No gratuluję wyboru..!
"będzie pan zadowolony.."
Pitts pięknie lata i jest niezwykle przewidywalny. Na potwierdzenie jego doskonałych cech niech będzie fakt, że dyrektor naszego aeroklubu opanował go w ciągu jednego dnia, a kolega z pracy - jak tylko się zapoznał z nadajnikiem na symulatorze - zaczął poprawnie latać.. Niestety - Pitts już nie żyje
Ponieważ początkujący piloci RC (gdy poczują, że już panuje nad maszyną) - zaczynają wierzyć w swoje akrobacyjne umiejętności.. (Prawda Luke..?
) A to kończy się najczęściej źle dla modelu.. Nie jest to reguła, ale sprawdza się dość często.
@AdamskY - jak modelik się pojawi u Ciebie, to chętnie udzielę Ci niezbędnych wskazówek w celu poprawnego wyważenia i wstępnego ustawienia ( w tym wychyleń) żeby model był na początku trenerkiem
Kilka cech modelu:
1. Na maksymalnych obrotach lata niezbyt szybko
2. Na okolo 1/3 gazu jest łagodny jak baranek a jego prędkość jest tak niewielka, że jest wrażenie że model spadnie na glebę, albo
zwali się w korek - ale to tylko złudzenie.. Nawet przy tak małej prędkości zachowuje sterowność a zakręty nie powodują utraty
wysokości.
3. Lądowanie na lekkim gaziku - całkowite ujęcie gazu powoduje prawie zatrzymanie modelu a pochylenie w celu nabrania prędkości
wcale nie rozpędza modelu.. (Przyczyna oprócz jego oporów tkwi też w śmigle, które jest dość duże i przy wyłączonym silniku jest
doskonałym hamulcem aerodynamicznym). Oczywiście jeśli ktoś chce - może lądować tą metodą.. Ująć na niewielkiej wysokości gaz
pochylić model i wybrać odpowiednio nisko nad ziemią.. Pomimo, że model przy ujętym gazie prawie nie leci do przodu, to i tak
zachowuje pełną sterowność.. I to jest genialne w tym modeliku..
4. Pitts nie wpada w korek nawet przy brutalnym wytraceniu prędkości.. Pochyli maskę i próbuje się rozpędzać..
5. Pitts nie za chętnie lata na plecach.. Trzeba mu dość mocno oddawać drążek (dolny płat posiada piewien dodatni kąt zaklinowania)
6. Pitts wykonuje majestatycznie pętle, a beczki trzeba wspomagać sterem kierunku żeby były idealne (dodatnie zaklinowanie dolnego
płata)
7. Pitts po dotknięciu kołami asfaltu nie podskakuje i zachowuje się jak przyklejony (przy odpowiedniej prędkości). Trzeba jedynie
pilnować kierunku, żeby nie podparł się końcówką skrzydła. (Dolny płat jest dość blisko ziemi).
8. Pitts bardzo nie lubi lądowania z bocznym wiatrem (duża powierznia bocznma spowodowana grubym kadłubem, oraz układ dwupłata)
Istnieje niebezpieczeństwo przytarcia końcówek skrzydła. Zalecam montaż plastikowych ślizgaczy (dostępne w każdym sklepie
modelarskim)
9. Pitts jest bardzo odporny na wszelkie uszkodzenia.. Trzeba mocno dać w glebę żeby model uszkodzić.
10. Zespół napędowy jest niezwykle oszczędny i ekonomiczny. potrafi latać do 15 minut a więc dwa pakiety wystarczą
11. Zalecam pakiet 1500mAh, 3S, 20-30C. Turnigy są idealne (praktycznie po zabudowie zalecanego pakietu masz rozwiązaną
sprawę z wyważeniem. Jest idealnie.)
12. Pitts startuje praktycznie po około 2 metrach rozbiegu na pełnej mocy. UWAGA: Występuje bardzo duży moment i trzeba sie do
tego przyzwyczaić. Model ucieka w lewo. W czasie lotu, przy operowaniu gazem - moment nieodczuwalny.. Zalecam modelik do
startu ustawić zbieżnie do prawej strony..
13. Po starcie ująć gaz i cieszyc się widokiem (a jest na co patrzeć - modelik jest śliczny w locie)