Blade 300x

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 lut 2014, o 08:43

Jak to jest z tą tarczą??
A dokładnie , czy u Was także w opcji gear(normal) zanim rozkręcicie wirnik, tarcza (głowica) jest przechylona w tył? U mnie tak jest własnie. Gdy dam na F mode ( stunt) , to w dla zerowego położenia - głowica jest w tył przechylona, dla ok 50 % jest w poziomie i gdy dam na 100 % przechyla się w przód....

Jeszcze co do ustawień...
Skupmy się na krzywych gazu i kątów dla normala (do stunta do mi jeszcze daaaaaaaaaaaaaaleko) :
Mam ustawione tak:
gaz
0-25-50-60-70

kąty
30-40-50-75-100

Tak sie zastanawiam, patrząc na zachowania helika...No bo tak: daje gaz nic, coraz więcej nic...później coś się zaczyna dziać i gdy wówczas dodam więcej (a żywopłot nie jest zbyt blisko :hammer: ) to helik fajnie odpływa. Wówczas zaczynam próbować kontrować , gdy leci w tył, ale dając do przodu , helik momentalnie traci możliwość wznosu i spada, wówczas czasem chcąc ratować, dodaję szybko gaz, ale wówczas jest po tzw. ptokach :D
Jakieś rady (oprócz taj najważniejszej, by na większej polance trenować) ? Może coś pozmieniać w ustawieniach obu krzywych, czy poczekać do lotów w korzystniejszej scenerii??


Ustawienia

Obrazek

Ad. pkt. E - tego w sumie nie ustawiałem i nie wiem jak jest ustawione... Ruszać coś te pkt końcowe dla serwa ogonowego? Jeśli tak , to w jakiej pozycji je poustawiać? NIe mam wiedzy w tym temacie. ..

Ad. pkt. G i A - tu też mam lekki dylemacik co i czy ustawiać cosik inaczej przy takim, a n ie innym zachowaniu mojego helika..? :dk:

Obrazek
Obrazek
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 4 lut 2014, o 09:52

Krzywa gazu jest za niska - lepiej latać na małych kątach i wyższych obrotach niż na odwrót. Zmiana kątów jest błyskawiczna w porównaniu z reakcją silnika/wirnika na drążek gazu.
zamiast 0-25-50-60-70 ustawiłbym 0-40-50-70-100 (80) i
kąty zamiast 30-40-50-75-100 -> 10-30-50-80-100 albo coś podobnego
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 lut 2014, o 10:57

A tak na chłopski rozum:

gaz 0-40-50-70-100 (80) i
kąty 10-30-50-80-100


lewy drążek na dole - krzywa kątów 10
wychylenie drążka gazu o 1/4 - krzywa kątów 30
połowa gazu - krzywa kątów 50 - czyli co, dopiero wówczas mam kąty zerowe (łopaty równolegle do gleby), czy jak to interpretować ?

Ale chyba coś źle interpretuje... :dk:

Ps. A czemu w holdzie, gdzie mam krzywą gazu ustawioną na 10 % we wszystkich pkt. (wg. instrukcji) wirnik sie wcale nie kręci?? Myślałem, że jakby było 0% to wówczas by sie wirnik nie krecil.... :dk:

Edit. No i jeszcze , jak to jest z tą tarczą...? przykładowo, jakbym miał ustawione kąty 50 % we wszystkich 5 pktów , to wówczas głowica byłaby cały czas w poziomie?? Dobrze rozumuję?
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 4 lut 2014, o 11:27

Luki35 pisze:połowa gazu - krzywa kątów 50 - czyli co, dopiero wówczas mam kąty zerowe (łopaty równolegle do gleby), czy jak to interpretować ?

Tak. Chodzi o dobre nawyki. Prędzej czy później włączysz idla i chodzi o to, żebys miał już we krwi, że w górę się leci powyżej neutrum drążka a poniżej neutrum w dół.

Ja, co prawda w mikrusie mam tak zrobione ustawienia, że:
- gaz w neutrum osiąga 80% wartości
- kąty w neutrum gazu mają 0%.
Dzięki temu model od momentu oderwania się od gleby zachowuje się w górnej połowie gazu identycznie w normalu i w idlu, dzięki czemu łatwo przełączać się pomiędzy trybami...
Ale to kwestia gustu...
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 4 lut 2014, o 11:37

Jeśli tylko zmieniasz skok ogólny to tarcza musi być prosto - przemieszcza się tylko góra dół.
Masz coś źle - sprawdź travele poszczególnych serw.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 lut 2014, o 11:42

super_mario2 pisze:Jeśli tylko zmieniasz skok ogólny to tarcza musi być prosto - przemieszcza się tylko góra dół.
Masz coś źle - sprawdź travele poszczególnych serw.


Czyli co? Chodzi o to ,ze jak mam w holdzie, to wychylając drążek gazu w górę, tarcza ma iść w górę i byc cały czas w poziomie? Bo juz się troche pogubiłem...

U mnie na początku jest troszkę w tył przechylona, potem faktycznie idzie w górę, w 50 % jest w poziomie, a potem jak wyzej, to (chyba) zaczyna sie pochylac do przodu..

travele serw... A co to ?
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 4 lut 2014, o 12:28

Luki35 pisze:Czyli co? Chodzi o to ,ze jak mam w holdzie, to wychylając drążek gazu w górę, tarcza ma iść w górę i byc cały czas w poziomie? Bo juz się troche pogubiłem...



Tak.
Setup menu G ustawiony prawidłowo ? Mechanicznie jest ok ?
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 lut 2014, o 12:37

Po levelowaniu głowicy (gdy nie miałem dokręconych łopat i tych ramionek ruchomych (od FBL) , przy ruchach w górę gazem głowica szła cały czas w poziomie. Nie wiem ocb. Możliwe ,że dołozenie łopat cos zaburzyło ?? Jak to w ogóle wyjaśnić?

Mniej więcej gdy na holdzie mam drażek na dole, to tak mniej więcej wygląda ustawienie głowicy:

Obrazek

Kurde, aż niemożliwe coś. :dk: :dk:

Ps. Albo faktycznie 1 serwo jest mocno walnięte, o czymi pisałem jakiś czas temu, albo może (ale w sumie sprawdzałem, to jedno z ruchomych ramionek za mocno dokręciłem, i wolniej sie rusza i na "luzie" może ono trzyma głowicę pod kątem...?

Nie wiem. Odkręcę te pierddołki z wału. Zobaczę jak wyglada ruch głowicy bez nich raz jeszcze i popatrzę , dokładając kolejne elementy, jak to wszystko sie zachowuje...
Bo tak , jak mam coś w przedbiegach nie tak, to kolejne filmiki z prób będa ciagle wyglądały jak poprzednie :dk:

=====

Edit: Tak teraz przeglądam różne wątki, odnośnie poziomowania tarczy, itp i kurcze , coś mi sie wydaje, że jak po ostatnich bączkach w pokoju, zmieniałem parametr G dla 3 serw, to najprawdowpodobniej zrobiłem to przy drążku gazu w pozycji dolnej! Czy to ma sens?? _ Tzn, czy czasem nie znamy już przyczyny?? Bo patrzac na to:
http://www.truebloodengineering.com/mod ... age&pid=10

Step 3 i 4 - może to to??
Ale nie wiem.. Co by to zmieniło? Strzelam, że centrując serwa w dolnej pozycji drążka , nadal 3 serwa powinny podnosc głowice w równym tempie hmm hmm
Kurcze, musze to rozgryźć!

A czy robiąc centrowanie serw wg pkt G, musi być drążek gazu ustawiony także na 50 % (przy włączonym T.hold) ??? Bo wg. instrukcji, to drążkiem gazu "klikając" w prawo/lewe wybieram kolejne serwa, a prawym góra/dół ustawiam centalną pozycję dla serwa
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 4 lut 2014, o 13:44

Luki35 pisze:Dałem opcje very low, troszkę mi się wydaje (aczkolwiek pewności nie mam), że helik z leciutkim opóźnieniem reaguje na moje ruchy drągami (w sumie normalny objaw przy tego typu ustawieniach chyba)

Jeśli faktycznie reaguje z opóźnieniem to nie jest normalne. Pomyśl zresztą jaki w ogóle sens miało by ustawienie tego rodzaju, z orientacją jest wystarczająco dużo problemów żeby jeszcze się zastanawiać nad tym czy drążek powinieneś wychylać o pół sek wcześniej czy może 1,5s. Przy zmianie czułości reakcje systemu powinny być bardziej stonowane i tyle - nie zmienia się ich szybkość tylko stopień/zakres. Chyba że faktycznie walniesz sobie takie wartości że przez większość ruchu drążka sygnał sterowania jest taki sam i powstaje gigantyczny deadzone to może sprawiać takie wrażenie.

Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem że trenować musisz tylko na prawdziwym modelu. Fakt że niektóre rzeczy się różnią, ale nie aż tak. Tak jak by zrobić kilka kroków w tył to wydaje mi się że pierwszy kret był spowodowany brakiem umiejętności i przygotowania a to pociągnęło za sobą problemy z konfiguracją mechaniczną modelu. I nawet jeśli teraz masz większe umiejętności to nieprawidłowe funkcjonowanie śmigłowca uniemożliwia normalny lot. Dobrze by było gdybyś trenował dalej do momentu w którym w miarę pewnie będziesz się czuł z zawisem, będzie wtedy można wyeliminować kwestie umiejętności bo teraz to nie do końca wiadomo gdzie leży problem.
Luki35 pisze:zmieniałem parametr G dla 3 serw, to najprawdowpodobniej zrobiłem to przy drążku gazu w pozycji dolnej!

To akurat nie ma znaczenia, ustawiając parametr G lewym drążkiem (konkretniej kanałem ogona) wybierasz serwo, prawym drążkiem (elevator) ustawiasz centralną pozycję. Pitch nie robi tu różnicy.
Luki35 pisze:Kurcze, musze to rozgryźć!

Od tego trzeba zacząć. I dobrze jest przed każdym startem sprawdzić czy na pewno wszystko reaguje prawidłowo. Po raz kolejny polecam instrukcję od BeastX-a, konfiguracja jest dokładnie opisana krok po kroku łącznie z dodatkowymi informacjami na które trzeba zwrócić uwagę. Na końcu masz też przedstawiony sposób w jaki możesz zweryfikować czy wszystko działa tak jak powinno.

Warto zachować cierpliwość, posiedzieć przy tym spokojnie i zrozumieć temat. Trzeba to zrobić tylko raz a naprawdę ułatwia potem pracę z modelem i eliminuje tony wątpliwości.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 4 lut 2014, o 14:24

Luki35 pisze:Mniej więcej gdy na holdzie mam drażek na dole, to tak mniej więcej wygląda ustawienie głowicy:
Obrazek
Ps. Albo faktycznie 1 serwo jest mocno walnięte, o czymi pisałem jakiś czas temu, albo może (ale w sumie sprawdzałem,
masz źle i widać to gołym okiem.
bez ruszania drążka przechylenia/pochylenia tarcza musi być w całym zakresie ruchu góra/dół poziomo. Jeśli w którymkolwiek momencie przestaje być poziomo to jest źle.
Jeśli jest ok w połowie (kąty łopat zero) a odchyłka od poziomu następuje w górę lub w dół to można to skorygować EPA nadajnika. Jeśli jest w poziomie na dole lub na górze a "rozjeżdza się" w przeciwną stronę to trzeba poprawić regulację (dla połowy) i EPA.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 4 lut 2014, o 14:32

Ramotny pisze:Jeśli jest ok w połowie (kąty łopat zero) a odchyłka od poziomu następuje w górę lub w dół to można to skorygować EPA nadajnika. Jeśli jest w poziomie na dole lub na górze a "rozjeżdza się" w przeciwną stronę to trzeba poprawić regulację (dla połowy) i EPA.


Weź pod uwagę, że to BeastX jest, tam chyba EPA nie ma. No i rzeczywiście trzeba wziąć poprawkę na to, że po kretach serwa mogą być walnięte.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 4 lut 2014, o 14:34

To może warto sprawdzić serwa. Na początek wystarczy szybki test - zamiana serw i obserwaca czy coś sie zmieniło w zachowaniu tarczy.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 lut 2014, o 14:37

@ lethe: myślałem, że opcja Very low i normal zamiast sport, będzie działała na zasadzie DIR, czyli zmiana czułości serw.

@ramotny:
Jeśli jest ok w połowie (kąty łopat zero) a odchyłka od poziomu następuje w górę lub w dół to można to skorygować EPA nadajnika. Jeśli jest w poziomie na dole lub na górze a "rozjeżdza się" w przeciwną stronę to trzeba poprawić regulację (dla połowy) i EPA.


Ta fotka , to screen nie z mojego helika oczywiście, ale u mnie jest podobnie (no może nie taki przechył duzy).

A co zmieniają w tej sytuacji zmiana punktów końcowych dla serw? Pytam, bo nie wiem...Czyli że np. 3 serwa idą do góry i w którymś momencie nastepuje pkt końcowy dla 1 z nich. Wówczas dwa nadal ciągną , a jedno już nie? O to chodzi?

Shacker: Ale walnięte w powtarzalny sposób?? Tzn. głowica pochylona w tył dla 0, pozioma dla 50 i pochylona w przód dla 100 ?

Wpadne na chatę to zaraz dziada posprawdzam dokładnie ocb!
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 4 lut 2014, o 14:45

shacker pisze:Weź pod uwagę, że to BeastX jest, tam chyba EPA nie ma. No i rzeczywiście trzeba wziąć poprawkę na to, że po kretach serwa mogą być walnięte.
w BX (i innych FBL) nie da się sprawdzić przechylenia i pochylenia (też ale pod pewnymi warunkami) ale kąty ogólne owszem tak.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 lut 2014, o 14:58

Pkt L (chyba!)

Obrazek
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 4 lut 2014, o 15:31

Luki35 pisze:Pkt L (chyba!)


Chyba nie. To jest limit kątów - chodzi o to by jak masz na max kąty ogólne (np. -11 stopni) i chcesz pochylić model do przodu, to jeszcze bardziej przechylasz tarczę np. o kolejne -6 stopni. Więc łącznie masz już -17 stopni (na łopacie!). W takim położeniu może się okazać, że mechanika o coś zawadza. Stąd system pozwala ustawić coś w rodzaju limitu, by kąt nie przekroczył np. -15 stopni. Wtedy podczas normalnej pracy cykliki będzie można uzyskać pochylenie -6 stopni, ale gdyby wyszło za mało, to system ograniczy kąty.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 4 lut 2014, o 15:32

"L" to określanie maksymalnego przechylenia i pochylenia tarczy. Nie ma nic wspólnego z jej nierównym przesuwaniem się.

@ shacker: "jak masz na max kąty ogólne (np. -11 stopni) i chcesz pochylić model do przodu, to jeszcze bardziej przechylasz tarczę np. o kolejne -6 stopni. Więc łącznie masz już -17 stopni (na łopacie!)." no nie do końca - kąty ogólne to przesuniecie a nie pochylenie tarczy. Faktem jest jednak że przesuniecie + prze/pochylenie może sięgać konstrukcji modelu
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 4 lut 2014, o 15:39

Rzeczywiście BeastX nie ma EPA. Podobno ma być w nowym firmware przy pomocy PC.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 lut 2014, o 17:53

Nie dosc ze tarcza ni byla wypoziomowana to jeszcze lewym drazkiem pochylalem tarcze przod tyl a prawa zmienialem katy( ale i tak w druga strone szla tarcza. :-)

Mialem serwa pomieszane i w ogole dziw ze cos polatal ten helik wczoraj!!!
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 4 lut 2014, o 18:00

Luki35 pisze:Nie dosc ze tarcza ni byla wypoziomowana
:hammer:
Luki35 pisze:to jeszcze lewym drazkiem pochylalem tarcze przod tyl a prawa zmienialem katy( ale i tak w druga strone szla tarcza. :-)
:wall:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron