XLPower 700 (Specter)

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 20 wrz 2020, o 17:13

Zobacz jak się zachowuje ogon jak przerzucasz model na plecy.
Chyba w Brainie musisz pogrzebać.

W tak w ogóle, to chyba sobie sprawię takiego Specterka :)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 20 wrz 2020, o 18:06

Hmm, nie rozumiem. Ogon zachowuje się idealnie w locie i przewrocie na plecy, co jest nie tak? Zauważyłeś coś na filmie ?

Tak, polecam Spectra, składa się idealnie, bez żadnych problemów, części wysokiej jakości, wszystko pasuje, żadnych luzów no i piękny jest. Bajka, na temat latania nie mogę jeszcze zbyt wiele powiedzieć ale na tą chwilę jest fantastycznie.

Teraz rozumiem co mówił mwx, rozumiem czemu zastanawia się nad porzuceniu elektryka . Tylko trzy loty takiej maszyny to aż 6 pakietów, które nie są małe i lekkie też nie są (nie wspominając też o budżecie który trzeba na nie zabezpieczyć).
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 20 wrz 2020, o 18:10

Jak przewróciłeś na plecy, to ogon się nie zatrzymał w miejscu, tylko nim zabujało.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 wrz 2020, o 18:20

Oj kusi ten spekter,kusi ...
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 20 wrz 2020, o 18:46

PiotrS pisze:Jak przewróciłeś na plecy, to ogon się nie zatrzymał w miejscu, tylko nim zabujało.


już wiem, mówisz o tym pionowym bujaniu, nawet tego nie zauważyłem. Spróbuję to jutro wyjaśnić. Chociaż teraz mogę powiedzieć że podejrzewam to zaskoczeniem o którym pisałem wyżej. XLPower 550 robi to tak płynnie, łagodnie.
Specter ma duża moc którą czuć, jest agresywny w dobrym sensie, i ten obrót był dla mnie dynamiczny obrotem do którego nie byłem przygotowany i przyzwyczajony i sądzę że porostu moje palce źle kompensowały zatrzymanie. Tyle teorii w następne loty to wyjaśnią.

Don Mirson pisze:Oj kusi ten spekter,kusi ...

Nie daj się kusić, mnie też kusił długo, a wiesz jaka teraz jest ulga? Pozostała tylko radość i przyjemność.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7214
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 wrz 2020, o 06:38

Don Mirson pisze:Oj kusi ten spekter,kusi ...



Mirco, ktoś Ci dolał coś do drynka, albo stara Cię podtruwa...
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2202
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 21 wrz 2020, o 08:14

Artz pisze:Ach czyli jednak muszę przyśpieszyć zakup nowej kolbowej lutownicy i skleić kable sam :)
Na spalnię mogę tylko patrzeć, przyszłość jest tylko w elektrykach :)


Więc tak, tutaj pierwszy drętwy :wow2: lot ale zakończył się :thumb: (wcześniej był tylko zawis).
Tak jak pisałem wcześniej, śmigłowiec bardzo szybko reaguje na zmianę cykliki, zaskoczyło mnie to że z taką łatwością i szybkością rzucił się na plecy, co widać na filmie. Bardzo szybko się wznosi i wygląda tak jakby nie chciał opadać, trzeba go zmusić kątami aby się obniżył. Ale to takie pierwsze odczucia, jest :juppi: :thumb: :dance:
https://www.youtube.com/watch?v=vIp5pxMlauY

Temperatura silnika w normie.
No i muszę wyważyć łopaty.


Piekna maszyna, gratki! :) Na moje oko troche za blisko siebie rozkrecasz wirnik, to 700 :o No i chyba za bardzo majta Ci helikiem przy rozkrecaniu wirnika.

Miru tylko pitoli :D Kto mu bedzie te cegly z prundem do 700 nosil
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 21 wrz 2020, o 10:21

Masz rację, następnym razem będę kilka kroków dalej.
Miota bo albo brakowało taśmy na łopatach, albo zbyt mocno je skręciłem.
Teraz mam taśmę i lekko zluzowałem śruby.
Jako że to pierwszy lot, wiele rzeczy wymaga doszlifowania.
I dziękuję.
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 24 wrz 2020, o 16:04

Tak jak przypuszczałem, pionowe drgania ogona były z mojego niedopasowania gainów w palcach do większego rozmiaru.
A drgania przy rozruchu były efektem zbyt mocno dokręconych łopat.

https://youtu.be/lFNyAJ5Teo8


Drugi lot już bardziej spokojny.

Spójrzcie pod łopatę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2141
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 25 wrz 2020, o 12:50

Motylkowi też się Specter spodobał... Postanowił za darmoszkę polatać :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 26 wrz 2020, o 07:55

Artz pisze:
Teraz rozumiem co mówił mwx, rozumiem czemu zastanawia się nad porzuceniu elektryka . Tylko trzy loty takiej maszyny to aż 6 pakietów, które nie są małe i lekkie też nie są (nie wspominając też o budżecie który trzeba na nie zabezpieczyć).


Rozumiem zachwyt nad spalinami, bo sam kiedyś spalinami latałem (innych nie było )
Koszt eksploatacji elektryka jest jednak sporo niższy niż modelu nitro. Prosta kalkulacja:
Bańka paliwa (5 litrów) to około 150 zł.
Na lot model typu 700 zabiera 600-700 ml paliwa. Więc za 150 zł zrobimy około 8 lotów, co daje prawie 19 zł na lot.

W elektryku koszt 2 pakietów to 1000 zł (a można też spokojnie kupić dobre pakiety za 800). Wystarczą na 200-300 lotów. Czyli jakieś 5 zł na lot + ładowanie (szacuję około 1,5 zł). Daje to najwyżej 6-7 zł na lot.

Nie liczę remontów silnika w spalinie.


Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 26 wrz 2020, o 10:46

Powiedziałbym, że cena za 2 pakiety 5000 6S do 700tki może być sporo niższa niż wspomniane przez Ciebie 800 zł.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 26 wrz 2020, o 10:49

Nie, to nie zachwyt, napisałem ze rozumiem ten "ból" gdy trzeba naładować wiele pakietów, parować je ze sobą, nieść je ze sobą i wracać z pustymi które nie ważą mniej tak jak w przypadku pustej bańki paliwa. Nie mówiłem też o kosztach.
Zachwyt nad spaliną może u mnie się jedynie pojawić gdy czyjaś spalania pojawi się w powietrzu. Bo mimo powyższych "problemów" nigdy nie kupiłbym spaliniaka. A sama świadomość że mam 10KG pełnych pakietów w plecaku może dawać radość, albo 10KG rozładowanych, tak samo (zakładając że śmiglak jest w takiej samej kondycji jak przed pierwszym startem :) :)

Jeśli ktoś chce mieć spalinę, musi zaakceptować większe koszty.

PiotrS pisze:Powiedziałbym, że cena za 2 pakiety 5000 6S do 700tki może być sporo niższa niż wspomniane przez Ciebie 800 zł.

Proszę powiedz gdzie? W tym tygodniu kupiłem takie pakiety przekraczając 1TPLN.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2020, o 13:53 przez Artz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 26 wrz 2020, o 10:52

Bardzo proszę
https://chinahobbyline.com/index.php?ro ... tery_min=6
Mają magazyn w Polsce, więc celnik nie naliczy dodatkowych opłat.
Trzeba tylko wstrzelić się w dostępność.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7214
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 wrz 2020, o 20:04

Są dwa "ale".

Po pierwsze czas lotu spaliną jest 1.5-2x dłuższy.

Po drugie: jeśli 700 to model do latania bardziej "od święta" niż na codzień to należałoby wziąć pod uwagę to że pakiety się starzeją.

Jeśli masz te 4 zestawy 12S i zrobisz w 3 lata 1200 lotów no to rzeczywiście się odpowiednio zamortyzują.

Ja niestety nie mam możliwości latać 7setą tak często więc obie fruwają u mnie typowo "od święta". Akusy do BlackThundera raczej się zestarzeją niż zużyją, a OS w BlackNitro spokojnie może czekać jeść nie wołając.

Mi koszty latania obydwoma wychodzą identycznie, ale przez większą wygodę i przyjemność z latania spaliną dni elektryka we flocie są raczej policzone.

To moje zdanie, 99% z Was śmiało może się ze mną nie zgadzać :)

Ja uważam że warto spróbować każdej z dostępnych opcji, dlatego teraz kusi mnie gasser.

Na turbinę raczej się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 27 wrz 2020, o 03:42

Ja za to świadomie zrezygnowałem ze spaliny wygoda obsługi elektryka i pewność pracy, jest jednak większa.

Ale nie wykluczam, że kiedyś jeszcze spalinę będę miał.

Jeśli chodzi o gassera, to pamiętam że latały fajnie, czas lotu był rzędu 25 min na zbiorniku, mocy wystarczało, tylko drgania były takie, że śruby pękały


Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 27 wrz 2020, o 12:35

mwx, dlaczego 700 tylko od święta? Czego nie potrafi zrobić 700 a mniejsi bracia mogą ? Albo co ci mniejsi robią lepiej?

Wcześniej sądziłem że 700setki są ociężałe, dość powolne. Po dzisiejszym locie :wow2: mogę powiedzieć że to bardzo dostojnie szybkie bestie. Naprawdę można się zaskoczyć i zdziwić gdy śmigłowiec jakby teleportował się w inne miejsce, pomijając lot z punktu do punktu. A to tylko 1950rpm.

W 550 mam 2000rpm, ale aby to uzyskać co Specter, musiałbym podnieść chyba do 2200rpm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7214
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 wrz 2020, o 13:10

700 latają najlepiej, gdy tylko ustawi się je pod siebie.

Ale 700 nie potrafi jeździć zawsze w bagażniku i szybko naładować się "z alternatora" tak jak 380. Dlatego nie nadaje się do latania przed, po czy w trakcie roboty. Zostają dla nich weekendy, ale wtedy konkurują z odkurzaczem czy dzieciakami. Wtedy wychodzi przewaga nitrusa, którego w 5 min wrzucam w bagażnik jak pojawi się "okno" bez całej tej logistyki akumulatorowej. Zamiast czekać 40min na ładowanie to robię 4 pierwsze loty ;)

Jak gówniarzeria podrośnie a kredyt zmaleje to pewnie zmieni mi się perspektywa. Teraz nie ma czasu się wy***ć a co dopiero pieścić sie z LiPolami.
Oby do tego czasu wciąż można było kupić paliwko :piwo:

700 nie latają też w deszczu i huraganie, tak jak 380tka :mrgreen:
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 27 wrz 2020, o 14:36

No, i jeszcze ten klimatyczny dymek w locie, a można też latać i bez dymku na paliwku low smoke, ale powiedz elektrykowi że mu 700'ta coś dymi w locie to się... zaniepokoi... ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 27 wrz 2020, o 15:09

Łatwość ogarnięcia się w 10 minut do wyjścia to niewątpliwa przewaga spaliny.

Wszystko ma swoje wady i zalety. Ważne że można sobie wybrać

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość