Strona 4 z 5

Re: Micro/mini serwa do spalinowego helika

: 13 lis 2017, o 20:37
autor: Artja
Używałem w 600N serwa KST215 (bo akurat takie miałem luzem) do obracania pantilta zamontowanego z Mobiusem. To nie był gimbal, jedyne zadanie tego serwa to był obrót kamery o 90st tak żeby obiektyw patrzył pionowo w dół. Całość wisiała pod bakiem na płytce z dumperami, serwo wytrzymało bez problemu kilkanaście lotów. Można przecież serwo gazu zamontować choćby na podkładkach z wężyka paliwowego i zastąpić tym brak tulejek amortyzujących. Jeśli już to brałbym właśnie serwo w metalowej obudowie, bałbym się montować w spalinie plastikowe serwo które ma tylko jedno ucho na stronę

Re: RE: Re: Micro/mini serwa do spalinowego helika

: 13 lis 2017, o 21:39
autor: wojtekr
Artja pisze:Używałem w 600N serwa KST215 (bo akurat takie miałem luzem) do obracania pantilta zamontowanego z Mobiusem. To nie był gimbal, jedyne zadanie tego serwa to był obrót kamery o 90st tak żeby obiektyw patrzył pionowo w dół. Całość wisiała pod bakiem na płytce z dumperami, serwo wytrzymało bez problemu kilkanaście lotów. Można przecież serwo gazu zamontować choćby na podkładkach z wężyka paliwowego i zastąpić tym brak tulejek amortyzujących. Jeśli już to brałbym właśnie serwo w metalowej obudowie, bałbym się montować w spalinie plastikowe serwo które ma tylko jedno ucho na stronę
Jak chcesz zaoszczędzić 30g to zatankuj mniej :)

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Micro/mini serwa do spalinowego helika

: 13 lis 2017, o 22:19
autor: Artja
No też mi się tak widzi, że szukanie oszczędności na pojedynczym serwie jest takie sobie. Mniej tankować, albo dać silnik 56-60' i wincyj oktanów :)

Re: Micro/mini serwa do spalinowego helika

: 14 lis 2017, o 00:42
autor: mwx
Kst215 jest ciężkim klocem, to już lepiej HS82/85. Poza tym podobno słabo znosi wibracje.

W moim małym móżdżku to tak się jakoś układa, że tworzywowa obudowa i tworzywowe zębatki działają akurat na +, bo tłumią wibracje, ale może coś sobie za dużo wyobrażam. Akurat serwa od gazu i mieszanki dostają największy wibracyjny wpierdziel bo są bezpośrednio połączone z motorkiem - widac to po tempie wycierania się snapów na przepustnicy. Izolacja od wibracji na ramie to jedno, ale IMO izolacja plajstikiem orczyka i zębatki to drugie.

(Ech... te oktany to pewno tylko taka podpucha i oczywiście wiesz że większa liczba oktanowa nie oznacza wyższej wartości opałowej, tylko tak się zaczepiasz...)

Re: Micro/mini serwa do spalinowego helika

: 14 lis 2017, o 12:17
autor: Artja
Plastik jest jak najbardziej OK, podpisuję się pod tym wszystkimi kończynami. Moje obiekcje dotyczą wyłącznie mocowania na jedną śrubkę pojedynczego ucha małych serw, ale to się da obejść np koszyczkiem na serwo.
"Oktany" to taka daleko idąca przenośnia. Jak mocy brakuje, to może trzeba zwiększyć obroty, a wtedy lepiej mieć w paliwie więcej nitrometanu żeby skuteczniej chłodzić silnik

Re: Micro/mini serwa do spalinowego helika

: 14 lis 2017, o 12:48
autor: mwx
Eee tam. Cały helik wisi na jednej śrubce i jest OK. XD

Zamówiłem alignowe mocowania do tych małych serw, jak dotrą z Litwy to zobaczymy co kryje się pod pseudonimem 18g i wrócę do tematu wyboru.

Zmiana serw w spalinie

: 19 lis 2017, o 15:49
autor: oki188
Witajcie.
Zamierzałem wymienić serwa w spalinie 50 z zestawowych na Aligna DS610. Z kolei na HK zauważyłem serwa RotorStar RS-610MGC-HV
https://hobbyking.com/en_us/rotorstar-r ... c-59g.html
Może ktoś lata na takich serwach i powie jak się sprawują bo cena jest atrakcyjna.

Re: Zmiana serw w spalinie

: 19 lis 2017, o 17:25
autor: wojtekr
Do nie FBL'a na pewno bedą parametrami ok a czy jakościowo to niekt tego nie wie. Natomiast do FBL'a są nie najszybsze, pewnie też nie najlepsze ale nie wykluczam, że będą działały.

Aligny są niezłe jak trafisz dobre egzemplarze- u mnie jedno wykichało się w locie a model wkichał się w ziemię.

KST nie używaj

Re: Zmiana serw w spalinie

: 19 lis 2017, o 18:02
autor: Kosmo
Nie znam tych serw, natomiast u siebie w nitro mam Aligny DS 610 na cyklice. Mam je w tym heliku od lutego 2012r. Kupiłem używane, mało używane. Do dzisiaj służą dobrze i nigdy nie sprawiały kłopotów. A latam cały rok oczywiście.
Na ogonie też jest DS650, a na gazie mam DS620, serwo które kupiłem w 2009 roku. Latało w kilku innych modelach na ogonie, a teraz siedzi na gazie w nitro i nadal sprawuje się bardzo dobrze.
Moim zdaniem, za tą cenę są to bardzo dobrze serwa. Posłużą kilka lat na pewno. Warte inwestycji.

Ps. Dawno cię 'nie widziałem' oki188 . Fajnie, że nadal latasz i to jeszcze spaliną :) :thumb:

Re: Zmiana serw w spalinie

: 19 lis 2017, o 21:02
autor: wojtekr
Też sądzę, że miałem pecha bo opinie o tych serwach są dobre.

Re: Zmiana serw w spalinie

: 20 lis 2017, o 09:53
autor: mwx
oki188 pisze:Witajcie.
Zamierzałem wymienić serwa w spalinie 50 z zestawowych na Aligna DS610. Z kolei na HK zauważyłem serwa RotorStar RS-610MGC-HV
https://hobbyking.com/en_us/rotorstar-r ... c-59g.html
Może ktoś lata na takich serwach i powie jak się sprawują bo cena jest atrakcyjna.


Jeśli mowa o Raptorze, to na skok ogólny poszukałbym czegoś z większym momentem. Te wszystkie kulki stawiają ogromne opory, serwo na pitchu musi być potężne, żeby Rapciu latał żwawo.

W swoim Titanie miałem HS-5945MG i to wciąż było trochę mało żeby zrobić jakąś pompkę.

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 13:27
autor: wojtekr
14-15kg to za mało? Latałem Trexem 600 na serwach 6kg

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 13:37
autor: mwx
1. DS610 mają około 10kg na cm.
2. Trex 600 to zupełnie co innego, przypomnij sobie jak porąbana jest mechanika w Raptorze i ile oporów na kulkach musi pokonać biedne serwo na skoku. Tak na prawdę powinno mieć pewno pod 20kg żeby to dobrze działało.

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 14:42
autor: wojtekr
Wiem, że 600 to co innego ale jak musi mieć 20kg to do dupy- no cóż tak kiedyś tak konstruowali, W Kasamie tez jest dużo różnych mikserów i snapów a DS610 wystarczało

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 15:26
autor: mwx
Nie mówię, że koniecznie musi być 20kg, ale powinno być zdecydowanie ponad 10. Chyba że mowa o bardzo niepochopnym wożeniu się po bezwietrznym niebie i zawisach, to wystarczy byle co powyżej 5kg.

Kasama jednak pozbawiona jest tej kuriozalnej huśtawki - Rapciu to relikt epoki przed epoką sprzed poprzedniej epoki, zanim komukolwiek śniło się że nadajniki będą potrafiły zmixować 3 serwa na tarczy.
Dołóż do tego skomplikowanego układu tego ciasne plachajowe snapy, rdzewiejące łożyska/śrubki, zglutowane zaschnięte paliwo na wale i połączeniu snap-kulka ( x22, jeśli dobrze liczę) i masz mechanizm który trudno ruszyć ręką. W praktyce należałoby chyba po każdym locie umyć te wszystkie snapy i kulki jakimś spirytem, żeby to się nie zapiekało, no ale kto chciałby marnować spirytus :dk:

Plus Rapcia jest taki, że można go przerobić na FBL korzystając z 2 zwykłych żyroskopów :)

No i plachajowa rama. Lubie plastikowe ramy.

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 16:12
autor: Artja
DS610 to już chyba wykopalisko mchem porosłe, ale fakt że było niezłe i spokojnie dawało radę w Rapciuchu. 20kg na skoku? No bez jaj, przecież tam wystarczyło przełożyć ramię na dźwigni, Rapciuch miał chyba dwa albo trzy przełożenia na zawiasie, i do tego chyba dwa dodatkowe punkty na kulkę na końcu ramienia. DS610 chodziło mu całkiem żwawo i bez zadyszki w odróżnieniu od ślamazarnej Futaby (jej numerek mogę sprawdzić w archiwach, albo może Kowal będzie pamiętał, była mocna i precyzyjna, ale zauważalnie powolna)

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 19:21
autor: mwx
Jak w Rapciu chciałeś mieć możliwie duży zakres kątów to na nic te dźwignie i dźwigienki się nie przydawały.
Tak czy inaczej serwo musiało zrobić ciężką robotę.
Jeszcze raz napiszę, że 20kg to przeginka, ale 10 to trochę mało, szczególnie zakładając (w domyśle) nienajmłodszy wiek tej maszynki i potencjalnie kupowanych DS610. Dziś po prostu łatwo i tanio można znaleźć coś lepszego/mocniejszego. Na pochyły/przechyły takie 610 wystarczą w zupełności.

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 19:41
autor: oki188
mwx pisze:Przypomnij sobie jak porąbana jest mechanika w Raptorze i ile oporów na kulkach musi pokonać biedne serwo na skoku. Tak na prawdę powinno mieć pewno pod 20kg żeby to dobrze działało.

hehe U mnie na początku (we wcześniejszym rapciu) było HS635HB i dawało radę nawet nieźle :D a miało tylko 4.97 kg-cm. Potem miałem 3x Aligny DS610
Teraz po przerwie w kolejnym Rapciu nie chcę już inwestować nie wiadomo ile stąd pomysł na serwa z HK.
Mają dość dobrą opinię tylko zasilanie będę musiał przerobić z 3S Li-po na 2S Li-po a na serwo gazu i ogon będzie BEC 10A i taki zestaw wystarczy mi w zupełności.

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 21:46
autor: mwx
HS635HB to chyba taki klasyk na początek do Rapcia. Też je miałem, ale starczyły raczej do podstawowego latania. To na skoku jęczało, brzęczało i nie mogło udziergać.

To zabrzmi mało oryginalnie, ale najlepsze co możesz zrobić temu Rapciowi za niewielka kasę to zapodać mu jakiegoś K-bara i glowicę FBL (np od copterx 600 - taniocha).

Re: Wybór serwa - do spaliny .50 lub .90

: 20 lis 2017, o 22:02
autor: wojtekr
Tylko wtedy na pewno nie HS635HB i generalnie serwa nie wolniejsze niż 0.1sec/60deg a lepiej poniżej 0.1