Widzieliście już coś takiego?!

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Clad » 8 lis 2019, o 00:24

Pierwszy raz widzę taką konstrukcję helika. Może i Was zainteresuje https://allegro.pl/oferta/align-trex-450x-8615553247
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4077
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 lis 2019, o 01:21

Zwyczajny Trex 450 V1. Kiedyś było tego trochę.

Jeśli zafascynowała Cię mechanika sterowania tarczy to obejrzyj sobie jeden z pierwowzorów w postaci Raptora 30.
Ciekawy pomysł z czasów w których latało się nadajnikami bez żadnego procesora ;)
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Clad » 8 lis 2019, o 06:00

Dobrze, że mnie jeszcze na świecie nie było jak się tym latało :lol: . Kto to wymyślił i po co było tyle kombinować z tą mechaniką tarczy... masakra :masakra:
Awatar użytkownika
Osa
Domownik forum...
Posty: 323
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Osa » 8 lis 2019, o 06:13

No jak nie było mikserów elektronicznych to niby jak inaczej to zrobić? Trzeba zaprząc do roboty mechanikę. Wielu pamięta mikser mechaniczny do delty, jedno serwo ciągało drugie i działało.
Oxy 4
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10505
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 9 lis 2019, o 13:57

Ja pierdole, właśnie zdałem sobie sprawę, że gdybyś tego nie napisał, to nie umiałbym zbudować delty bez komputerowego radia ...
:masakra:


... natomiast ten sprzedawca to bardzo ciekawy ktoś - ciekawe co jeszcze ma a czego nie wystawił...
No bo sama aukcja to taki trochę paradoks: za drogo i za tanio.
Za drogo jak na model do latania i za tanio jak za zabytek klasy zerowej którym to jest...

Jeszzcze kilka lat temu z takim dokładnie modelem, nówką sztuką, przyjechał pewien chłopak na pałacową.
Powiedział, że miał pod tapczanem pare lat, poskładał, ale nie ulotnił no i teraz będzie się uczył latać.
Wszyscy mu mówili, żeby odpuścił... bo szkoda... nie ma już części do niego, a na pewno rozbije...
... ale on się nie poddał.
I ... nauczył się !!
Kilka razy lekko przykrecił, ale jakoś naprawił...
w końcu złamał coś czego już się naprawić nie dało.
I wtedy kupił T-rexa 600 na 12S.
Dość szybko opanował pirozawis na brzuchu i na plecach. Zbudował fajną mocną elektrownie do szybkiego ładowania pakietów na polu z generatorem Hondy ...
...
generalnie szedł jak przecinak.
I potem nagle zniknął wszystkim z pola widzenia.
Może znowu objawi się za kilka lat ..
;)
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 1239
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 98 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: Carson » 9 lis 2019, o 15:31

A ja ostatnio wpadlem na olx na taka fajna konstrukcje https://www.olx.pl/oferta/model-smiglow ... zgBDO.html
Swietna robota wg mnie. Widac, ze wszystko zostalo dobrze przemyslane. No i ta waga do lotu... piorkowa :)
LOGO 480 (520mm) / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10505
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 9 lis 2019, o 15:58

WOW!!! Zgadzam się, co najmniej imponujące. Wiele customowych projektów ram do 450tek widziałem, ale ta jest ... Noooo ciekawa.
Jakie umiejscowienie serwa ogonowego heh... Cokolwiek przewrotne, ale ma sens! Potężne mocne serwo dajemy na przód - bo jest ciężkie! a nie na tył, który i tak jest przeważnie w tych T-rexach za ciężki i trzeba doważać przód, albo wysuwać pakiet do przodu, żeby było OK.
Fajna robota.
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Clad » 14 lut 2020, o 07:28

Kolejny ciekawy helik pojawił się na alledrogo. Nie wiedziałem że są współczesne thundery :)
https://allegro.pl/oferta/helikopter-rc ... 8950556987
Ostatnio zmieniony 14 lut 2020, o 16:31 przez Clad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 156
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: Sulim » 14 lut 2020, o 10:40

Clad pisze:Dobrze, że mnie jeszcze na świecie nie było jak się tym latało :lol: . Kto to wymyślił i po co było tyle kombinować z tą mechaniką tarczy... masakra :masakra:



Żadna masakra. Latało się tym bardzo przyzwoicie i przewidywalnie.
Niektóre prawdziwe helikoptery do dzisiaj maja namiastkę flybara.
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Clad » 14 lut 2020, o 12:37

Nie chodziło mi o flybara. Zobacz na cięgna pomiędzy serwami A tarczą.
Awatar użytkownika
kwiatek
Stały bywalec...
Posty: 106
Rejestracja: 16-12-2016
Lokalizacja: solec kujawski
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kwiatek » 14 lut 2020, o 12:49

Podobne rozwiązanie miał starszy brat Raptora z twojego linku osobne serwo do skoku ogólnego
Tarot 450 fbl Trex 450 pręt v977
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4077
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 lut 2020, o 12:50

Oprócz mechanicznego miksowania wychyleń tarczy taki układ też przesuwa środek ciężkości do przodu. W czasach spalinowych maszyn trzeba było mocno kombinować żeby nie były ciężkie na ogon.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10505
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 14 lut 2020, o 13:35

To zawsze trzeba, a konkretniej to trzeba mocno oszczędzać każdy ułamek grama na ogonie, bo każdy ułamek grama na ogonie to ten sam ułamek grama ca. x5 na dziobie.
Przekonałem się o tym ostatnio naprawdę starannie wyważając moją X3. Co prawda jakiejś szczególnej różnicy w locie w zachowaniu nie widzę, ale lepiej mi psychicznie wiedzieć, że nie mam tych 6g na ogonie za dużo.
...
A zrobiłem to ... cienkowując statecznik ogonowy.
Inaczej musiałbym dołożyć 30g na sam czubek dziobu, a gdzieś w środku kabinki to nawet mi się nie chce myśleć ile.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4077
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 lut 2020, o 13:41

wymyśliliście sobie te lite, grubaśne płetwy to teraz macie :P
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10505
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 14 lut 2020, o 13:58

No taak notaak... ja chcialem tym, jak to ujales, orac zamarzniete pole...
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 156
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: Sulim » 14 lut 2020, o 14:19

mwx pisze:Oprócz mechanicznego miksowania wychyleń tarczy taki układ też przesuwa środek ciężkości do przodu. W czasach spalinowych maszyn trzeba było mocno kombinować żeby nie były ciężkie na ogon.


W czasach spalinowych maszyn, wystarczyło mieć pełny zbiornik paliwa. Fakt, im go było mniej, tym większa lipa.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4077
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 lut 2020, o 14:23

Nie do końca mi to pasuje. Wszystkie moje nitrusy miały zbiornik z tyłu - tzn. im więcej paliwa tym cięższe były na ogon. Dopiero teraz pojawiły się takie które mają zbiornik idealnie pod wałem. Takich ze zbiornikami z przodu nie kojarzę
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 156
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: Sulim » 14 lut 2020, o 14:56

mwx pisze:Nie do końca mi to pasuje. Wszystkie moje nitrusy miały zbiornik z tyłu - tzn. im więcej paliwa tym cięższe były na ogon. Dopiero teraz pojawiły się takie które mają zbiornik idealnie pod wałem. Takich ze zbiornikami z przodu nie kojarzę

No własnie. I przy mechanicznym mixowaniu serwo z przodu nie przeszkadzało. Oczywiście Pi x Drzwi, bo serwo z mechaniką nie ważyło ca. 0,5 kg.

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości