Samochód do ładowania dużych pakietów

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 24 lip 2021, o 16:32

Co jakiś czas pojawiają się tematy jak najlepiej ładować pakiety na lotnisku.
Pomysłów jest wiele, nawet jeden kolega z Warszawy zbudował samochód przystosowany do ładowania pakietów.

Okazuje się, że co najmniej dwie duże firmy motoryzacyjne - Kia i Hyundai postanowiły przygotować dla modelarzy RC samochód w którym praktycznie nie zabraknie prądu do ładowania nawet dużych pakietów.

Obejrzyjcie od 4.30

https://youtu.be/RgpUvdiGnk0
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 24 lip 2021, o 17:04

Sklep prężnie działa teraz Piotr dołoży dilerkę samochodów. Szacun :wow2:
Edit: znaczy się poszerzy ofertę ładowarek do pakietów :)
Ostatnio zmieniony 24 lip 2021, o 17:09 przez Adam12, łącznie zmieniany 1 raz.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 lip 2021, o 17:08

A co na to instrukcja xlpower?
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 24 lip 2021, o 17:22

Niestety, asortymentu nie rozszerzę tak bardzo, ale może na próbę kupię. Jakby co, zrobię in-boxa :)



Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 24 lip 2021, o 21:44

Don Mirson pisze:A co na to instrukcja xlpower?

w instrukcji jest napisane ,że przy ładowaniu pakietów należy zachować ostrożność i nie można podchodzić do tej czynności od dupy strony :rotfl:
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15997
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1692 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 26 lip 2021, o 11:15

Oyeeezu... PIOTREK!!!
Masz ostrzeżenie za clickbaita!!!
:nono: :nono: :nono:
Już myślałem, że na serio, na serio jakaś firma samochodowa inna niż Kruku-Motors zdecydowała się wyprodukować samochód dla nas...
... a tu po prostu elektryk.
I naturalna kolej rzeczy: Skoro mamy prąd w samochodzie, DUŻO prądu, to dajmy użytkownikowi możliwość go wykorzystać jak będzie chciał.
Jak zechce przejechać na tym 100km - to niech przejedzie.
Jak zechce sobie ugotować 1000 herbat - niech ugotuje.
Jak zechce pracować na laptopie przez 10000 godzin - niech sobie pracuje.
Jak zechce wykonać kilka lotów śmigłowcem - wolna wola.

:dk: :dk:

Wielkie mi rzeczy...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 26 lip 2021, o 11:26

Obawiam się, że nie jest to takie oczywiste.
Trochę się rozgladam za elektrykiem i do tej pory widziałem gniazdko 230V 200W.

Ponad 3 kW to już naprawdę coś.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 lip 2021, o 11:48

Jakby pogrzebać w bagażniku Priusa to można znaleźć taką magiczną pomarańczową zaślepkę, prowadzącą do krainy miliamperogodzin.

Nie jest to jednak rozwiązanie p'n'p.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15997
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1692 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 26 lip 2021, o 11:51

PiotrS pisze:Obawiam się, że nie jest to takie oczywiste.
Trochę się rozgladam za elektrykiem i do tej pory widziałem gniazdko 230V 200W.

Ponad 3 kW to już naprawdę coś.


No tak no tak, OK... Postęp trwa i o ile dla nas zapotrzebowanie na moc przy samochodzie elektrycznym było oczywistością od samego początku, o tyle producenci musieli do tego dojrzeć.
Nadal jest to zwykła rzecz i nadal było tylko kwestią czasu, że taka opcja się pojawi. Kwestia możliwości przetankowywania prądu z jednej KIji do drugiej to tylko konsekwencja tego samego.

Nadal jest to po prostu samochód elektryczny.
Nie samochód dedykowany dla modelarzy.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 26 lip 2021, o 12:16

Nie, no oczywiście jaja sobie robię, że dedykowany dla modelarzy :)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 26 lip 2021, o 15:15

W sumie to te ustrojstwo ktore wklada w port ladowania jest tym magicznym czyms, a nie samo auto :-)
Pytanie czy takie ustrojstwa beda dzialac z kazdym elektrykiem , bo przeciez kazdy ma taki port do ladowania ?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15997
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1692 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 26 lip 2021, o 15:28

Jazz pisze:W sumie to te ustrojstwo ktore wklada w port ladowania jest tym magicznym czyms, a nie samo auto :-)



No a to magiczne ustrojstwo to nic innego jak odpowiednia przetwornica.

Jazz pisze:Pytanie czy takie ustrojstwa beda dzialac z kazdym elektrykiem , bo przeciez kazdy ma taki port do ladowania ?


Podejrzewam zgadując, że właśnie tu tkwi szkopuł:
standardowo port ładowania jest przystosowany tylko, żeby "brać prąd", ergo pobierać energię.
Ten jest zrobiony tak, że potrafi zarówno brać jak i dawać i albo podłączamy to do źródła prądu, albo wtykamy to cudeńko, znaczy przetwornicę i prąd z aku ciągniemy.

Jakbym sobie robił coś takiego sam, bo bym zrobił tak, że mam w samochodzie wtyczkę, którą podłączam do prądu i ładuję akumulatory, oraz mam gniazdko, do którego mogę podłączyć:
- a - przetwornicę, która z napięcia akumulatorowego zrobi mi 230V AC i będę miał prąd do wszystkiego
- b - po prostu kabelek z napięciem stałym które wykorzystam sobie jak będę chciał, ale tu duża gwiazdka: nie mam pojęcia jakie napięcie ma akumulator w samochodach elektrycznych, czy jest ono w ogóle strawialne dla naszych zastosowań. Dopuszczam możliwość, że jest to jakieś np. 72V albo coś takiego, więc tak czy siak potrzebna jest przetwornica, żeby z tego skorzystać.

Być może odpowiedź na część moich niewiadomych kryje się w filmie, którego nie obejrzałem w całości ;)
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 95 razy

Postautor: Piotr_T » 26 lip 2021, o 19:51

mwx pisze:Jakby pogrzebać w bagażniku Priusa to można znaleźć taką magiczną pomarańczową zaślepkę, prowadzącą do krainy miliamperogodzin.
Nie jest to jednak rozwiązanie p'n'p.

Z "klasycznymi" hybrydami Toyoty jest ten problem, że akumulator 12V w nich jest bardzo mały. Co prawda gdy zostawimy samochód "włączony", to za bilans energetyczny auta dba akumulator trakcyjny wraz ze swoją elektroniką i silnik spalinowy w połączeniu z silnikiem-generatorem MG1 które co jakiś czas doładowują akumulator trakcyjny i pośrednio akumulator 12V. Co prawda ze swojego Aurisa HSD nie szarpałem jakichś grubych kW(h), ale przy poborze rzędu 200 - 300 W nie ma najmniejszego problemu z dłuższym wykorzystywaniem auta jako "hybrydy" baterii akumulatorów i generatora spalinowego ;).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
przmor
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 17-05-2020
Podziękowano: 13 razy

Postautor: przmor » 27 lip 2021, o 13:13

Podobno wydajność prądowa przetwornicy DC-DC w Aurisie HSD to 100A.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15997
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1692 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 27 lip 2021, o 13:28

A jakie tam jest napięcie?
Awatar użytkownika
przmor
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 17-05-2020
Podziękowano: 13 razy

Postautor: przmor » 27 lip 2021, o 17:12

14V
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 95 razy

Postautor: Piotr_T » 27 lip 2021, o 18:04

Tego nie wiem, ale skoro jej zadaniem jest zapewnienie zasilania dla niskonapięciowej części instalacji i ładowanie małego akumulatora AGM, który nie zajmuje się rozruchem silnika (a głównie to determinuje jego wielkość), to ta wartość prądu i dostępne 1,4kW wydają się prawdopodobne. Aku trakcyjny ma +/- 208V.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości

cron