliśmy GAIN.

JR DSX9 / DSX9 II

: 3 kwie 2010, o 23:28
autor: Ramotny
Użycie na własną odpowiedzialność - jeśli musisz skorzystaj ale nie bierzemy odpowiedzialności jak coś nie wyjdzie...

Przytrzymaj przełącznik TRAINER w przód i trzymaj cały czas aż wejdziesz do menu serwisowego.

Ustaw AILE D/R w pozycji 1 (górna).

1. Wyłącz nadajnik
2. Naciśnij ENT i trzymając włącz nadajnik.
3. Rolką przewiń do TRIM STEP, naciśnij rolkę, przewiń do AILE
4. Przełącz AILE D/R w dół, naciśnij rolkę, przełącz AILE D/R w góre, naciśnij rolkę - powtarzaj ok 4-5 razy aż wejdziesz do menu serwisowego.

Pojawi się lista:

EXIT (do wyboru: RESET - bez inicjalizacji, ALL INITIALIZE - model & system, INITIALIZE - tylko system)
SW test (test przełączników)
Hard. Con (opcje systemu)
Stick Nut (neutrum drążków)
Stick Ga. (skrajnia drążków oraz "Correct" - dotyczy wskaźnika baterii, alarmu, kontrastu wyświetlacza)
Initializ
TRANSFER
RAM Monit
Editor

Wszędzie działa rolka i lewe przyciski.

Użycie na własne ryzyko! Ja na moim sprawdziłem i działa ale nie biorę odpowiedzialności za poprawne działanie na innych nadajnikach.

JR DSX9 vs JR DSX9 II - różnice

: 3 lut 2012, o 08:50
autor: GRACZ76
Witam
Powiedzcie jaka jest różnica pomiędzy JR DSX9,a JR DSX9 II poza tymi widocznymi na pierwszy rzut oka tj. opis ilości zapamiętywania modeli z 30 na 50 /przecież to żadne mi halo .Nie sądzę by ktoś potrzebował takiej za pamiętanej ilości "statków" powietrznych ;) / i podświetlenie wyświetlacza co jest na plus,ale czy coś więcej ?
Pozdrawiam Grzegorz

JR DSX9 II z JR PROPO RD921 - prawidłowe bindowanie

: 3 lut 2012, o 12:24
autor: GRACZ76
W jaki sposób prawidłowo z bindować DSX9 z RG921 ,czy po zakończeniu procedury nadajnik powinien za sygnalizować krótkim sygnałem dzwiękowym ?
Wydaje mi się że coś skopsałem bo djody cały czas migają .
Z góry dziękuje za objaśnienia. Pozdrawiam.

Re: Prawidłowe bindowanie JR DSX9 II i odbiornik JR PROPO R

: 3 lut 2012, o 16:06
autor: Ramotny
Przyznam że nie pamiętam - jak wrócę wieczorkiem do domciu to sprawdzę i się odezwę..

Re: Prawidłowe bindowanie JR DSX9 II i odbiornik JR PROPO R

: 3 lut 2012, o 18:54
autor: Kowal
Fajna sowa. :-)

Re: Prawidłowe bindowanie JR DSX9 II i odbiornik JR PROPO R

: 3 lut 2012, o 20:05
autor: Ramotny
Sprawdziłem - po zbindowaniu diody na Rx zapalają sie na stałe i tyle. Nadajnik nie wydaje z siebie żadnych odgłosów.

Dla przypomnienia:
1. założyć zworkę bindowania na złącze bindowania (dolne poziome)
2. włączyć zasilanie Rx
3. przy wyłączonym Tx wcisnąć i trzymać przycisk bindowania
4. trzymając przycisk bindowania włączyć Tx (nie puszczać przycisku)
5. jak diody na Rx skończą migać puścić przycisk
6. wyłączyć Rx - zdjąć zworkę bindowania
7. wyłączyć i włączyć Tx
8. włączyć Rx

Re: Prawidłowe bindowanie JR DSX9 II i odbiornik JR PROPO R

: 3 lut 2012, o 21:48
autor: GRACZ76
No i proszę ,zawsze można liczyć na tego dzentelmena który służy radą . :approve:
Ok, zmyliło mnie brak dzwięku bo we wcześniejszej "apce" pikało po zbindowaniu.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. :D

JR DSX9 - czy warto?

: 5 lut 2012, o 21:53
autor: Satrill
itam.

Czy za 900zł opłaca się zakupić używaną aparaturę w tej wersji? Jak ona współpracuje z symulatorami takimi jak rf i phoenix?

http://www.flying-hobby.com/shop/jr-dsx ... -7658.html


http://i412.photobucket.com/albums/pp20 ... C08138.jpg

http://i412.photobucket.com/albums/pp20 ... C08137.jpg

http://i412.photobucket.com/albums/pp20 ... C08120.jpg

http://i412.photobucket.com/albums/pp20 ... C08136.jpg

Jak ją sprawdzić. Dodam że to będzie pierwszy tak poważny sprzęt.

Re: JR DSX9 2,4ghz

: 5 lut 2012, o 22:21
autor: Kowal
Mam JR X9303. Różnice są chyba żadne albo niewielkie.

Radio super, nie do zabicia. Brakuje mi stoperów takie jak miałem w MPX3030, ale w sumie można to olać. Tylko przy lataniu motoszybowcem jest to problem. Bez problemu działa z Phoenixem.

Swoje radio kupiłem za 1800zł w USA, 3 lub 4 lata temu i mam na nie wszystkie kwity. W porównaniu do moich kolegów, używam je w skali 1-10 na powiedzmy 8, latałem przy -15 i przy +30. Wszystko do tej pory działa bez problemów, jeździ w walizce, nie leży na słońcu, czasami je odkurzę. Dobry sprzęt, taki koń roboczy, a nie delikatna zabaweczka.

Odnośnie twojej:
Pytanie ile była używana? W jakim jest stanie? Czy są na nią jakieś papiery?

Re: JR DSX9 2,4ghz

: 6 lut 2012, o 20:40
autor: Ramotny
ja z mojej DSX9 Limited też jestem zadowolony - kupiona w UK za 1500. Phoenix? no problem... :)

Re: Różnice po między JR DSX9 a JR DSX9 II

: 7 lut 2012, o 09:06
autor: Ramotny
Podstawowa różnica to II ma timer uruchamiany z gazu - moja "zwykła" DSX niestety tego nie ma.

Re: Różnice po między JR DSX9 a JR DSX9 II

: 7 lut 2012, o 20:22
autor: GRACZ76
Cześć Grzesiu.
Mówisz że trymer odpalamy z gazu ?,ale czy to taka ważna funkcja . Na pewno nie na moim poziomie latania i obsługi helika /hk 450 pro/ .Na razie jestem zawzięcie pochłonięty twoimi radami umieszczonymi w "szkoła podstawowa" to jest skręt samolotowy oraz ósemka ,oczywiście
na pxoeniksie . hmm
Pozdrawiam Grzegorz

Re: Różnice po między JR DSX9 a JR DSX9 II

: 7 lut 2012, o 20:46
autor: Ramotny
GRACZ76 pisze:Cześć Grzesiu.
Mówisz że trymer odpalamy z gazu ?,ale czy to taka ważna funkcja .
Nie trymer tylko timer czyli zegarek...żebyś wiedział ile jeszcze utrzymasz sie w powietrzu.. :). Dość ważna funkcja... ;)

Re: Różnice po między JR DSX9 a JR DSX9 II

: 8 lut 2012, o 18:04
autor: GRACZ76
aaa :plask: .Aa, to inna inszość ,tak tak,no nie ,noo to to ja rozumiem :hammer:
Gregory jeśli znajdziesz jeszcze chwilę i trochę cierpliwości ,to objaśnij mi w jaki sposób się to ustawia czy przed każdym lotem , w zależności od pakiety /czas lotu/? :dk:
Pozdrawiam i dzięki

Re: Różnice po między JR DSX9 a JR DSX9 II

: 8 lut 2012, o 21:59
autor: Ramotny
GRACZ76 pisze:aaa :plask: .Aa, to inna inszość ,tak tak,no nie ,noo to to ja rozumiem :hammer:
Gregory jeśli znajdziesz jeszcze chwilę i trochę cierpliwości ,to objaśnij mi w jaki sposób się to ustawia czy przed każdym lotem , w zależności od pakiety /czas lotu/? :dk:
Pozdrawiam i dzięki

Procedura ustawiania/używania timera jest dość trywialna:
wpierw latasz bez timera albo z timerem liczącym "do góry" (counter) i powiedzmy co minutę lądujesz żeby sprawdzić ile masz jeszcze prądu w pakiecie.
Po kilku próbach będziesz wiedział na ile pakiety (najlepiej żeby wszystkie miały podobną pojemność i stan techniczny) wystarczają.
Ustawiasz to na timerze i jestes spokojny ze jak apa ci zacznie piszczeć to zdążysz wylądować.

U mnie timery mam na 5 minut dla T500 i 4 minuty dla SM50 - pakiety te same 6s/2650/40C tyle że raz osobno a raz 2x szeregowo

Co do aktywacji Throttle-Timer trzeba przeczytać instrukcje - moja apa tego nie ma... :(

Re: Różnice po między JR DSX9 a JR DSX9 II

: 9 lut 2012, o 14:16
autor: GRACZ76
Dziękuje za objaśnienia.
Zapewne dla większości moje za pytania są trywialne,ale zawsze wolę się upewnić,a może doświadczenie i olbrzymia wiedza jaką władacie rzuci nowe światło na moje raczkujące poglądy. :hammer: Pozdrawia Grzegorz

DSX9 IIi - rewers no THRO

: 25 mar 2012, o 16:48
autor: GRACZ76
przestawiam ustawiam i się po gubiłem z tym gazem
ustawione mam:- Mode 2
-Tarcza 3/120
-Thro na REW
i na pierwszy rzut oka ok.,tyle że gdy ustawiam /PIT.CURV/ to skala pokazuje odwrotny ruch drążka gazu :shock: ,ja go w gaz,a on mi z gaz .Co jeszcze powinienem przestawić?
Z góry dziękuję za podpowiedzi,pozdrawiam Grzegorz

Re: DSX9 II i Rewers no THRO

: 25 mar 2012, o 19:35
autor: stuf
Zaraz zaraz... jak "thro" gaz może być na rewersie ?? Ustaw na normal.. imo rewers jest wykorzystywany przy serwach. Jakbyś miał spalinówkę gdzie gaz jest (chyba) sterowany serwem to rozumiem.

Re: DSX9 II i Rewers no THRO

: 26 mar 2012, o 17:07
autor: GRACZ76
tak,tak .W apce JR DSX9 II w menu pozycja /STICK Dir/ i tam ustawiam kierunek działania drążka
THRO na REV./NORM ?
Gdy zostawię na NORM co jest jak by oczywiste to apka pokazuję poprawny kierunek drążka /od siebie/ale tarcza pracuje odwrotnie .I co ty na to? :dk: