Heli - głowice, tarcze (rodzaje, sposób działania, ustawienia)

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 mar 2015, o 19:38

subframe pisze:Miałem te same rozterki. Lepiej już spróbować naprostować stary szpindel niż latać na za krótkim, to nie może być bezpieczne.
Co do głowicy, to szarpnij się na pomarańczową za te 150 zeta (RCF) i będziesz miał lux głowicę DFC za 2-3 dni w domu. Zwróć uwagę też na ceny części zamiennych do niej, które są niskie, a okucia możesz kupić na pojedyńcze sztuki.


:approve:


RCF rcforever?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1770 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 mar 2015, o 22:12

Dobra, zamówiłem pomarańczową DFC. Zobaczymy co z tego będzie :)

Obrazek
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 10 mar 2015, o 22:17

dobrze będzie.
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 9 kwie 2015, o 19:43

Podczas ustawiania kątów zauważyłem, że na obu popychaczach mam luz. Luz jest poprzeczny. Myślałem że za dużo wykręciłem popychacz ale w instrukcji podana długość całkowita wynosi około 66mm a ja mam 67mm. Nie pamiętam czy ten luz był od nowości. Element o który chodzi jest o symbolu H0033-S. W weekend miałem zrobić oblot a teraz mam obawy. Czy możecie sprawdzić jak jest u Was?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 9 kwie 2015, o 20:03

Ten luz jest potrzebny, jesli by go nie było to przy pracy cykliki w momencie ugięcua damperów działały by duże siły poprzeczne.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 9 kwie 2015, o 20:11

No to Krzychu uspokoiłeś mnie. Dzięki :)
...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 9 kwie 2015, o 22:04

Rozumiem że chodzi ci o luz między "blade grip arm" a "main linkage assembly"
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 9 kwie 2015, o 22:19

Dokładnie tak.
Na tym filmiku ktoś pokazał jak to wygląda. U mnie jest tak samo.
http://youtu.be/xtUuWgdMQYM
...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 9 kwie 2015, o 22:30

Tak ma być :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 5 wrz 2015, o 06:09

miruuu pisze:Dobra, zamówiłem pomarańczową DFC. Zobaczymy co z tego będzie :)

Obrazek

Właśnie stoję przed wyborem głowicy DFC do mojej 450 - że tak zapytam - czy sprawuje Ci się OK / nie ma problemu z częściami ?

Konkretnie chciałbym nabyć tą:
http://rcforever.pl/product-pol-1623-45 ... rless.html
+ kilka części na tzw zaś ;)
http://rcforever.pl/product-pol-1626-45 ... hacze.html
http://rcforever.pl/product-pol-1029-45 ... ny-2-.html
http://rcforever.pl/product-pol-2053-45 ... hacza.html
http://rcforever.pl/product-pol-1041-45 ... zarne.html

Czy części które wybrałem będą pasować do tej głowicy ?

Jak wygląda temat łożysk do tej głowicy (gdzie kupić) ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1770 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 5 wrz 2015, o 09:49

Miałem ja krótka chwile ponieważ po kilku(nastu?) pakietach zmieniłem 450tkę na miniaka. Wrażenie robiła solidnej, ale teraz kupiłbym fbla ze względu na serwa...
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 5 wrz 2015, o 11:31

miruuu pisze:Miałem ja krótka chwile ponieważ po kilku(nastu?) pakietach zmieniłem 450tkę na miniaka. Wrażenie robiła solidnej, ale teraz kupiłbym fbla ze względu na serwa...

Dzięki za odpowiedź.
Póki co zostanę jednak przy DFC, bo musiałbym zmieniać tarczę i chyba wał też na dłuższy.
Ale na tę Tarot'ową głowicę pewnie się skuszę, bo kupić cokolwiek do tej Align'owej to jakiś dramat :(
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16017
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1697 razy
Podziękowano: 1006 razy

Postautor: aikus » 25 wrz 2015, o 07:41

@Zborek - touche!!:)

@Kenobi, wlasnie nie.
Helikopter z pretem jak leci do przodu to ma tendencje do powolnego poziomowania i zatrzymywania sie (taki autolevel tylko baaardzo powoli dzialajacy).
Dziala on tym szybciej im szybciej leci helikopter i wynika to z naturalnej tendencji, z fizyki lotu smiglowca. Co jest wazne, to to, ze efekt ten jest lagodny, liniowy, plynny i nie powoduje zadnych nieprzewidywalnych zachowan modelu.
W FBLu tego efektu nie ma.
Za to jesli obnizymy gainy, albo w jakis inny sposob uposledzimy dzialanie FBLa to przy szybkim locie postepowym bedzie sie zdarzalo, ze helik nagle stanie "na sztorc" co po pierwsze samo w sobie jest zaskakujace i nieprzewidziane, po drugie czesto przy slabym napedzie spowoduje zduszenie obrotow i LTE, a to juz moze sie skonczyc roznie (dezorientacja pilota i krecik).

Zeby FBL dzialal jak pret musialby po pierwsze dostawac wiecej informacji odnosnie samego lotu (normalnie FBL nie wie z jaka predkoscia porusza sie smiglowiec - zna tylko skok ogolny i cyklike) i musialby to wszystko jakos bardzo madrze i szybko przetwarzac.

Zgodze sie natomiast co do jednego: wsrod FBLi sa takie ktore lataja mniej i bardziej naturalnie (flybarowo).
Jak do tej pory najsztywniejszym FBLem jakim latalem byl BeastX. Latal w 100% poprawnie, trzymal pozycje, trzymal ogon i tak dalej, ale wlasnei byl maksymalnie sztuczny.
ZYX S2 jest pod tym wzgledem taki sam jak Brain z parametrm agility ustawionym na 90 (domyslnie), czyli wlasnie taki miekki przyjemny naturalny.

Z tym ze co do tego, co do porownania takiego bezposredniego ZYX - Brain to niestety nie mam juz w pamieci swiezych wspomien odnosnie tego jak latal ZYX... Pol roku latania na k-barze skutecnzie wszystko zatarlo.

Natomiast k-bar... Bylby fajny... gdyby nie ten pieprzony ogon...
:dk:
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 wrz 2015, o 13:36

aikus pisze:@Zborek - touche!!:)

@Kenobi, wlasnie nie.
Helikopter z pretem jak leci do przodu to ma tendencje do powolnego poziomowania i zatrzymywania sie (taki autolevel tylko baaardzo powoli dzialajacy).

Dziala on tym szybciej im szybciej leci helikopter i wynika to z naturalnej tendencji, z fizyki lotu smiglowca. Co jest wazne, to to, ze efekt ten jest lagodny, liniowy, plynny i nie powoduje zadnych nieprzewidywalnych zachowan modelu.
W FBLu tego efektu nie ma.
Bzdura !!!! :banana: , jest , polataj sobie 200kmh to zobaczysz jak mocno trzeba dociskać nos w dół.
Jak obniżysz PIDy to będzie się tak działo też na normalnych prędkościach przelotowych. Jest to efekt od łopat, nie tylko od flybra.

aikus pisze:Za to jesli obnizymy gainy, albo w jakis inny sposob uposledzimy dzialanie FBLa to przy szybkim locie postepowym bedzie sie zdarzalo, ze helik nagle stanie "na sztorc" co po pierwsze samo w sobie jest zaskakujace i nieprzewidziane, po drugie czesto przy slabym napedzie spowoduje zduszenie obrotow i LTE, a to juz moze sie skonczyc roznie (dezorientacja pilota i krecik).

Bzdura !!!! :banana: , stawanie na sztorc wynika z ograniczeń wychyłu tarczy, jeśli odpowiednio obniżymy pidy, szczególnie I. Zostawiając P na wysokim poziomie to korekty na odchylanie będą korygowane proporcjonalnie więc do zarywania nie będzie dochodzić.
Za to niskie I będzie powodować że nie będzie trzymania pozycji czyli model będzie się powoli odchylał.

aikus pisze:Zeby FBL dzialal jak pret musialby po pierwsze dostawac wiecej informacji odnosnie samego lotu (normalnie FBL nie wie z jaka predkoscia porusza sie smiglowiec - zna tylko skok ogolny i cyklike) i musialby to wszystko jakos bardzo madrze i szybko przetwarzac.

To są twoje tylko domysły.
To łopaty pod któymi jest ciąg powodują odchylalnie a nie pręt. Po prostu od przodu wpada powietrze wytwarzając od spodu większe ciśnienie *. Czym większa prędkość tym siła odchylania większa więc odchylanie będzie większe zarówno na flybarze jak i na FBLu z odpowiednio obniżonymi PIDami

* Podnoszenie nosa jest wywołane róznicą ciągu łopaty powracjącej i nacierającej podczas poruszania się helikoptera z dużą prędkością oraz precesją żyroskopową
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 15:53 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16017
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1697 razy
Podziękowano: 1006 razy

Postautor: aikus » 25 wrz 2015, o 14:05

Kenobi36 pisze:[...]
To łopaty pod któymi jest ciąg powodują odchylalnie a nie pręt. Po prostu od przodu wpada powietrze wytwarzając od spodu większe ciśnienie. Czym większa prędkość tym siła odchylania większa więc odchylanie będzie większe zarówno na flybarze jak i na FBLu z odpowiednio obniżonymi PIDami



Krzysiek...
Sily aerodynamiczne dzialajace na lopaty wplywaja (mogą wplywac) na plaszczyzne obrotu flybara. Zmieniac ja, ale NIE MOGA zmieniac polozenia serw. Right?
Widzisz roznice?
FBL nie wyczuwa z jaka sila serwo dziala na tarcze i na podstawie sily nie powoduje mniejszego lub wiekszego "odpuszczania", a w precie to sie dzieje - samo, bo tam oddzialywania sa wzajemne - pret dziala na lopaty, a lopaty dzialaja na pret.
W FBLu serwa dzialaja na lopaty a lopaty maja gowno do gadania... mowiac ... obrazowo...

No ale OK - masz racje to sa moje przekonania i wcale nie mam 100% pewnosci, ze sa prawdziwe.
Jakies tam moje doswiadczenia zdaja sie to potwierdzac, ale doswiadczenia innych mowia co innego wiec moze i tak byc ze gadam glupoty...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 wrz 2015, o 14:11

O czym ty piszesz?
A co ma flybar i łopaty do siły serw?
Flybar dodaje swój dodatek do wychylenia serwa. FBL robi to jednym wychyleniem serwa.

W momencie jak się model odchyla w górę to bezwładna płaszczyzna (model zadziera w górę, flybar zostaje z tyłu czyli względem modelu odchyla się w dół) flybara go koryguje, to samo robi FBL tyle że elektronika potrafi robić to lepiej.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2015, o 19:56 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16017
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1697 razy
Podziękowano: 1006 razy

Postautor: aikus » 25 wrz 2015, o 20:13

Kenobi36 pisze:O czym ty piszesz?
[...]



Dobra, jeszcze raz, od poczatku.
Napisze to tak, ze nawet Ty zrozumiesz :rotfl: :swir:


1. III zasada dynamiki Newtona - wzajemnosc oddzialywan.
2. Zalozenie: rozpatrujemy przypadek kiedy smiglowiec leci w locie postepowym, ale pilot nie wprowadza zadnych korekt - nie dotyka drązka.
2a. w helikopterze z pretem - serwa stoja nieruchomo.
2b. w helikopterze z FBLem - serwa wykonują korekty od zyroskopow.

3. Wez do reki helikopter z pretem (nie szkodzi, ze nie masz - wiem ze miales i wierze ze jestes sobie w stanie wyobrazic to co Ci opisze).
Kiedy poruszasz pretem - zmienia sie skok okresowy lopat.
Tak?
A teraz zlap za lopate i zmien jej skok okresowy.
Co sie dzieje z pretem??
Przechyla sie, tak?
Swietnie!!
W locie dzieje sie to samo, choc oczywiscie obracajacy sie pret reaguje inaczej niz ten nieruchomy (na skutek efektu zyroskopowego, ktory stanowi istote dzialania flybara).


4. Wez do reki helikopter z FBLem, podlacz i uzbroj FBLa, tak zeby serwa stanely w neutrum.
Sprobuj zmienic skok okresowy lopaty (tylko nie za mocno bo zaraz cos polamiesz :P:P:P )


Zeby FBL dzialal tak jak pret, serwa musialby byc wyposarzone w tensometry, ktore swoje pomiary przekazywalyby do FBLa a ten wprowadzalby odpowiednie korekty w zaleznosci od nich.
Tego nie bedzie nigdy w stanie zastapic zadna emulacja.
Moze to tylko lepiej lub gorzej udawac.


A teraz juz bez szydery i calkiem powaznie:
Jestem po kolejnych siedmiu pakietach wylatanych Miniakiem na Brainie i stwierdzam jedno: pieprzyc FBLe, pieprzyc prety, pieprzyc sporne i dyskusyjne roznice miedzy nimi!
Ja pierdziele jak to fajnie lata!!!!
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 wrz 2015, o 22:31

Aikus rozśmieszasz mnie. Upraszczasz skomplikowany model.

Jak ruszysz łopatą to flybar się przechyli , owszem :vhappy: ale jak model stoi. :vhappy:
Człowieku, jak flybar się kręci to generuje się żyroskopowa i jest nie do ruszenua przez siłi rzęu kilki kg na 1cm !!!!! I twoje dywagacje teraz biorą w łeb bo to flybar wpływa na łopaty a nie na odwrót !!!!!
Owszem oddziaływanie łopat na pręt jest, ale jest minimalny podbnie jak minimalnie serwa się odchylą pod obciążeniem !!!!!
A jak chcesz się nadal spierać to załóżmy że łopaty mją idealni pokrywający się środek ciężkości ze śrofkiem parcia. Taka łopata wogóle nie oddziaływuje wstecznie.

Poza tym po pierwsze tu nie chodzi o siły i fizykę tylko o to że fbl symuluje flybar. Ideału nie osiągmiesz bo jeden helikopter z flybarem nie bedzie nigdy latał idealnie tak samo jak drugi flybarem i to samo dotyczy fbl.

Po drugie przedstawiłeś jedno zachowanie flybara które jak ja napisałem występuje również w fbl
Przedstaw kolejne zachowanie się flyba które nie występuje w fbl a nie wyjeżdzaj z fizyką czyli planem b skoro plan a się nie powiódł. Każdy z nas lata więc mniej więcej wię jak się różne modele zachowują i trzymajmy się tego.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2015, o 22:56 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16017
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1697 razy
Podziękowano: 1006 razy

Postautor: aikus » 25 wrz 2015, o 22:47

Kenobi36 pisze:Aikus rozśmieszasz mnie. Upraszczasz skomplikowany model.


Tak, zgadza sie i zaznaczylem to. Zaznaczylem tez dokladnie w ktorym miejscu i w jaki sposob upraszczam.


Kenobi36 pisze:Jak ruszysz łopatą to flybar się przechyli , owszem :vhappy: ale jak model stoi. :vhappy:
Człowieku, jak flybar się kręci to generuje się żyroskopowa i jest nie do ruszenua przez siłi rzęu kilki kg na 1cm !!!!!



A gowno prawda!
Plaszczyzna obrotu flybara zmieni sie! Tyle tylko ze nie zgodnie z sila ktora na niego dziala, lecz z przesunieciem 90*.

Z tego samego powodu jesli chcesz pochylic model do przodu, nie zwiekszasz skoku okresowego lopaty nad ogonem, tylko lopaty powracajacej.
Tarcza pochyla sie do przodu, co powoduje zwiekszenie skoku lopaty powracajacej i zmniejszenie skoku lopaty nacierajacej.



Kenobi36 pisze:I twoje dywagacje teraz biorą w łeb bo to flybar wpływa na łopaty a nie na odwrót !!!!!


Masz racje.
Niuton jest glupi.
Ziemia jest plaska.
Kopernik to pedal.
:swir:


Kenobi36 pisze:Owszem oddziaływanie łopat na pręt jest, ale jest minimalny podbnie jak minimalnie serwa się odchylą pod obciążeniem !!!!!


Jasssne! Teraz to Ty mnie rozsmieszasz.
Zwlaszcza cyfrowe serwa z metalowymi orczykami Ci sie odkształcą.
Chyba sam nie wierzysz w to co mowisz.

Kenobi36 pisze:Poza tym tu nie chodzi o siły i fizykę tylko o to że fbl symuluje flybar.


Aha.
Czyli Tobie wolno upraszczac i wtedy nie jest to smieszne tylko smiertelnie powazne.
No spoko.

Kenobi36 pisze:Ideału nie osiągmiesz bo jeden helikopter z flybarem nie bedzie nigdy latał idealnie tak samo jak drugi flybarem i to samo dotyczy fbl.


A tu sie zgadzam.

Dobra, NVM.
Jak juz mowilem sram na to.
Nie jestem w stanie udowodnic Ci swojej racji tak samo jak Ty nie jestes mi w stanie udowodnic swojej.
Z prostej przyczyny - obaj jestesmy za ciency w fizyce, zeby swoje przekonania podeprzec wzorami i obliczeniami.

Pozostanmy wiec kazdy przy swoich przekonaniach.

Najwazniejsze ze modele zajebiscie lataja.

:piwo:
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 wrz 2015, o 23:28

EDIT
Skasowałem bzdury które tu napisałem bo są tak głupie że nawet się nie da ich z edytować.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 15:57 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 4 razy.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości