Ramotny pisze:Myślę że to pytanie brzmiałoby tak samo gdyby pod koniec zestawienia lądowały np Outrage czy inne
mysle, ze nie
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
PS. jezeli wezmiemy X5 i Rexa550 i ten slawetny stosunek
![Zaszokowany :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
...ale naprawde niewazne...
Ramotny pisze:Myślę że to pytanie brzmiałoby tak samo gdyby pod koniec zestawienia lądowały np Outrage czy inne
oooooo i widze, ze kolega Blady o tym przepraszam i zagalopowaniu sie co wspominal w swoim poscie to juz nie wspomina... dobre, dobre
jedrus pisze:Ramotny pisze:Myślę że to pytanie brzmiałoby tak samo gdyby pod koniec zestawienia lądowały np Outrage czy inne
mysle, ze nie![]()
PS. jezeli wezmiemy X5 i Rexa550 i ten slawetny stosunekodniesiemy do masy bez pakietow to wyjdzie nam zasadniczo taki sam (bo masa Rexa to 1.970 a Gaui 1.900 jak podaja producenci)
...ale naprawde niewazne...
jedrus pisze:oooooo i widze, ze kolega Blady o tym przepraszam i zagalopowaniu sie co wspominal w swoim poscie to juz nie wspomina... dobre, dobre
Luke Skywalker pisze:E no... Damian, myślę, że nie podają masy gołego modelu bez awioniki a już na 100% nie bez łopat. Nic prostszego, niż zapytać Aligna bezpośrednio. Jeden mail załatwi temat. Jak będę miał chwilkę, to go popełnię.
Zdrówka!
Luke
jedrus pisze:8. Gaui Hurricane 550, 2,1kg, 1110W, relacja moc/masa: 0,53; silnik Gaui 850KV
(...)
Jak widac kolejnosc tym razem troche inna niz w poprzednim stosunkuIn plus wypadly modele Century, ktore sa bardzo lekkie w porownaniu do reszty i ich pozycja w tabeli nie ulegla zmiania. Gaui Hurricane 550 spadl (prawie) na sam dol stawki i to jest zdecydowana zmiana pozycji dla tego parametru w zestawieniu z poprzednim (waga/rotor).
Blade pisze:Tak tylko, że łatwiej jest wymienić silnik niż smigłowiec.![]()
(...)
W tym śmigłowcu [Hurricane 550 - R.] od dawna jest stosowany w stocku silnik 1,5kW 1100kV a ja np. stosowałem Z-Power 1110kV o mocy podobno 1,8kW - piszę celowo "podobno" bo z masą się ciężej dyskutuje niż z mocą silnika.
Ramotny pisze:Blade pisze:Tak tylko, że łatwiej jest wymienić silnik niż smigłowiec.![]()
(...)
W tym śmigłowcu [Hurricane 550 - R.] od dawna jest stosowany w stocku silnik 1,5kW 1100kV a ja np. stosowałem Z-Power 1110kV o mocy podobno 1,8kW - piszę celowo "podobno" bo z masą się ciężej dyskutuje niż z mocą silnika.
Owszem. Dlatego tak dużo jest przeróżnych "custom" konfiguracji zwykle zwiększających moc silnika - bo to najłatwiej. Niemniej zestawienie Jedrusa (skądinąd bardzo trudne właśnie ze względu na dostępność wielu różnych możliwości) pokazuje że można robić porównania uwzględniając inne parametry i otrzymać zaskakujące wyniki...
Blade pisze:No można ale trzeba się naprawdę uwziąć, żeby na H550 latać na tym silniku 1,1kW. Wszyscy latają na stockowym 1500W a wielu też na 1800W więc tak jak ja dobierałem maksymalne średnice w swoim zestawieniu, tak jedrus zrobił dokładnie odwrotnie i szukał najsłabszych silników
Ramotny pisze:chwała mu za to że chciało mu się poszperać i pokazać inne podejście.
Myślę Blady że nie to było jego zamiarem i z pewnością poświęcił kupę czasu zanim zebrał te wszystkie dane - jak chciałem sprawdzić jego wyliczenia to też mi to zajęło sporo czasu. Więc nie szukajmy jakiejś domniemanej teorii że chciał udowodnić coś odwrotnego - jego zestawienie pokazuje po prostu coś innego niż Twoje i ani jedno ani drugie nie jest lepsze czy gorsze - jest inne.Blade pisze:jedrus zrobił dokładnie odwrotnie i szukał najsłabszych silników
Blade pisze:Nigdy nie używałem w Gaui Hurricane silnika o mocy 1100W. Większość ludzi używa stockowego silnika GAUI 1500W i Z-Powera Z30A o mocy prawdopodobnie ok 1800W.
Ramotny pisze:Blade pisze:Nigdy nie używałem w Gaui Hurricane silnika o mocy 1100W. Większość ludzi używa stockowego silnika GAUI 1500W i Z-Powera Z30A o mocy prawdopodobnie ok 1800W.
Ale zdaje się że jest to silnik "stockowy" więc z tego powodu został wzięty do zestawienia. A to że jest natychmiast wymieniany na inny to zupełnie inna sprawa. Wychodząc z takiego założenia to trudno by było zrobić porównanie bo jeden model mógłby mieć 5 albo i więcej wersji silnikowych. Od czegoś trzeba było zacząć...
Blade pisze:Ramotny pisze:Blade pisze:Nigdy nie używałem w Gaui Hurricane silnika o mocy 1100W. Większość ludzi używa stockowego silnika GAUI 1500W i Z-Powera Z30A o mocy prawdopodobnie ok 1800W.
Ale zdaje się że jest to silnik "stockowy" więc z tego powodu został wzięty do zestawienia. A to że jest natychmiast wymieniany na inny to zupełnie inna sprawa. Wychodząc z takiego założenia to trudno by było zrobić porównanie bo jeden model mógłby mieć 5 albo i więcej wersji silnikowych. Od czegoś trzeba było zacząć...
No ale chyba można poprawić skoro już rano się wyjaśniło, że silnik 1500W jest również silnikiem STOCKOWYM silnikiem Huricane 550? Ja dostałem ten silnik w kicie śmigłowca.
Czy koniecznie musimy zaniżać osiągi tego śmigłowca?
Zapraszam na strony producenta - kit jest w kilku wersjach i część z nich ma podane 1500W
http://www.gaui.com.tw/index_en.html
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości