Blade 300x

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 13 wrz 2014, o 10:14

Zmieniłem reversy w pkt M beastx a. Dobrze mówiliście (zwłaszcza Shacker!) . Serva corony inaczej pracują! Zmianiłem rewersy serw w apce - to jest oki, ale nie zmieniłem rewersów systemy fbl! Byo oba na normal, a teraz dałem oba na rev . Wrzycę zaraz filmiki :juppi: :banana:

Dodatkowo, proszę o rady, jak wyeliminować te ruchy ogona...? Ponoć da sie coś zmienić w odbiorniku...

Aha, zanim zmieniłem reversy w apce, obniżyłem częstotliwość serw tarczy do 50 Hz. Producent dla Bladego podaje (dla oryginalnych ) , że powinno być 200 Hz... Nie widzę różnicy. Nie wiem jak z serwammi Corony jest w sumie... Manual Beast-xa podaje , że powinno być 50 Hz - dlategozmniejszyłem częstotliwość...

Od 00:51 sek, zmiana na lepsze :-)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 wrz 2014, o 07:20

Ponawiam pytako do obeznanych w temacie, jak wyeliminować te drgania ogona?

"Dials and Tail Gyro Gain" - pokrętło nr 3 ruszyć i sprawdzać, czy pozmieniać coś innego najpierw?
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 14 wrz 2014, o 08:02

Luki35 pisze:Ponawiam pytako do obeznanych w temacie, jak wyeliminować te drgania ogona?

"Dials and Tail Gyro Gain" - pokrętło nr 3 ruszyć i sprawdzać, czy pozmieniać coś innego najpierw?


Ogólnie jest zbyt wysoka czułość dla ogona. Normalnie steruje się tym z apartury i w niej ustawia czułość, ale nie wiem co na to BeastX.

EDIT: Zobacz w manualu "7.4 Tail gyro gain (adjusted by the transmitter)". Jednak z aparatury się steruje.

Jeszcze jedno - co do serw to ustaw im 200 Hz. Rozumiem że kupiłeś serwa cyfrowe - o oznaczeniu DS-929MG, a one spokojnie sobie poradzą w tej sytuacji. 50 Hz to jest dla serw analogowych.

Na ogonie też zmieniałeś serwo? Bo już się pogubiłem.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 wrz 2014, o 11:39

Nie. Na ogonie został oryginal
7.4 w manualu bladego,czy beastx? Ogolnie rozumiem, ze musze zmniejs,yc gyro,tak? Mam 77 ustawione,tak jak manual podawal od Bladego. A co daje zmiana pokretla dial 3? Bo tam w instrukcji tez chyba o tym pisza,ze jak ogon trzepie,to mozna coś zmienic...

A serwa mam cyfrowe Corony, takze dam 200 jak bylo

E. Zmniejszylem gyro z 77 na 65. Jest zdecydowanie lepiej,ale musze sprawdzic poza pokojem takze :-)

Normale to,to,ze jak za nisko dam gyro ( u mnie ponizej 60) to model przy zawisie sam zaczyna sie krecic wolno w lewo..?
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 wrz 2014, o 07:05

Poniżej testy w terenie. Myslę, że udane :D Nawet dwa loopy udało sie zrobić :banana: - wiem, nic trudnego. Ale tu bardziej chodziło o przełamanie sie do wykonania. Narazie loty w trybie normal. Wydaje mi sie , że nie mam dobrze wytorowanych łopat i prawdopodobnie przy wiekszych obrotach ( a takie będa w trybie stunt) wibracje mogą utrudnic życie.



Loopy od 02:50 . Trochę poletko trawą i chwastami zarosło, więcmusiałem wydeptać i wypielić mały obszar, by startować i lądowć sie dało. :)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 15 wrz 2014, o 09:32

Luki35 pisze:Normale to,to,ze jak za nisko dam gyro ( u mnie ponizej 60) to model przy zawisie sam zaczyna sie krecic wolno w lewo..?


A od jakiej wartości żyrko przechodzi z trybu Head-holding (AVCS) do trybu Rate? Bo taki może być obiaw źle ustawionego (mechanicznie) trybu Rate.

Samoobracanie się ogona może być też spowodowane wpływem wibracji, ale to by i przy wyższej czułości dawało taki efekt.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 wrz 2014, o 10:22

A od jakiej wartości żyrko przechodzi z trybu Head-holding (AVCS) do trybu Rate? Bo taki może być obiaw źle ustawionego (mechanicznie) trybu Rate.


Nie wiem od jakiej wartości. Nawet nie wiem, jak i gdzie sie ustawia mechanicznie tryb Rate :rotfl:

Btw. Dla mnie i tak jest dużo lepiej, niż było.
Z tym niewytorowaniem łopat, to mogło byc też tak, że po ostatnim krecisku, wyrwało to cięgno ze snapami do znienia kąty łopat. Wziąłem jakies zapasowe (od serw akurat i skręciłem je do długości tego drugiego, co pozostało w heliku). Po założeniu obydwu, wstepnie sprawdziłem tylko jak łopaty zachowują sie wobec siebie z tzw. ręki. Nie bylo jakiś widocznych rozbieżności (na ful nie rozkręciłem - bałem się :) ) i tak poszedłem polatać na polu. Ale wydaje mi się , że tak jakby koncówki lopat leciutko odbiegały od wymaganej lini prostej przy większych obrotach, co też może ( i na pewno ) pogłębia jakies tam wstępne wibracje.
Dodatkowo mam nadzieję, że po ostatnim delikatnym (jak na moje możliwości) krecie, wał nie dostał lekko w d...ę - bo tego nie sprawdziłem. Choć szpindel, zębatka odbiorcza były oki, więc może złudnie wierzę, że i wał nie skrzywił się...

Oczywiście , jak tak poczytam manuala od Bladego , a zwłaszcza od Beastxa, to tyle jest tam jeszcze opcji regulacji, że głowa mała! Raz te pokrętła na odbiorniku, dwa - teraz juz nie pamietam- ale jest kilka opcji regulacji w samym fbl w zalezności od zachowania sie modelu.

Dodatkowo, jak spojrzałem sie na plastikowe łopaty, to i one, mimo ,że sporo wytrzymały, to maja każda po co najmniej jednym zagłebieniu po kontakcie ze ścianą/glebą - co pewnie też nie wpływa na precyzje lotu.

Sprópuję podczas kolejnych testów dać na stunta. Wcześniej (najprawdopodobniej na skutek lekko krzywego wału, a może też łopaty nie były wytorowane właściwie) , gdy dawałem na stunt (mam liniowo 90 % gazu), to model nie był w stanie latać i musiałme zmieniać na normal szybko. Jakieś dzzikie wibracje utrudniały lot. Gdy się to powtórzy, postaram się :
a) wytorować łopaty
b) zakupię nowe łopaty (zastanawiam sie nad oryginałami - obecnie cały czas plastikowe zamienniki ujeżdżam, choc w sumie daja radę) - może drewniane, bo na włokno raczej kasy nie wydam - drooogo :dk:
c) sprawdze wał, choc jak pomyślę, że musiałbym znow wszystko rozkręcać, to trochę mi sie nie chce - przyznaję ( wał wylazi tylko w dół, bo łozyska tylko w jedną stronę moge zdjać - ale dobrze , że w ogole w jakąś schodzą, więc w sumie całej konstrukcji rozkrecac bym nie musiał :-)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 15 wrz 2014, o 11:29

Luki35 problem z tobą polega na tym, że nie bardzo chcesz przyswajać teorię. Rozwiązujesz problemy na zasadzie "tu przykręce, tam zmienie, może będzie lepiej", ale nie wiesz do końca co robisz i po co. Wszystko jest opisane. W manualu BeastX nawet masz dużą grafikę ustawień Rate-Mode <-> HeadingLock (tak to sobie nazwali). Przełączenie na środkowej wartości kanału z apki. Powinieneś dokładnie wiedzieć co się dzieje jak manipulujesz wartością czułości w apce i jakie to ma konsekwencje, łącznie z określeniem zakresu w którym się możesz poruszać (choćby obserwując kolor diodek). Ale to trzeba znać teorie, poczytać co to jest tryb Rate, co może a co nie i czemu się go rzadko używa. Tak samo reszta parametrów, niestety trzeba czytać.

Wał łatwo sprawdzić, tzn. dobrze by było zdjąć hub głowicy, by wystawał czubek wału na górze. Po rozkręceniu wirnika jeśli końcówka się rozdwaja (rozszerza), to jest krzywy. Jeśli dalej widzisz kręcący się jeden wał, to wszystko jest ok - proste.

Jeśli chodzi o stunta, to ja bym go nie próbował na plastikowych łopatach. Na drewnianych też nie, ale już prędzej. To jest duża prędkość wirnika, spore siły wyginające przy zmianie kątów. A plastik nie ma odpowiedniej sztywności do tego. Ale spróbuj, najwyżej belkę ogonową obetnie :)
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 wrz 2014, o 12:56

Kiedys bmnapisał, ze nie masz racji, ale zperspektywy czasu - tak nie napiszę :-)

Owszem, widziałem ów grfę w manualu Beastx -a , ale tam są te literki i w ogóle coś pisza , że niektóre apki mają możliwość wizualizacji tego przejścia z HH na Rate....Ja nie wiem, czy moja tak ma (a moze źle to odczytuje wszystko) - pewnie to drugie. W Beatx-ie dałem na HH - tzn, świeci sie właściwa dioda, sygnalizujaca ten tryb. Z kolei w apce Spektrum Dx6i , gdy zmieniam cos dla "zakładki " Gyro, mam kilka opcji: albo podświetlam inh - wiadomo, wtedy nic nie ustawiam, albo F.Mode (ja tak mam), albo gyro. F.mode nakazują ustawić w menu Bladego i dać 77, dla normal i stunt. Tak tez dałem. Wczoraj nafazke zwiekszylemna próbe gyro do 90 , to jak zacząłm rozkręcać, to myslałem, ze mi ogon upier....li tak zacząłe trzaść :mrgreen:

Gdybym podszedł do wszystkiego , jak instrukcje i teoria nakazuje - pewnie bymwielu błędów uniknął. Ale tak mam po prostu.

Pozdro.

E. Co do plastikowych łopat, tosam nie wiem. może faktycznie nie dają rady przy wyższych obrotach, a może , tak jak pisałem, nie są wytorowane.
Aha. póbowałem kiedyś torować. Przyklejałem odróżniajace obie łopaty naklejki, ale nadal nie wiem jak to zrobić dobrze. Chyba, bedę musiał po prostu, jedno cięgno minimalnie skrócić i obserwować , jaki to da efekt...
E.2. Dzięki za patent dla wału :thumb:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 15 wrz 2014, o 13:25

Luki35 pisze:Kiedys bmnapisał, ze nie masz racji, ale zperspektywy czasu - tak nie napiszę :-)


:D

Owszem, widziałem ów grfę w manualu Beastx -a , ale tam są te literki i w ogóle coś pisza , że niektóre apki mają możliwość wizualizacji tego przejścia z HH na Rate....Ja nie wiem, czy moja tak ma (a moze źle to odczytuje wszystko) - pewnie to drugie. :


Literki to są od diodek na BeastX. To na nim następuje wizualizacja. Z tego co piszą zaraz po włączeniu powinna się zapalić dioda odpowiadająca kolorem trybowi oraz literką wartości sygnału gain. Napisali także, że różne apki różnie mają i dlatego ta sama wartość czułości na różnych apkach może dać inny efekt, stąd warto obczajać po diodkach czy się zgadza (gdybyś apkę zmieniał). Napisali też by szukając wartości zacząć od możliwie małych (dla danego trybu) i powoli je zwiększać. Czyli np. nastawiasz 65, lecisz, jest ok, zwiększasz na 68, znów w górę itd. aż zacznie się trząść, to wracasz do poprzedniej dobrej wartości.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 wrz 2014, o 14:07

W apce mam przełacznik , to nim włączam możliwość ustawiania gyro? Coś tak pisza w manualu beast x-a... Czy może po prostu, gdy Odbiornik jest włączony , to wchodzę w trakcie do menu apki, wchodze w zakładke gyro - wówczas zmieniam liczby?? Najlepiej sprawdzę, jakto wszystko wyglada.
Coraz bardziej mi sie wszystko do kupy zaczyna łączyc w jedną całość. Szkoda , że dopiero po roku czsu ... :wall:
:mrgreen:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 15 wrz 2014, o 14:16

Luki35 pisze:W apce mam przełacznik , to nim włączam możliwość ustawiania gyro? Coś tak pisza w manualu beast x-a... Czy może po prostu, gdy Odbiornik jest włączony , to wchodzę w trakcie do menu apki, wchodze w zakładke gyro - wówczas zmieniam liczby?? Najlepiej sprawdzę, jakto wszystko wyglada.
Coraz bardziej mi sie wszystko do kupy zaczyna łączyc w jedną całość. Szkoda , że dopiero po roku czsu ...


Co robi apka musisz szukać w manualu od apki. Każda ma inaczej :) Wydaje mi się, że masz opcje "nic nie ustawiaj" (inh), "zależne od trybu lotu" (f.mode), "wartość stała" (gyro). Ustawiasz zależne od trybu lotu, czyli w innym menu miejscu będziesz ustawiał tyle wartości ile jest trybów. Wtedy dla trybów normal, stunt 1, stunt 2 możesz mieć różne wartości, co ma sens, bo im wyższe obroty, tym maksymalne wartości bez trzęsienia ogonem będą niższe.

Podejrzewam też, że da się tak ustawić byś sobie wartości dla tego kanału zmieniał jakimś innym przełącznikiem podczas lotu. Wtedy np. możesz ustawić pod przełącznik dwie wartości: bezpieczną i wyższą do przetestowania. Jak dostanie trzęsawki, to przełączasz w locie na niższą i latasz sobie dalej. Można też ustawić takie wartości, by przełączanie było między trybem HH i Rate i zmieniać sobie w locie.

W niektórych apkach zamiast przełącznika można ustawić wartość z potencjometru. Wtedy podczas lotu można kręcić potencjometrem i szukać odpowiedniej wartości.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 wrz 2014, o 14:26

To ma sens!

Aha, a co dają te pokrętła Dial 1-3 w odbiorniku? (tak, wiem, że manual beastx-a w miarę to opisuje po angilelsku ale tak pode mnie bardziej bym prosil ;-)

Manual podpowiada, że fabryka ustawia zazwyczaj na 50 % każdy (ja z tego co pamietam, wcale nie mam wszystkich na środku).

Cos byście tym kręcili także , czy nie ruszać ich narazie wcale?

E. Nie wiem jak wejsc w tryb, by zmieniajac gyro w apce,zmienialy sie diody w beastxie..

E.2. Zauwazylem,ze wirnik jakby dostaje wibracji przy poczatkowych obrotach. Gdy dodam gazu, wibracje zanikaja, a wirnik jakby pracowal oki.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 wrz 2014, o 11:06

Odświeżę trochę..

Tak sobie patrzę w internetach, a tu widze, ze producent nieco odświeżył mojego Bladego 300X . Został on zastąpiony nowszą wersją:

Blade 300 CFX

http://www.horizonhobby.com/products/30 ... ic-BLH4650

Krótka prezentacja video:




Obrazek
Obrazek

Powyższe fotki pokazują , jak na wstępie dolozono elementów do nowego modelu
Sporo aluminiowych części (oczywiście i u mnie moge przejść na aluminium , ja np. dałem aluminiowe......mocowanie statecznika :vhappy: ) , no i węglowe łopaty juz na starcie. Zmieniono też montaż serw tarczy. Cała konstrukcja z włokna jest i jeszcze tam parę innych rozwiązań dali widzę. Ogólnie elektronika jest taka sama jak u mnie (czyli nadal serwa chu...e), tylko podzespoły lepsze, no i konstrukcja helika - odeszli od plastikowej masy ;-)

Z pewnością , jest to dużo bardziej precyzyjne, a wymieniając serwa na inne (ew. licząc, że te obecne dadzą radę, mamy helika za 400 $ - dokładamy nasz nadajnik i aku - heja w przestworza :-) . Cena to 80 $ wiecej od poprzednika , którego posiadam. Tak zrobilem rozeznanie i jeśli chciałałbym podrasować swój model, wymieniając łopaty i inne elementy na opcjonalne (a zastosowane własnie w nowej odsłonie modelu), to musiałym dać 94 dolce (a to i tak tylko różnica w cenie pomiedzy plastikiem i aluminium - a nie cenazakupu wszystkich nowych elementów), więc już widać, że jeśli już kupować to TYLKO NOWĄ WERSJĘ!

A jak sprawa wyglada w Polsce...?

Na szybko : 2 sklepy internetowe posiadające w swej ofercic obie generacje Bladego 300:

Od 1373-1460 za Blade 300 X
Od 1627-1730 za Blade 300 CFX

Bazując na swoim krótkim, bo krótkim, ale jakimś tam doświadczeniu z tym modem poprzedniej generacji, to po zastosowaniu tych wszystkich aluminiowych pierdół, dajac najlepsze łopaty na starcie, zmieniajac sposób montażu całej konstrukcji (włókno, aluminium, zmieniejąc umiejscowienie serw) , prawdopodobnie powstał model bardzo dobry.

Wiadomo...cena...i za cały model, i za wymienne elementy. no i te serwa nieszczęsne....jak i dość słaby wał (choć mi pękał po kretach, nie samoistnie, jakto ktos kiedyś pisał)...

Ale jeśli już ktos dobrze lata( nie, nie ja :D ) , to propozycja warta rozważenia...chyba ;-)
A i dodatkowo , można przerobić dosyć łatwo model 300 X n 300CFX. Po pęknięciu konstrukcji plastikowej modelu (co często sie zdarza przy kretach), mozna zainwestować w kilka części z nowej wersji (nawet zostawiając narazie plastikowe podzespoły z blade 300X).

Musimy dokupić:
Main Motor Mount: 300 CFX - 8,99
Main Frame: 300 CFX - 26,99
Bearing Blocks: 300 CFX - 22,49
Bottom Plate Mount: 300 CFX- 14,24
Tail Boom Mount: 300 CFX - 14,24
Gyro Mount: 300 CFX - 4,99
Bottom Plate: 300 CFX - 9,99
Razem: 87.69 $

albo dokupić ponownie plastikową konstrukcję od Blade 300 x - 13,29 $

Czyli, albo zostajemy przy wersji pierwotnej, albo dokładamy ok 74 $ i transformujemy Bladego :D do wersji 2.0 i.... w sumie nie wiem, czy stara kabinka bedzie pasowała do zmienionej konstrukcji Bladego...zgaduję , ze nie bardzo (w sklepach do wersji CFX jest osobno dedykowana kabinka).
Reasumując około 100 $ na zmianę nr 1 . A jeszcze opcjonalne aluminiowe elementy....
Krotko : NIE WARTO :mrgreen:


Co sądzicie o tym odświeżonym modelu? Warty rozważenia?
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 16 wrz 2014, o 12:53

Tylko po co? Za 1600-1700 zł masz na wypasie klona T-rexa 450 Pro V2 z parametrami do których ten Blade się nigdy nie zbliży. Blade 300X za duży na halę, za mały na tereny otwarte.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 wrz 2014, o 13:23

A czym sie różni klon o oryginału? Pytam powaznie.

Btw.. kiedyś myślałem o wiekszej klasie i nawet takowe pytania zadawałemna forum.
Ps. Ta Twoja propozycja jest chyba z FB , ja jednak jesli już to szedłbym w FBL.
Ps. Czy za duzy na halę...? Nie wiem - nie latam w hali ;-)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 16 wrz 2014, o 13:33

Luki35 pisze:A czym sie różni klon o oryginału? Pytam powaznie.

Btw.. kiedyś myślałem o wiekszej klasie i nawet takowe pytania zadawałemna forum.
Ps. Ta Twoja propozycja jest chyba z FB , ja jednak jesli już to szedłbym w FBL.
Ps. Czy za duzy na halę...? Nie wiem - nie latam w hali ;-)


Czym? Ceną, napisem, jakość -10%.

Za 1600 spokojnie FBL na ZYX-S złożysz. Napisałem że model na wypasie. Minimum za 450-tkę FBL to około 1250 zł (kit Tarot lub ALZRC, wyposażenie z HK). Za 1600 stać już cię na mocne serwa, fajny silnik, konfigurację 6S. Gdzie tu przy tym Blade. Ba! Za 1600 zł jest T-REX 450 PLUS DFC RTF z apką (!). Co prawda plastik, a klon będzie fullopcja carbon-metal, ale jednak Align.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 wrz 2014, o 13:43

Wiesz co, wydaje mi sie, ze troche u mnie działa zasada pierwszej milości :masakra: :mrgreen:

Blade to byłmój pierwszy profesjonalny model i troche go mam po prostu rozkminionego - ot co.
System FBL to chybanajlepsze rozwiązanie, a mam już jako tako rozkminiony beast x, więc byloby latwiej na wstepie.

Narazie teoretyzuje trochę...bo kiedyś zastanawiałem sie nad wykorzystaniem np odbiornika z beastxem z Bladego w większych modelach - co mozna w sumie zrobić, nie? inne elementy, z tego co pamiętam, już nie koniecznie sie sprawdzą. choć te serwa Corony, teżby jako tanie na poczatek ruszyły 450- kę , nie? Boje sie, że gdybym złożył wiekszy(lepszy?) model, to Bladeusz by sie kurzył jeno (podobnież jak moje mniejsze autka, gdy złożyłem RC8T...) . Może poczekam ,ażzaliczę konktertnego kreta, by już nie warto było reanimować tego modelu i wówczas, jeśli checi i finanse będą, poszukam wiekszej skali.

A tak w ogóle, bo my tu o Blade, T-rexie i jego klonach, znalazłem tez Goblina w internetach (to już chyba górna półka , nie? ) . Ale na jakich producentów zwracać tak naprawdę uwagę? Chodzi o skale np. 450-550 ?? Nie chodzi mi o nieznane chińskie firmy (choć jak piszsz, są klony Align , które sie sprawdziły w praktyce).
Są jeszcze jakieś np. Hirobo(np.Hirobo EMBLA 450E SLM FBL) , Thunder Tiger, KDS-450BD, Swift 550 Carbon, Logo 400 se , Compass Warp 360 with Blades, i inne (nazwy i kolejność przypadkowa).

Ni znam sie, taktylko pytam
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 16 wrz 2014, o 14:37

No wiadomo - każdy swoje chwali :)

Odbiornik z BeastX możesz włożyć do innego modelu, nie ma problemu. Serwa Corona udzwigną 450-tkę, nie ma problemu.

Goblin to nie ten pułap cenowy, no i jednak modele od 550 wzwyż.

Z przedziału 450-550 możesz spoglądać na Protos (i Protos mini) oraz Gaui X3 i X5. Skąd reszte wziąłeś nie wiem, ale to nie jest na rynku polskim popularne. No i są jeszcze KDS serii Innova.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 17 wrz 2014, o 07:39

Firma Lynx, oprócz , że jako chyba jedyna robi zamienniki łopat do Bladego - te plastiki, na których latam (wcale nie sa dużo tańsze od drewna, bo tylko 2 dolary róznicy) , to dodatkowo robią sporo opcjonalnych podzespołow do Bladego. W najbliższej paczce z AMain, oprócz 2 kompletów drewnianch łopat do Bladego (sprawdzę oryginał tym razem) , dorzuciłem na próbe wał główny od Lynxa, o ten:

http://www.amain.com/Lynx-Heli-Blade-30 ... th/p273966

Prawdopodobnie będzie bardziej wytrzymały od oryginału . W ten sposób wyeliminowałbym 2 największa wadę tego modelu (serwa cykliki już zmieniłem ;-) )

Poniżej cały zestaw od Lynxa, dedykowane do tebo modelu helikoptera ( cenią się sku....ny ;-) )
http://www.amain.com/Search?cID=2424&fb=704&lg=fb
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość