Strona 1 z 1

GPX - 030A

: 7 lis 2013, o 00:06
autor: tom74
Zwracam się do doświadczonych użytkowników, dla których programowanie regulatora z pilota to pestka. Mam od wczoraj w domu regulator z silnikiem, który znajomy postanowił zamontować w swoim mjx-e F645. Wiedział, ze od dłuższego czasu mam w swojej zabawce beszczotkę i postanowił również wymienić napęd.
Nigdy wcześniej nie miałem okazji ustawiać regulatora z pilota. I tu pojawia się problem. Poniżej dane regulatora i silnika:
http://www.gimmik.pl/regulator-gpx-o30a-p-8299.html
http://www.gimmik.pl/silnik-bezszczotko ... -2659.html
Procedura programowania jest niemal identyczna jak w tym temacie: viewtopic.php?f=44&t=190
Po kolei: włączam pilota z gałką gazu na 100%, a następnie podaję zasilanie na regulator. Po 2 sekundach słychać 2 krótkie bip, a po 5 kolejnych melodyjkę. Po kolejnej sekundzie jeszcze jedno krótkie bip i koniec. Zejście gałką w dół powoduje, ze radio nawiązuje kontakt z odbiornikiem i serwa oraz silnik dostają zasilanie (są w gotowości).
Prawdopodobnie z braku doświadczenia w takich zabawach robię coś nieprawidłowo.
Poniżej link do skanów instrukcji regulatora, która była dołączona.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zaznaczam, że zestaw nie wylatał nawet 1 sekundy, został zakupiony przez kolegę tuż przed 1 listopada, więc jakiekolwiek uszkodzenie wynikłe z kretów i innych przygód odpadają.
Bardzo proszę o poradę.

Re: Regulator GPX 030A+silnik E-Sky

: 7 lis 2013, o 09:14
autor: lethe
Te skany niewiele dają bo nie da się powiększyć bez rejestracji a w takiej formie jak są niewiele widać. Jeśli możesz to wrzuć gdzie indziej.
tom74 pisze:Po kolei: włączam pilota z gałką gazu na 100%, a następnie podaję zasilanie na regulator. Po 2 sekundach słychać 2 krótkie bip, a po 5 kolejnych melodyjkę. Po kolejnej sekundzie jeszcze jedno krótkie bip i koniec.

A jak nie ruszasz drążkiem to nie przechodzi między pozycjami na tej liście?
* bip - Hamulec
* bip bip - Timing mode
* bip bip bip - Start mode
* bip bip bip bip - Cutoff mode
* biiip - Throttle curve
* biiip bip - Li-xx Cells
* biiip bip bip - Cutoff voltage
* biiip bip bip bip - Motor rotation
* biiip biiip biiip - wyjście

Wg tych opisów wygląda jakbyś wchodził do trybu programowania ale go opuszczał z jakiegoś powodu przed wprowadzeniem ustawień.

Re: Regulator GPX 030A+silnik E-Sky

: 7 lis 2013, o 12:55
autor: tom74
Sprawdziłem, że dźwięki jakie słychać są identyczne z włączonym pilotem i bez pilota-czyli nie wszedłem w tryb programowania. Kolega podsunął mi taki pomysł na wejście w tryb programowania:
Najpierw odłącz zasilanie regulatora jednym kablem najlepiej + czerwony
podłącz sygnał sterowania do odbiornika pod throw
włącz nadajnik
włącz odbiornik (tylko odbiornik ważne aby w tym momencie regulator był odłączony od zasilania)
połącz nadajnik z odbiornikiem normalnie (drążek throw gorą dol, prawy drążek w prawo lewo)

teraz w zależności od regulatora ale na ogol jest podobnie czyli drążek throw w gore i w tym momencie podłącz regulator do zasilania i postępuj według instrukcji programowania regulatora na ogol po sygnale bip trzeba znowu zjechać drążkiem na dol i poczekać na kolejne beep i mamy tryb programowania


Wieczorem sprawdzę, czy zadziałało i dam znać. Jak nie pomoże, to skany instrukcji wrzucę w inne miejsce żeby były widoczne.

Re: Regulator GPX 030A+silnik E-Sky

: 10 lis 2013, o 17:30
autor: tom74
Potwierdzam, że sposób programowania podany przez morfeo2000 dzała.

Re: Regulator GPX 030A+silnik E-Sky

: 10 lis 2013, o 21:58
autor: Gmeracz
Trochę nieściśle ci kolega powiedział.
W każdym ESC wchodzimy do trybu programowania ustawiając gaz na maks. przed włączeniem zasilania. W tym momencie ESC kalibruje sobie maksymalny zakres gazu danej aparatury. Po melodyjce ESC czeka na powrót drążka gazu do minimum, w tym momencie kończy kalibrację (bo ma już odczytany pełny zakres wychyleń maks-min.) i po kolejnym sygnale przechodzi w tryb programowania.
Piszcząc kody podaje w której grupie opcji aktualnie jest, ruszając drążkiem na maks. zmieniamy podaną opcję. I tu w niektórych ESC to się może trochę różnić.
Dlatego też po normalnym włączeniu niektóre ESC piszczą tylko kody ustawień, a inne ilość cel w pakiecie.

Dlatego do podania dokłądnej instrukcji jest potrzebna ew. dobra kopia tego papieru. No chyba że już to zrobiłeś sam.

Re: Regulator GPX 030A+silnik E-Sky

: 15 lis 2013, o 00:10
autor: Don Mirson
Gmeracz pisze:Dlatego do podania dokłądnej instrukcji jest potrzebna ew. dobra kopia tego papieru. No chyba że już to zrobiłeś sam.

Ciężko doczytać cokolwiek ze skanów, ale ostatnio miałem przed oczami manuala do Turnigy Plush, który wizualnie wyglądał tak samo. O ile się nie mylę, to ten.