MSH Protos 700 (Max)

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 14 maja 2016, o 18:40

Oglądałem dziś tego (byłego już) Jazzowego Protosa.
Przecież ten model nie miał jakoś dużo lotów a pasek napędowy wyglądał jakby był do wymiany. Co dziwne, mimo dość mocnego napięcia nie pasował na zęby koła głównego (wyglądał jakby był rozciągnięty :plask: )

Obawiam się, że przy dłuższej eksploatacji wyjdzie dokładnie ten sam problem co w Protosie 500, czyli szybkie zużycie paska i piniona.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 14 maja 2016, o 18:54

Oba koła - i te główne , i te dla paska napędzającego wirnik ogona mają lekkie bicie - to tez częsta przypadłość mniejszych protosów.
żeby nie bylo że ma same wady - zaletą jest sprawny system wymiany baterii na półkach, podwozie gorilla amortyzujące twarde ladowania, bardzo wygodny sposob zakladania zdejmowania kabinki.
No ale to nie decyduje o trwałości samego modelu i jego zachowaniu w locie ...
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 16 maja 2016, o 06:48

W P500 pasek jest szczególnie narażony na szybkie zużycie przy małych zebatkach na silniku. Przy wiekszych to zjawisko nie występuje tak intensywnie. Może warto stosując zasilanie 6S pomysleć o silniku o kV w okolicach 600.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 maja 2016, o 08:56

Kula pisze:Oglądałem dziś tego (byłego już) Jazzowego Protosa.
Przecież ten model nie miał jakoś dużo lotów a pasek napędowy wyglądał jakby był do wymiany. Co dziwne, mimo dość mocnego napięcia nie pasował na zęby koła głównego (wyglądał jakby był rozciągnięty :plask: )

Obawiam się, że przy dłuższej eksploatacji wyjdzie dokładnie ten sam problem co w Protosie 500, czyli szybkie zużycie paska i piniona.


2s softstart tudzież bailout, model w połowie obrotów a Jazz kąty maksymalne aż cały model jęczał i w górę.
Dlatego pasek wygląda jak wygląda.

Pinion jest stalowy więc nie będzie się szybko wycierał. Pasek napędowy na pewno trzeba będzie zmieniać, to samo dotyczy paska w Goblinie 700 ale w goblinie jeszcze się zużywa koło główne.

Pasek nawet jak jest mocno naciągnięty to z tyłu koła jest luźny, ale to w niczym nie przeszkadza, wystarczająca liczba zębów się zazębia a przy dodaniu momentu obrotowego od strony gdzie jest naciągnięty zazębionych zębów pewnie przybywa.
Poza tym paski się zużywają i tracą zęby zawsze na ataku.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 maja 2016, o 10:20

To prawda, ze zarówno Jazz jak i Marcin latają dynamicznie. A jeżeli chodzi o moc to tam jest spory nadmiar.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 maja 2016, o 11:13

Ale ie chodzi o latanie tylko sposób startowania, sofstart powinien być tak ok 5 sekundowy minumum, w modelu jazza to były to 2 sekundy, dodatkowo jazz obciążał do dużymi kątami zanim się rozkręcał, jak silnik ma niskie obroty to ma poteżny moment obrotowy i może drzeć pasek.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 16 maja 2016, o 13:44

Z tym startowaniem przyznaje racje - po zwroceniu uwagi zastosowalem sie do tego bo rzeczywiscie czasami za szybko podrywalem model.
Ale takich startow bylo raptem ze 3 bo pasek tez wymienilem doslownie kilka lotow wczesniej.
Poczytalem sporo w necie i generalnie na pasek sporo ludzi narzeka.
Fakt ze zjebali w manualu sposob wlasciwego naciagniecia tez sie do tego przyczynia.
Wg mnie to co jest zaleta protos w welkosci 450 - 500 staje sie wada w 700.
Sa miekkie w locie mniej precyzyjne - szczegolnie na wyzszych obrotach.
Stad problemy z ustawieniem gainow w fbl.
Do tego wydaje mi sie ze ratio dla ogona jest za male - nawet przy lopatkach 115 musialem duzo prekompensacji ustawic vs pitch.
Majac porownanie do g700 tak to dla mnie wyglada.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 18 maja 2016, o 15:23

Kenobi36 pisze:... dodatkowo jazz obciążał do dużymi kątami zanim się rozkręcał, jak silnik ma niskie obroty to ma poteżny moment obrotowy i może drzeć pasek.

nie moze drzeć paska prze duze kąty a jedynie przez sposób rozpędzania
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 maja 2016, o 15:35

Jak masz mocny silnik to pociągnie duze kąty bez problemu a pociagnie paskiem, ktory dostaje wtedyż po dupie.
Nie?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 maja 2016, o 15:52

tak i to znacznie bo opór rośne do kwadratu prędkości
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 18 maja 2016, o 16:31

Wiktor pisze:
Kenobi36 pisze:... dodatkowo jazz obciążał do dużymi kątami zanim się rozkręcał, jak silnik ma niskie obroty to ma poteżny moment obrotowy i może drzeć pasek.

nie moze drzeć paska prze duze kąty a jedynie przez sposób rozpędzania

Racja, ale duże kąty dodatkowo zwiększają obciążenie, a jeszcze dodatkowo jak nie model nie stoi tylko się unosi to cała moc wpychana w rozpędzenie wirnika musi zostać skompensowana wirnikiem ogonowym.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 18 maja 2016, o 17:29

dobra blać napisałem że więcej nie będę.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 18 maja 2016, o 17:48

Aktualnie to tylko rozważania na temat co się dzieje podczas rozpędzania a nie czy to że to robisz czy nie, więc się nie przejmuj :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 92 razy

Postautor: Kruku » 5 cze 2016, o 17:31

Dzisiaj na Pałacowej pierwszy kret. Na szczęście nic poważnego się nie stało.
Po tym jak się do modelu nieco przyzwyczaiłem, zacząłem go nieco bardziej cisnąć. Końcówka lotu i w pewnym momencie helik stracił napęd. Spadł mocno na podwozie, które pękło i jest to w zasadzie jedyne uszkodzenie. Na szczęście mam w zanadrzu gorille więc wymienię.

Przyczyną był słaby lut na jednej z wtyczek do ESC, który się stopił i kabel wysunął się z gniazda.

Obrazek
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 5 cze 2016, o 17:52

Dobrze ze nic powaznego sie nie stalo... awionike masz zasilana osobno?
Jesli ten lut poszedl to przejrzalbym i pewnie przelutowal tez pozostałe, jesli lutowane były tak samo...
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 5 cze 2016, o 18:09

Dobrze że nic się poważnego nie stało.
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 5 cze 2016, o 18:26

Co to za wtyczki były?
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 5 cze 2016, o 18:47

Widać ze tylko posmarkane było a przewód nawet nie zabielony.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
tmgofer
Domownik forum...
Posty: 304
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Warszawa/Tarnów/Kraków
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: tmgofer » 5 cze 2016, o 21:26

To może być powód grzania się wtyczek, o którym pisałeś kruku
Pozdrawiam,
Mateusz
(MSH Protos Mini, Sab Goblin 700 Competition)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 6 cze 2016, o 07:31

Zdecydowanie powinieneś przelutować wszystkie wtyczki używając porządnej lutownicy i pasty lub płynu do lutowania. To co widać to kompletnie źle wykonany lut.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości