Strona 2 z 2

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 09:10
autor: gumi
Zdemontuj łopaty główne, odpal silnik; najpierw na niezbyt wysokie obroty i sprawdź, czy ogon poprawnie reaguje na odchylenia. Może potrzebny jest rewers działania żyroskopu.

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 09:48
autor: Adam12
TUBEK pisze:... głównie punkt środkowy nie wiem czy powinien być na zero łopatek czy w pozycji odpychającej ogon żeby niwelować moment skrętny ...

Przecież gyro masz mieć w trybie Head Hold więc bez różnicy w sumie. Ważne endpointy i zwłaszcza rewers.

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 09:56
autor: TUBEK
modół H1 przy każdorazowym uruchomieniu wykonuje pełny test wszystkich serw i ten bowden chdzi lekko i bardzo recyzyjie nie ma najdrobniejszego luzu . W tym module wszystkie parametry serw są idywidualnie ustawiane każde serwo z osobna zastanawia mnie tylko zerowe położenie serwa ogonowego czy ma to być zerowy kąt łopatek , czy może z korektą na moment odśmigłowy . Niestety cztery łopaty robią zupełnie inną robotę , a ja skończyłem przed przerwą modelarską na analogu i radiu 35 MHz obecny powrót to trochę szok cyfrowy i muszę wszystkiego uczyć się od nowa w kwestii elektroniki

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 10:01
autor: kudzu
A może serwo działa odwrotnie? Chyba jest to możliwe, że sterowane z aparatury wygląda ok, ale w konfiguracji FBLa zamiast sprzężenia ujemnego masz dodatnie?

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 10:03
autor: kudzu
Adam12 pisze:
TUBEK pisze:... głównie punkt środkowy nie wiem czy powinien być na zero łopatek czy w pozycji odpychającej ogon żeby niwelować moment skrętny ...

Przecież gyro masz mieć w trybie Head Hold więc bez różnicy w sumie. Ważne endpointy i zwłaszcza rewers.


Są dwie szkoły i wg mnie to nie ma znaczenia, bo poprawnie skonfigurowany system reaguje bardzo szybko.

PZPPP

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 11:39
autor: Adam12
kudzu pisze: Są dwie szkoły i wg mnie to nie ma znaczenia, bo poprawnie skonfigurowany system reaguje bardzo szybko.

No tak. Dokąd ma HH. Bo jak ma Rate to musi bawić się z kątami obowiązkowo. W tym sensie. Nie wiem czy ktokolwiek jeszcze lata w Rate.

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 16:36
autor: TUBEK
sprawdzałem serwa i nawet kilkakrotnie próbowałem skonfigurować cały system a nie należy to do łatwych i jest tak że jak silnik startuje to do pewnego momentu serwo ogonowe reaguje normalnie na drążek a później przy wyższych obrotach mam wrażenie że modół H1 przejmuje kontrolę i zaczyna obracać śmigłowcem jak próbuję kontrować to przy pełnym wychyleniu drążka wykonuje obrót w drugą stronę . Przy ustawianiu serw na wykresach w programie jak i w apce wszystkie kierunki się zgadzają

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 16:58
autor: TUBEK
https://youtu.be/oGZyVF4-v1w to jest link do filmu jak zaczęło nim kręcić w lewo to zrobiłem kontrę wprawo ale dopiero po jakiejś chwili zaczął obracać się w drugą stronę pruby ustabilizowania nie dały żadnych skutków

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 18:02
autor: kudzu
A jak po uzbrojeniu systemu merdasz ogonem to system poprawnie kontruje?

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 20:44
autor: kubacki
Czy mi się wydaje czy caly wirnik ogonowy jest skoszony w prawo?,bo z tego co widzę na filmie to na bank nie jest w osi belki, no i wibracje dosc spore przy rozkręcaniu

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 21:19
autor: TUBEK
po uruchomieniu wszystko wygląda w porządku ruchy serwa i łopatek są płynne co do wibracji to któraś łopata mogła się przestawić dlatego na początku te wibracje zamówiłem dłuższe łopatki wirnika ogonowego , moment odśmigłowy w głowicy czterołopatowej jest kilka krotnie większy i dopiero przy krańcowym wychyle zaczyna kontrować w drugą stronę

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 28 mar 2023, o 23:57
autor: mwx
Na filmie widać że nie ma problemu z wprowadzeniem maszyny w piruet w jedną jak i w drugą stronę.

Moment reakcyjny jest większy ale przecież na ogonie też masz 2x tyle łopatek co normalnie, prawda?

Możesz wrzucić trochę fotek tego ogona i całego sterowania?

I nakręć film jak łapiesz włączonego helika za ogon (bez obrotów) i kręcisz powoli w osi pionowej raz w lewo raz w prawo, żeby było widać jak działa ślizgacz

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 30 mar 2023, o 09:31
autor: TUBEK
fotki i jakiś filmik wrzucę ale na szczęście doszedłem w radiu muszą być rewersy na normal a tylko w oprogramowaniu H1 się zmienia kierunek serw i teraz zaczyna wszystko powoli działać ale jeszcze sporo pracy zanim mechanika będzie nadawała się do włożenia w kabinkę a jeszcze kopyto nie skończone na formę

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 30 mar 2023, o 12:34
autor: kudzu
TUBEK pisze:na szczęście doszedłem w radiu muszą być rewersy na normal a tylko w oprogramowaniu H1 się zmienia kierunek serw i teraz zaczyna wszystko powoli działać

Właśnie cały czas to miałem na myśli…
kudzu pisze:A może serwo działa odwrotnie? Chyba jest to możliwe, że sterowane z aparatury wygląda ok, ale w konfiguracji FBLa zamiast sprzężenia ujemnego masz dodatnie?

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 1 kwie 2023, o 12:42
autor: TUBEK
Na ruszcie helik oderwał się od ziemi ale to krótki pijany :D lot teraz czas na łąkę i testy cyrkla, osemki i powrotu na start jak to wszystko zatrybi to zostanie rozebrać I poskładać wszystko na gotowo z użyciem kleju i takie tam żeby wrzucić w kabinę. A propo kabiny sam ją robię od podstaw i jestem na etapie tworzenia kopyta może ktoś zna ludzi co mają doświadczenie w robieniu form? Zaraz zamieszczę kilka fotek i filmiki które obiecałem

Re: ULOTNIĆ HK 500

: 1 kwie 2023, o 12:50
autor: TUBEK
Trochę bokiem następnym razem się poprwię a tu adresy do filmików z telefonu nie umiałem tego zrobić https://youtu.be/kwX48AIN61Y i https://www.youtube.com/shorts/z9mBjVnRqdw