Jak ładować aku 24v w samochodzie?
: 4 cze 2015, o 21:56
Mam pytanie, którego nie mogłem zakwalifikować do żadnego działu forum więc zdecydowałem się napisać tutaj 
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie wykorzystanie akumulatorów typu marine do tego, żeby stosować je jako źródło szybkiego ładowania LiPo na polu. Nie chodzi tu o aku z samochodu, który jest używany do rozruchu tylko zupełnie osobną instalację na 24v, do której byłyby podpięte 2 aku spięte w szereg, żeby dawać razem 240Ah (2 aku po 240Ah 12V). Jeżeli nie udałoby się z dwoma (nie wiem jakie są max pojemności), to 4 w ukłądzie 2P2S. Na polu ładowanie odbywałoby się kilkoma ładowarkami prądem 4C każdego zestawu LiPo. Byłyby 2 "zestawy" po 3 w każdym czyli w sumie 6 baterii. Latałbym na pierwszych 3, a drugie 3 by się w tym czasie ładowały. I potem zamiana.
W tym układzie z pojemności 240Ah mógłbym rozładowując aku do około 40% zrobić 12 lotów 700-ką. No ale mniejsza o to. Teraz myślę o dwóch metodach ładowania tych aku.
Pierwsza i podstawowa to podpinanie prostownika i ładowanie w ciągu nocy w garażu podziemnym. Druga to doładowywanie alternatorem w ciągu jazdy. W tym drugim przypadku nie wiem jak zabrać się do tematu bo alternator jest na 12V. Mógłbym wymienić alternator ewentualnie na inny (chodzi mi o samochód Land Cruiser HDJ-100, z którego wywaliłbym wszystkie siedzenia oprócz pierwszego rzędu). Czy są alternatory, które mają 2 wyjścia napięciowe? Tzn. żebym mógł taki jeden, o większej mocy zastosować do podstawowej instalacji elektrycznej w aucie ale też i do ładowania aku pod lipo?
Rozpinanie aku i ładowanie ich oddzielnie nie wchodzi w grę bo za dużo z tym byłoby logistyki. Chciałbym mieć je zawsze spięte w szereg.

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie wykorzystanie akumulatorów typu marine do tego, żeby stosować je jako źródło szybkiego ładowania LiPo na polu. Nie chodzi tu o aku z samochodu, który jest używany do rozruchu tylko zupełnie osobną instalację na 24v, do której byłyby podpięte 2 aku spięte w szereg, żeby dawać razem 240Ah (2 aku po 240Ah 12V). Jeżeli nie udałoby się z dwoma (nie wiem jakie są max pojemności), to 4 w ukłądzie 2P2S. Na polu ładowanie odbywałoby się kilkoma ładowarkami prądem 4C każdego zestawu LiPo. Byłyby 2 "zestawy" po 3 w każdym czyli w sumie 6 baterii. Latałbym na pierwszych 3, a drugie 3 by się w tym czasie ładowały. I potem zamiana.
W tym układzie z pojemności 240Ah mógłbym rozładowując aku do około 40% zrobić 12 lotów 700-ką. No ale mniejsza o to. Teraz myślę o dwóch metodach ładowania tych aku.
Pierwsza i podstawowa to podpinanie prostownika i ładowanie w ciągu nocy w garażu podziemnym. Druga to doładowywanie alternatorem w ciągu jazdy. W tym drugim przypadku nie wiem jak zabrać się do tematu bo alternator jest na 12V. Mógłbym wymienić alternator ewentualnie na inny (chodzi mi o samochód Land Cruiser HDJ-100, z którego wywaliłbym wszystkie siedzenia oprócz pierwszego rzędu). Czy są alternatory, które mają 2 wyjścia napięciowe? Tzn. żebym mógł taki jeden, o większej mocy zastosować do podstawowej instalacji elektrycznej w aucie ale też i do ładowania aku pod lipo?
Rozpinanie aku i ładowanie ich oddzielnie nie wchodzi w grę bo za dużo z tym byłoby logistyki. Chciałbym mieć je zawsze spięte w szereg.