Pingwin na 2 silniki

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 17 sty 2017, o 08:35

Kowal pisze:Artja, a gdbys śmignął dwie, małe turbinki elepstryczne? Możesz się wzorować na samolocie Partenavia z montażem silników. Fakt, faktem jest brzydki, ale koncepcja jak u Ciebie.

Partenavia to IMO całkiem zgrabny samolocik, w proporcjach chyba trochę za krótki na moje potrzeby. Ten K7 od Wojtka funkcjonalnie bardziej pasuje, tylko że wygląda jak autobus z Wąchocka gdzie każdy chce siedzieć obok kierowcy :)
Turbinki zastosuję ale już w innym modelu, ten ma służyć do długich i dalekich lotów
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 17 sty 2017, o 20:50

Artja pisze:Turbinki zastosuję ale już w innym modelu, ten ma służyć do długich i dalekich lotów


Do takich lotów, to raczej samoloty o dużym wydłużeniu, małych oporach. Tak jak hamerykański Predator czy inne, podobne.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 20 sty 2017, o 18:29

Partenavia jest śliczna. Znacznie ładniejsza niż TS.

Wysłane z Yotafona by TT...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 20 sty 2017, o 18:37

Co to TS?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 20 sty 2017, o 18:39

TwinStar by Graupner (de facto TwinStar II bo jest też "jedynka" ale z szarego styropianu a nie EPO)

Wysłane z Yotafona by TT...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 20 sty 2017, o 19:39

Ramotny pisze:TwinStar by Graupner (de facto TwinStar II bo jest też "jedynka" ale z szarego styropianu a nie EPO)

Obecnie by Multiplex.
Rzeczywiście, w Hollywood miałby słabe notowania, ale ujdzie.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 20 sty 2017, o 21:31

omcKrecik pisze:Obecnie by Multiplex.
no tak tak. Mój błąd.



Wysłane z Yotafona by TT...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 20 sty 2017, o 22:11

Latałem na twinstarze, ale by Diamond. Też ch...owy jak bolka trampki.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 sty 2017, o 01:01

Ramotny pisze:
omcKrecik pisze:Obecnie by Multiplex.
no tak tak. Mój błąd.

Wcale nie błąd, to jedna klika była do pewnego czasu. Niewykluczone, że to wymysł konstruktora związanego wówczas z Graupnerem.
Kowal pisze:Latałem na twinstarze, ale by Diamond. Też ch...owy jak bolka trampki.

Masz na myśli Dimonę na dieslach ? Jeśli wierzyć relacjom chłopaków z "Przeglądu Lotniczego" , to faktycznie nie było szału ...
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 21 sty 2017, o 07:46

omcKrecik pisze:Masz na myśli Dimonę na dieslach ? Jeśli wierzyć relacjom chłopaków z "Przeglądu Lotniczego" , to faktycznie nie było szału ...


Tak. Gówno jakich mało, jedyna zaleta to małe spalanie. Podobno nowsze wersje są lepsze, ale nadal wyglądają jak połączenie ku.wy z bocianem.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 sty 2017, o 20:13

Kowal pisze:
omcKrecik pisze:Masz na myśli Dimonę na dieslach ? Jeśli wierzyć relacjom chłopaków z "Przeglądu Lotniczego" , to faktycznie nie było szału ...


Tak. Gówno jakich mało, jedyna zaleta to małe spalanie. Podobno nowsze wersje są lepsze, ale nadal wyglądają jak połączenie ku.wy z bocianem.

A projekt kosztował niemało, bo nowatorski i takie tam...
W dużo kosztowniejszych i donioślejszych projektach z tłumem fachowców też są znane różne kichy.
To My, mający skromniutki budżecik i dostępne różne wątpliwej jakości gadżety do wyboru, zwykle sobie jakoś radzimy, latamy i się cieszymy.
Może nie takie z Nas cieniasy ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 21 sty 2017, o 20:54

Ogólnie samolot jest udaną konstrukcją, ale nie do pracy na nim. Ładnie wygląda jak stoi w hangarze i nie trzeba na nim latać w trudnych warunkach. Polecieć sobie nad morze, na panienki, powiedzieć że ma się samolot, to tak, ale praca na nim jest upierdliwa. Poza tym jest brzydki.....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 21 sty 2017, o 23:21

omcKrecik pisze:W dużo kosztowniejszych i donioślejszych projektach z tłumem fachowców też są znane różne kichy.
PZL M-15 Belfegor? :-)



Wysłane z Yotafona by TT...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 22 sty 2017, o 01:32

Ramotny pisze:
omcKrecik pisze:W dużo kosztowniejszych i donioślejszych projektach z tłumem fachowców też są znane różne kichy.
PZL M-15 Belfegor? :-)

Oo ! Tak, dobry przykład. Ignorowano zdanie uznanych specjalistów, bo jakiś kremlowszczyk w pijanym widzie wymyślił, jak zostać bohaterem Sojuza ratując naród od klęski głodowej rolniczym odrzutowcem. Projekt tyleż szpanerski, co od czapki zupełnie.
Ale jak Towarzysze z góry powiedzieliby, że ma być rakietowy - to byłby :vhappy:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 22 sty 2017, o 08:19

Dużo było nieudanych projektów samolotów i helikopterów. Hamerykanie i ruscy mieli genialne pomysła.....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 1 lut 2017, o 21:20

Krótki test na podłodze, przy okazji wymiotło jakieś kłaki ze wszystkich kątów. No zima jest, zawieje i zamiecie... Została jeszcze tylko drobna kosmetyka na ogonie i lecimy :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1905
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 167 razy

Postautor: mikegsx400 » 1 lut 2017, o 22:40

czy moze przypadkiem oblot w weekend na regulkach? :D
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7363
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 642 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 lut 2017, o 09:31

Kilka uwag z perspektywy nałogowego rozbijacza płatowców:

- to podwozie będzie bardzo chciało się wyłamać przy lądowaniu na trawie i zwiększonej masie - przykręciłbym na nylonowe śrubki, albo nawet jakieś mocne gumy, żeby nie poszło razem z fragmentem kadłuba
- pochyl silniki 3-5 stopni w dół - w poprzedniej konfiguracji ciąg silnika z racji umieszczenia go nad kadłubem zapobiegał zadzieraniu do góry, teraz silniki będą wzmagały ten efekt
- przygotuj się na gorsze właściwości lotne - masa poszła +25%, a na 1/3 długości skrzydeł zamiast stosunkowo laminarnego przepływu generującego siłę nośną będzie turbo-turbulencja, która wygeneruje niewiadomoco - na oblot potrzebujesz więcej miejsca i najlepiej utwardzony pas
- bardzo dokładnie sprawdź sztywność lotek i luzy na popychaczach - lotki będą owiewane powietrzem poruszającym się 3x szybciej niż dotychczas, flatter może je wykończyć.

Na końcówce filmu, od 1:08 lotka wpadła we flatter:
[youtu_be]http://youtu.be/gFltBAGXJ84[/youtu_be]
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 2 lut 2017, o 13:39

@mwx, spostrzeżenie o grożbie flatteru na lotkach - na wagę złota, a raczej modelu i bezpieczeństwa lotów. To prawe skrzydło złożyło się do dołu, chyba nie ma innego wytłumaczenia niż flatter na lotce.
Przeczuwam to samo zagrożenie w moim TS, bo też jest ciężki i ma silne napędy. Rozważam zmianę rachitycznych serw HS 82 MG (stockowe były HS 81) na jakieś cyfrowe Corony na przykład i usztywnienie lotek poprzez laminowanie. Po lotkach z EPP trudno spodziewać się sztywności...
Znasz jakieś praktyczne sposoby zażegnania tego paskudnego zagrożenia, poza już wymienionymi przez Ciebie ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 2 lut 2017, o 13:51

Flatter czyli drgania to tylko sztywność skrzydła albo tłumienie drgań. Prostsze to pierwsze...

EDIT: Przy czym na filmie w/w nie za bardzo widać flatter jako taki (drgania) - raczej po prostu skrzydło "się podwinęło" (temu misiu) co też zresztą oznacza zbyt małą sztywność
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość