O tego helika Ci chodzi ? Boczny dryf helika w lewo to normalne zjawisko . Kiedyś też poruszałem ten problem na forum. Działo się tak w V911 i dzieje się w 450-tce ( HK 450 GT CCPM ).
Nie ma tego problemu np. w Lamie.
Wirnik główny obraca się w prawo .Siła przeciwna próbuje obrócić helika w drugą (lewą ) stronę .Przeciwdziała temu wirnik ogonowy ,odpychając ogon w lewo . Dziób helika chce się obrócić w lewo , a co za tym idzie ogon w prawo ( patrząc od tyłu helika).
Gdzie wał główny działa siła przeciwna do obrotu wirnika głównego . Gdyby nie wirnik ogonowy helik by się obracał w lewo wokół właśnie osi wału . Z jednej strony działa siła przeciwna , próbująca obrócic helika w lewo .
Z drugiej strony wirnik ogonowy też odpycha ogon w lewo . Stąd siły te spychają całego helika bokiem w lewo . Jeżeli bardzo Ci to przeszkadza można temu zaradzić poprzez odchylenie tarczy w prawo . Oczywiście nie mówimy wtedy o lataniu 3D.
Coś takiego zrobiłem w V911 . W 450-tce mam ustawioną tarczę idealnie w poziomie.