Thunder Tiger - Raptor 30, Raptor 50

Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 12 maja 2015, o 20:13

Panowie mam pytanie jakie lepsze będą łopaty drewniane czy węglowe? i jak z kwestią wyważenia? Jak to w miarę dobrze przeprowadzić

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 maja 2015, o 20:31

albo szkło albo węgiel ale nie drewno- lepiej węgiel ale pytanie jak z budżetem?
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 12 maja 2015, o 20:47

proponują mi w modelarni pl jakieś laminatowe łopaty za 180 zł. Dlaczego nie drewniane ? właśnie takie posiadam heheh
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16305
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1778 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 12 maja 2015, o 22:10

Abstrachujac od faktu, ze ja osobiscie jaoks w ogole nie wyobrazam sobie drewna w klasie wiekszej niz 450... to ...
1. drewno jest tanie
2. drewno w razie kreta rozsypuje sie w drzazgi i chroni reszte helika
tyle zalet. Reszta - same wady. Kiepskie torowanie, kiepska stabilnosc, kiepski profil... raczej nie nadaja sie do jakiegokolowiek 3D... no i obroty... Nie wiem jak w klasie 600, ale lopaty drewniane do 450tki mialy obroty maksymalne 2400rpm, gdzie wszelkie FBLe zaczynaja sensownie pracowac od 2800...
Lopaty drewniane to tak naprawde troceh chyba miniona epoka.

A co do cen: Ja po ostatnim krecie zamowilem sobie do Raptora te lopaty:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=37244

Jeszcze na nich nie latalem, ale jesli zastanawiasz sie pomiedzy drewnem a czymkolwiek innym to te lopaty mozesz brac w ciemno i bedziesz zadowolony.

Ale... jesli lopaty drewniane juz masz - to zaloz! Na probne zawisy na penwo wystarczy... a w koncu kiedys Raptory z takimi przychodzily i kurde lataly... no tak?
Tylko sprawdz czy nie sa zwichrowane od wilgoci... wywazenie i tak dalej...
No drewno to sa lopaty specjalnej troski - poprostu.
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 12 maja 2015, o 23:03

Do nauki drewniane będą w sam raz. Uszkodzić mniej szkoda i ochronią resztę modelu w razie czego. Ja na drewniakach robiłem w miarę spokojne loty postępowe- ósemki i chyba nawet pętle i beczki też. W instrukcji jest chyba napisane do jakich prędkości obrotowej dają radę. Chyba do 1700 obr/min. więc niezbyt wiele. Mam je zresztą do tej pory, ale oczywiście leżą w pudełku. Potem jakieś szklane, choć o tych z HK lepiej poczytaj opinie, bo z ich jakością bywa różnie. Dobre są też łopaty RJX i w sumie niedrogie. Potem to już tylko droższe, np SAB, CY Radix. Ale te raczej w późniejszym okresie, bo ich możliwości od razu nie wykorzystasz, a rozwalić szkoda. Udanego oblotu, Raptor jest dość łatwy do ogarnięcia, jeśli ćwiczyłeś na symulatorze.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 13 maja 2015, o 03:08

Będzie też bardziej stabilny na drewniakach. Mój też o ile dobrze pamiętam zaczynał ma drewniakach, później kupiłem SABy.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 13 maja 2015, o 21:16

Panowie jak byście mieli kupić łopaty do raptora 30 do normalnego latania które byście mi mogli zaproponować?

http://rcforever.pl/pol_m_Lopaty-i-lopatki-173.html

pozdrawiam
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 maja 2015, o 22:37

żadne, tam o ile pamiętam jest dosyć drogo. Pogadaj z Kenobi36 na ten temat a jak nie ma szklanych to chyba są w HK EU.
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 14 maja 2015, o 18:30

zamówiłem sobie dziś łopaty tego typu
http://rcmaniak.pl/pl/p/RJX-Lopaty-550m ... asa-A/1992
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 14 maja 2015, o 18:42

Ładne i wspierasz naszych. Czyli ok.

TAKA SYTUACJA. W moim R50 nie robily łopaty Aligna. Probowałem 3 lub 4 komplety ( dzięki uprzejmości Roberta ze SH, wtedy jeszcze na Kabatach). Żadnych nie dało się wytorować. Czemu, to nie wiem. Łopaty były dobre, bo w innych helikach chodziły bez problemu. Spędziłem dwa dni na polu. SABy były bezproblemowe. Wtedy kupiłem je od Saszy.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 14 maja 2015, o 18:48

zawsze trzeba wspierać swoich:)
ale co w porządku będą ok?
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16305
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1778 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 14 maja 2015, o 19:54

@Leszekm35 - RJX?? Gwarantuje wlasna glowa, ze beda OK :thumb:

@Kowal, te łopaty z ktorych jedna wlasnie rozwalilem tydzien temu w krecie to byly Aligny.
Aligny jak to Aligny - szalu nie bylo, glosne (a wiec nieefektywne, ale ten dzwiek mi sie podobal), ale z torowaniem nie mialem zadnych problemow.
Moze dlatego, ze te lopaty tez byly po przejsciach:D:D Kupilem je z Krowka (pozniej do Krowki dokupilem loapty RJX, a Aligny poszly do Raptora) i byly to te same lopaty, ktore kiedys na Palacowej przykosily ktores drzewo tak ze na gorze bylo plaskie. :grin2:
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 14 maja 2015, o 22:19

Te łopaty powinny się dobrze spisywać. Co prawda to wersja FBL, ale powinna dać radę. Zastanawia mnie tylko jedno. Czemu wybrałeś łopaty 550mm. Takie montowano w Raptorach 30 z mniejszym silnikiem. Latać będzie, tylko czy nie będzie overspeeda z większym i mocniejszym silnikiem?
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16305
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1778 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 14 maja 2015, o 22:35

Przez caly wątek leszek tylko raz przemycil polslowkiem informacje, ze jego Raptor to Raptor 30 ;)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 15 maja 2015, o 04:26

Aikus, nie wiem na czym wtedy polegał problem u mnie. Na nowych kompletach ze sklepu nie chciał latać, w sensie się wytorować. Na pożyczonych od kumpli i póżniej zakupionych SABach nie było tego problemu. Nie odkryłem przyczyny. Może coś źle ustawiałem - raz go podniosłem z jedną łopatą założoną odwrotnie...... :-p. Dziwnie się zachowywał....:-D. A najlesze jest to, ze po zatrzymaniu wirnika zajęło mi kilka minut ogarnięcie, że lopaty są źle założone. Tak samo miałem z łopatkami ogonowymi w T500....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16305
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1778 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 15 maja 2015, o 06:47

No co poradzisz - czasem tak bywa...
Teraz juz na pewno tej zagadki nie rozwiazemy:D
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 15 maja 2015, o 06:54

Witam
no wybrałem 550 bo takie są w oryginale. Nie mam jeszcze doświadczenia żeby kombinować za bardzo hehe:) Chociaż zaczynam sobie pozwalać na więcej swoim DTS450 3D . A raptor czeka sobie myślę, że w sobotę jak czas pozwoli będę próbował go po raz pierwszy u siebie uruchomić zobaczymy . Nawet nie wiem jak silnik będzie pracował. No i zobaczę czy w ogóle mam go w miarę dobrze ustawionego heheh do prób. Jeszcze muszę jakoś sprawdzić wyważenie łopat tych które w nim są te drewniane. Powiedzcie mi co jest najważniejsze jeśli chodzi o wyważenie? Czy tylko waga ogólna łopat czy muszę robić coś więcej?

pozdrawiam
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 maja 2015, o 07:08

Procedura wyważania i torowania łopat nie różni się niczym od tej którą przechodziłeś w 450'.
Jeśli zamierzasz latać na drewniakach, obejrzyj je dokładnie, bardzo bardzo dokładnie w miejscu okucia. Jak się domyślam są to dość wiekowe egzemplarze, nie wiadomo w jakich warunkach przechowywane. Mnie trafiły się łopaty (ukłony Kowal ;)) z których jedna była tak wysuszona, że drewno rozeszło się tuż za tuleją w którą wchodzi śruba mocowania łopat.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 15 maja 2015, o 07:25

No właśnie sęk w tym, że nie przechodziłem w tym DTS wygląda , że są dobrze wyważone helikopter zachowuje się dobrze nie ma drgań . Więc wyważanie dopiero przede mną i nie wiem do końca jak to zrobić w tym raptorze:)
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16305
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1778 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 15 maja 2015, o 08:10

Tu masz procedure wzorcowa jak wywazac lopaty wzgledem osi obrotu:

http://www.epheli.pl/index.php?name=New ... le&sid=244

Punkt z ustaleniem srodka ciezkosci w tym samym miejscu dla obu lopat jest dyskusyjny, ale praktyka pokazuje ze lepiej go wykonac, (osobiscie troceh nie rozumiem dlaczego).


Jest jeszcze cos takiego jak wywazanie promieniowe (ja to tak nazywam - nie wiem czy slusznie). Chodzi o to, ze lopata powieszona luzno na srubie w okuciu, wisi PRAWIE pionowo w dol... i kluczem jest wlasnie to prawie. Obok lopaty rownolegle do krawedzi natarcia trzeba powiesic pion.
Jesli koncowka lopaty wypredza pion to mamy do czynienia z lopata wyprzedzajaca (najczestrze).
Jesli krawedz natarcia jest idealnie rownolegla do pionu - neutralna.
Jesli koncowka krawedzi natarcia jest z tylu - lopata jest... ten no jak to powiedziec...
... Nie wazne, nie spotkalem jeszcze takiej lopaty.

Tak czy siak na to wywazenie w praktyce nie wiele mozna poradzic... Czytalem rozne teorie na temat tego jakie powinny byc lopaty do FBLa, jakie do preta... do praktyki wszystko to ma sie nijak... Praktyka jest taka ze kazda lopata jest mniej lub bardziej wyprzedzajaca i cokolwiek by z tym nie probowal zrobic w warunkach domowych to tylko popieprzy a nie polepszy.
ERGO - nie ma co zawracac sobie tym glowy.

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość