XL Power 520/550

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 612
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 14 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 15 cze 2021, o 07:51

Tak na wszystkie pytanie z pierwszej linijki.
HW skalibrowałem zakres gazu.
Dziś zresetuję HW i ustawię wg zaleceń wszystko i oby podziałało. Dam znać.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 612
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 14 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 15 cze 2021, o 14:00

HW zresetowany i ustawiony na fix wing. Zakres 1100-1940 w brain. Parametry w zakładce zaawansowane poprawione wg wytycznych.
Efekt poniżej:

PS nachodzi mnie myśl że może pasek za mocno naciągnięty- agile ten sam regulator i ten sam brain i było 2800, z tym że tam wałek bardzo lekko chodzący.
PS2 zmieniałem jeszcze telemetry input na zewnętrzny czujnik i to samo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 612
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 14 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 18 cze 2021, o 09:12

Zagadka rozwikłana. W brainie miałem w idlu 2 wpisane 1950 i telemetrię z HW.
Wpisałem potem idle 2 3000 i zmieniłem na zew. czujnik z portu gov.
Na zębatce 11T wyszło teraz 2550 obrotów co już zakładam, że jest prawidłową liczbą.

Co jest dziwne, liczba wpisana w idle 2 jakoś nie blokowała mi maksymalnych obrotów w Trexie 450L przy ustawianiu.
HW ustawiony na helikopter linear throttle (ext. gov)
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
Galo82
Elita forum...
Posty: 659
Rejestracja: 16-08-2016
Lokalizacja: Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 15 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Galo82 » 18 cze 2021, o 09:25

Niewiem może się nie znam.. i mogę się mylić. Ale przy linear throtle są tak jakby dwa soft starty ten z braina i ten z regla, i funkcja bailout prawdopodobnie nie zadziała poprawnie. Tak mi się wydaje. Nie bierzcie tego za pewnik, ja mam wszystkie regle na fixed wing ustawione i soft starty tylko z braina
2 x XL Power 380 I XL Power 550 I OXY4max I OXY2 SH I
Fr-Sky X-lite Pro
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 612
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 14 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 18 cze 2021, o 11:08

W sumie o tym nie pomyślałem to jednak zmienię.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
Galo82
Elita forum...
Posty: 659
Rejestracja: 16-08-2016
Lokalizacja: Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 15 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Galo82 » 18 cze 2021, o 11:11

LechuW pisze:W sumie o tym nie pomyślałem to jednak zmienię.

Poczekaj aż wypowie się ktoś z większym doświadczeniem :-)
2 x XL Power 380 I XL Power 550 I OXY4max I OXY2 SH I
Fr-Sky X-lite Pro
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7218
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 cze 2021, o 11:37

Bailout ciężko ustawić we współpracy z Brainem, jeśli HW nie jest w trybie "fixed wing".

Rzeczywiście rampy sotstartów mogą się kłócić - trzeba w Brainie ustawić dość wysoko DEADZONE , bo HW zaczyna działać dopiero od jakiegoś-tam poziomu na wejściu.

Generalnie HW nie przyłożyło się do tematu współpracy z FBLowym GOVem. Niby zrobili wyjście RPM (często bardzo zakłócone) ale tryb dedykowany do takiego działania u nich nie istnieje.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15995
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1691 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 18 cze 2021, o 14:17

Trzeba używać GOVa z regla i nie pierdzielić się z wynalazkami!!
Trochę kombinowałem to wiem, ale to jeszcze nic, bo ja to ja.
Ale Psychol tak lata, a tacy ludzie jak on są dla mnie naprawdę mocnym wyznacznikiem słusznego postępowania.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 18 cze 2021, o 14:18

Popieram
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 18 cze 2021, o 21:22

Czy u Was też dzieje się coś takiego z demperami? Obrazek

Check out my website yellowhammer.pl
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Psychol
Elita forum...
Posty: 521
Rejestracja: 28-03-2015
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: Psychol » 18 cze 2021, o 23:31

"Trzeba używać GOVa z regla i nie pierdzielić się z wynalazkami!!
Trochę kombinowałem to wiem, ale to jeszcze nic, bo ja to ja.
Ale Psychol tak lata, a tacy ludzie jak on są dla mnie naprawdę mocnym wyznacznikiem słusznego postępowania." (nie umiem cytatów wstawiać)

I tak i nie. Ja uważam że Gov z HW, YEPa czy YGE których używam we wszystkich moich heli są wystarczająco dobre aby na nich latać i nie rzeźbić niewiadomo czego.

Ale Gov z Braina ma swoje zalety, bo można ustawić Bailout, czego w YEP/YGE nie ma. A jest to przydatna rzecz do robienia takich manewrów jak Delingos zrobił RAWem w Wincentowie lub do Blade Stopów i bardziej skomplikowanych autosów, jak się nie ma ich opanowanych i trzeba się czasem ratować. Fast Soft Start w YEP/YGE to 12 sekund, Bailout 1,5-2. To jedno. Druga sprawa polega na tym ze mająć odczyt RPM, THR Out i inne dane z ESC w Braine 2 można włączyć logi i dowiedzieć się sporo na temat tego co się dzieje z modelem. Nie każdego to interesuje (mnie nie - latam na timer i mam gdzieś telemetrię/logi) ale jako nrzędzie diagnostyczne jest super pomocne. No i mając odczyt RPM w Braine można sprawdzić poziomy wibracji. To jest fajne, bo od razu pokazuje poziom wibracji w konkretnych zakresach częstotliwości. W ESC nie ma też prekompensacji w Govie, a w Brainie jest. Nie wiem na ile to w elektrykach jest potrzebne, ale w spalinach pewnie daje rade.

Co do bycia wyznacznikiem to raczej nie patrzcie na mnie, moje postępowanie raczej nie jest słuszne, raczej zachowawcze. Zawsze używam Gova z ESC na defaultowych gainach, ustawiam najniższe timingi i pwm, mam radio Spektruma i Brainy z satelitkami. Nie umniem za bardzo w elektronikę, a tak jest najprościej i nic nie popsuję. Nie znaczy to że jest to ustawienie dające najlepsze czy najefektywniejsze ustawienie modelu.
Lataj nisko i powoli... tak mi mowili.
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 19 cze 2021, o 04:42

Telemetria jest zupelnie niezalezna od tego czy uzywasz gov z fbl czy tez nie.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 19 cze 2021, o 07:19

W HW bailout jest i działa bardzo dobrze.
Za to z govem z Braina miałem w XL 550 ciągle problemy. Szarpał mi ogonem przy starcie i zużywał więcej prądu.


Wysłane z mojego SM-N981B przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7218
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 cze 2021, o 21:16

Jazz pisze:Telemetria jest zupelnie niezalezna od tego czy uzywasz gov z fbl czy tez nie.


Nie tak do końca - jest pomocna, bo dzięki niej (integracja) można wszystkie ustawienia FBLowego governora przeprowadzać z nadajnika (konkretne obroty na poszczególnych idlach, rampy, czułości, prekompensacją i co kto lubi)

Dyskusja jest z gatunku tych o wyższość świat Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.

Govy w regulatorach dziś nie są tak złe jak kiedyś, da się ich używać i to zrozumiałe że dla wielu jest to prostsze wyjście. Dziś nie ma złego wyjścia, jest to które komuś pasuje bardziej.

Mnie na ten przykład ten odrobinę prostszy setup nie przekonuje, ale pewnie dlatego że chce mi się to ustawić i wiem jak. Patrząc na logi z pracy gova widzę np czy dobór piniona jest prawidłowy.
Szarpanie przy spoolupie to objaw związany ze złym ustawieniem deadzone i/lub rampy.
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 20 cze 2021, o 13:53

Półka na elektronikę do XL Power 520/550

Składa się z dwóch elementów i może schować w środku:
1) Odbiornik (maksymalny rozmiar: 15x25x60mm)
2) Tattu 450mAh 7.4V 75C 2S1P LiPo (używane jako kopia zapasowa w przypadku awarii BEC)
3) moduł Bluetooth HM10.,
4) Castle Creations Arming Lock-Out Harness (pamiętaj jednak, że połączenie kablowe musi być odpowiednio przelutowane, ponieważ oryginalne nie służy do podłączenia LiPo)

Ten element ma za zadanie posprzątać bałagan w elektronice we wnętrzu ramy helikoptera

Projekt 3D do pobrania pod linkiem:
https://www.thingiverse.com/thing:4890170

Ten projekt jest przygotowany dla maszyn LFS / SLA / DLP / SLS / MJF. Możesz go wydrukować na maszynie FDM, ale prawdopodobnie będzie musiał on zostać trochę przeprojektowany.

Do zainstalowania potrzebny jest gwintownik M3 i wywiercenie otworów w ramie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15995
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1691 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 21 cze 2021, o 08:40

Psychol pisze: Ale Gov z Braina ma swoje zalety, bo można ustawić Bailout, czego w YEP/YGE nie ma.


To było dawno i głowy nie tam, ale miałem Bailout w YEPie.
Jest tam jakiś taki niewielki poziom gazu (jak dobrze pamiętam pomiędzy 3 a 5%) gdzie soft start się nie uzbraja, a silnik chodzi na bardzo wolnych obrotach albo nie chodzi w ogóle.
Oficjalnie nie ma Bailoutu, ale ja tego właśnie używałem i Bailout miałem.
I w tamtych czasach, jako, że YEP/YGE/ICE to były najlepsze regle jakie istniały - nie byłem jedyny który tak robił.

Psychol pisze:Co do bycia wyznacznikiem to raczej nie patrzcie na mnie, moje postępowanie raczej nie jest słuszne, raczej zachowawcze.


Cenię Twoją skromność.
Nawet jeśli Twoje postępowanie jest zachowawcze, to jak się jeszcze popatrzy na to jak latasz to nie można tego określić inaczej niż ... SŁUSZNE ;)


radios24 pisze:Czy u Was też dzieje się coś takiego z demperami?


A co się tu na tym obrazku niby dzieje hmm ?
(serio pytam, bo nic tam złego nie widzę... )
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7218
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 cze 2021, o 10:11

Wyłazi guma w formie wyciśniętego gluta.

Też mi się tak raz zrobiło, ale to był dampery DIY. Dodałem wówczas przekładkę/talerzyk z POMu żeby oring nie miał jak wyjść
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 21 cze 2021, o 10:21

mwx pisze:Wyłazi guma w formie wyciśniętego gluta.

Też mi się tak raz zrobiło, ale to był dampery DIY. Dodałem wówczas przekładkę/talerzyk z POMu żeby oring nie miał jak wyjść
Dokładnie to się u mnie dzieje. Zakupię ten derlinowy upgrade

Check out my website yellowhammer.pl
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15995
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1691 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 21 cze 2021, o 10:42

mwx pisze:Wyłazi guma w formie wyciśniętego gluta.


Tego się mniej więcej spodziewam, ale nie mogę się dopatrzeć patrząc na zdjęcie...

mwx pisze:Też mi się tak raz zrobiło, ale to był dampery DIY. Dodałem wówczas przekładkę/talerzyk z POMu żeby oring nie miał jak wyjść


No i prawidłowo.

radios24 pisze:Dokładnie to się u mnie dzieje. Zakupię ten derlinowy upgrade



Jak ten tak zwany upgrade ma działać tak samo jak w ogonie to uważaj, żeby Ci helikopter nie poleciał we wszystkich kierunkach na raz.

Ja tam idei tego plastiku kompletnie nie rozumiem... Zlikwidować w ogóle dumpery i dać łożyska w to miejsce.
...
No chyba, że to tylko takie pozory... że ten plastik jednak trochę jest podatny... Może i tak.
W każdym razie u mnie w ogonie się to kompletnie nie sprawdziło.
Zrobiłem miękkie dumpery gumowe z .... czegoś, już nie pamiętam z czego i latają do dziś.
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1492
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 21 cze 2021, o 10:46

Ja mam te derlinowe dumpery i nie ma żadnych problemów. I na głowicy i na ogonie.
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości