!!Korzystając z poniższego tutoriala Robisz to na Swoja Własną odpowiedzialność a ja nie ponoszę odpowiedzialności za straty z tym związane!!
Tutorial krok po kroku zmiany softa dla bez szczotkowego regulatora silników BLC (ESC) z procesorem Silabs na przykładzie regulatora REDOX 60A z zastosowaniem do wielowirnikowców czyli dla uzyskania PWM 400Mhz z wyprowadzeniem złącza programującego.
Potrzebne elementy:
-pacjent czyli ESC w tym przypadku REDOX60A
-programator, użyłem do tego celu Arduino Uno z procesorem atmega328P
-lutownica, cyna, pasta lutownicza(lub kalafonia)
-przewody najlepiej w kolorach: czarny, czerwony, biały oraz wtyk złącza PWM
-pakiet zasilający, w moim przypadku LiPo 3s
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krok 1:Pobieramy oprogramowanie na PC ze strony
http://www.olliw.eu/2012/owsilprog/#firmware a konkretnie
http://www.olliw.eu/uploads/ow-silprog-blhelitool-blhelibox-20131027.zipnastępnie rozpakowujemy paczkę
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krok 2:Podłączamy Arduino Uno do komputera, jeśli to pierwsze podłączenie musimy zainstalować sterowniki dostępne tu
https://www.arduino.cc/en/Main/Software.
Gdy komputer widzi już nasze arduino, przechodzimy do folderu z wcześniej pobranym oprogramowaniem i uruchamiamy program o nazwie
AvrBurnTool_v101ukaże nam się takie okienko
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/1.jpg)
Teraz kolejno ustawiamy opcje wedle numeracji:
1. Select Your project: ISP AVR programmer (general)
2. Select Your AVR programer: Arduino Uno
Set com port settings as needed: //tutaj zaznaczamy port pod ktory podłączone jest Arduino, w moim przypadku to COM6//
Select Your target device: ATmega328p
Select the bootloader/firmware hex file: //po kliknięciu okaże nam się nowe okno z wsadami w hex, wybieramy BLHeliBox_v120_m328p_16MHz_pb3pb4.hex dla ArduinoUno//
W tym momencie nasze okienko powinno wygladać tak:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/2.jpg)
6.klikamy na BurnAll
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/3.jpg)
Jeśli wszystko zrobiliśmy dobrze to zobaczymy takie okienko:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/4.jpg)
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/5.jpg)
Możemy zamknąć to okno oraz program AvrBurnTool_v101, na tym Krok 2 jest zakończony a nasze Arduino pełni funkcje programatora.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krok 3:Bierzemy się za naszego pacjenta, czyli regulator ESC, ściągamy z niego koszulkę delikatnie przecinając, zwracając uwagę na to by nie uszkodzić żadnych elementów i przewodów.
Naszym oczom powinno okazać się coś takiego:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/6.jpg)
Lokalizujemy pady do komunikacji, na zdjęciu zaznaczyłem w kółkach w 3 kolorach, czarnym, czerwonym i białym:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/7.jpg)
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/8.jpg)
Teraz bierzemy do reki przewody i lutownice i ostrożnie lutujemy przewody do padów zgodnie z kolorami, powinno to wyglądać mniej więcej tak:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/9.jpg)
Tutaj już z gotowym wtykiem złącza PWM:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/10.jpg)
Na tym etap 3 zakończony.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krok 4:Podłączamy nasze ESC przez nasz wcześniej przylutowany przewód z wtyczka do arduino zgodnie z kolorami, na zdjęciu poniżej lokalizacja pinów na Arduino UNO
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/11.jpg)
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/12.jpg)
Powinno to wyglądać mniej więcej tak (zamiast czarnego przewodu użyłem brązowego bo nie miałem w kolorze):
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/13.jpg)
Koniec kroku 4.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krok 5:Czas na przeprogramowanie, w tym celu podłączamy Arduino do komputera, jeśli nie jest podłączone, wchodzimy do folderu z wcześniej pobranym oprogramowaniem i odnajdujemy aplikacje o nazwie
BLHeliTool_v122 i uruchamiamy ją.
Ujrzymy takie o to okno:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/14.jpg)
Następnie wchodzimy w zakładkę FlashBlHeli to BESC
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/15.jpg)
Okaże się takie okno:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/16.jpg)
Teraz w polu BESC szukamy naszego regulatora, ponieważ nie znajdziemy tu REDOXA to zaznaczamy Skywalker40A poktóry jest tym samym regulatorem tyle,że nasz wytrzymuje 60A i jest od innego producenta
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/17.jpg)
Kolejne pole wybory Revision, czyli wersja oprogramowania, zaznaczamy najnowsze dostępne czyli 10.4
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/18.jpg)
Teraz kolejne pole wyboru to Mode czyli przeznaczenie regulatora, ponieważ nas interesuje zastosowanie w wielowirnikowcach to wybieramy MULTI
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/19.jpg)
Teraz zaznaczamy w polu Port nasze Arduino, jak wcześniej w moim przypadku to COM6
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/21.jpg)
Ostatnim krokiem jest podłączenie zasilania(pakietu) do ESC a następnie klikamy w programie na opcje Flash
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/20.jpg)
Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem to teraz możemy przejść do zakładki Setup Basic
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/27.jpg)
Sprawdzamy czy nasz Port jest właściwy i klikamy na Read
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/22.jpg)
Jeśli zobaczymy coś takiego
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/23.jpg)
to możemy już zakończyć nasza operacje ponieważ wszystko zakończyło się powodzeniem ale i możemy przejść do zakładki zaznaczonej na powyższym zdjęciu czyli Setup Advanced w której znajdziemy opcje maksymalnego i minimalnego zakresu pracy drążków, oczywiście możemy to zrobić już później z aparatury ale skoro oprogramowanie daje nam taka możliwość to czemu by nie skorzystać
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/24.jpg)
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/25.jpg)
po ustawieniu zadowalających wartości wystarczy kliknąć na przycisk Write, jeśli to robimy to należny jednak pamiętać aby w przypadku quadrocoptera ustawić takie same wartości na wszystkich 4 ESC.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podsumowanie:Silniki po tej operacji pracują płynnie, reakcja na drążek jest o wiele szybsza przyczyn silniki się nie przycinają przy gwałtownej zmianie gazu, soft który wgrywaliśmy już domyślnie ma wyłączony monitor stanu baterii dzięki czemu nie odetnie nam zasilania silników w locie przy rozładowanej baterii. Po konfiguracji wartości drążków i podłączeniu zasilania wszystkie silniki i ESC uruchomiły się jednocześnie do tego stopnia ze zwątpiłem czy wszystkie podłączyłem, ponieważ dźwięk beep beep był jednolity, na dodatkowe wtyczki nadrukowałem naklejki z napisem aby nie pomylić ich z PWM:
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/29.jpg)
zamówiłem nowe koszulki by zastąpić te przecięte i wydrukowałem nowe etykiety
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/30.jpg)
Szczególnie istotnym dla mnie elementem w tym procederze było wyprowadzenie wtyczki dzięki której wszystkie zmiany z parametrami ESC mogę robić z poziomu PC w jasny i czytelny sposób, bez machania drążkami na aparaturze. Przed założeniem koszulek, pod warunkiem, ze wszystko poszło zgodnie z planem, zaleciłbym miejsca lutowania na ESC zalać klejem na gorąco by nie doszło do zwarcia od wibracji lub w razie przypadkowego szarpnięcia przewodami.
![Obrazek](http://morfeo1.republika.pl/DSC_0313.jpg)